Skocz do zawartości

pewnie to juz bylo- wywazanie statyczne


Unek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedys przygladalem sie wywazaniu kola w moim moto- po czym zmajstrowalem sobi wywazarke statyczna. Ale mam problem poniewaz nie za bardzo znam zasade takiego wywazania. Doswiadczonych w temacie bardzo prosze o wszelkie sugestie i rady. Dziekuje. :icon_razz:

ps. jesli ktos ma serwisowke do draga to z gory dzieki bo przeszukalem cale forum i nie znalazlem a z podrzuconego linka do jakiejs ruskiej strony kicha bo nie che sie sciagnac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt to jest dobre pytanie ja się też temu przyglądałem parę razy. Wiem że trzeba nakleić ciężarek w najlżejszym miejscu koła. A najlżejsze miejsce koła jest na samej górze. Wiem jeszcze że muszą być dobre łożysko w kole.

 

POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm.. :biggrin: spróbuję..

w trakcie wyważania mamy doczynienia z dwoma rodzajami złego rozłożenia masy:

1. wymuszona oś obrotu jest równoległa do osi obrotu koła

2. wymuszona oś obrotu jest nachylina pod pewnym kątem do osi obrotu koła

Zazwyczaj mamy do czynienia z połączeniem obydwu przypadków (jak to w naturze)

Aby zniwelowac pkt 1 wystarczy wyważanie statyczne

Pkt 2 natomiast dynamiczne, i im szersze koło tym większe siły...

Z tego co pamiętam niewyważenie o błędzie ok 10g przy ok 100 km/h powoduje do 4 kg siły na zawieszenie...

Resztę dośpiewajcie sobie sami...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bla bla bla. I pewnie dlatego wyważanie statyczne jest z powodzeniem wykorzystywane m.in. w wyścigach motocyklowych rangi Mistrozstw Polski? Jak wulkanizator jest pi*da i nawali na felgę 30-40 gram odważników to może i ma to jakieś znaczenie. Jednak sprawnie i fachowo wykonane wyważanie statyczne jest absolutnie wystarczające i efektywne, co udowadnia przede wszystkim praktyka. Tak więc proszę mi tu nie siać herezji :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to są herezje. Może i tak :icon_razz: Chciałeś wyjaśnienia, araczej mnie podpuściłeś, to masz...

A że teoria zawyczaj się rozmija z praktyką to inna sprawa. Bo nawet po ostrym darciu felg do polerowania rantów, bez wyważania, też nic się specjalnego nie dzieje z prowadzeniem to inna sprawa :biggrin:

Chyba ze ktoś ma 8 calowe felgi...

Uważam że dyskusja w rodzaju wyższości, świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą. Ale jak ktoś chce mieć dokłądnie wyważone kółka, to preferowałbym dynamiczne.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  roger napisał:

Ale jak ktoś chce mieć dokłądnie wyważone kółka, to preferowałbym dynamiczne.

Jest tylko jeden mały problem - profesjonalna maszyna do dynamicznego wyważania kół motocyklowych kosztuje ponad 20 tys. zł i tak naprawdę ze świecą takiej w naszym kraju szukać (pewnie można je policzyć na palcach jednej, no może dwóch rąk). Większość serwisów motocyklowcyh wyważa w związku z tym statycznie, a typowi wulkanizatorzy samochodowi rozkładają ręce. Owszem, są jakieś redukcje czy dorabiane uchwyty do wywżarek samochodowych, ale ja tam takim wynalazkom osobiście nie ufam... Powtórzę więc co napisałem wcześniej: w przypadku motocykli wyważanie statyczne jak najbardziej się sprawdza i jeśli jest dokładnie zrobione, to jest w pełni skuteczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Fat napisał:

Powtórzę więc co napisałem wcześniej: w przypadku motocykli wyważanie statyczne jak najbardziej się sprawdza i jeśli jest dokładnie zrobione, to jest w pełni skuteczne.

Popieram wszędzie wyważają statycznie i nikt nie narzeka.

 

POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  roger napisał:

Wszystko oki, tylko po co? Wyważanie statyczne jest mało efektywne.

Z drugiej strony, lepsze to niż nic :icon_twisted:

Fajnie że nawet w MOTO GP wyważają opony na statycznych.Możliwe że nie ma tam miejsca na pomyłke a maszyna czasem się pier...olnie i wyścig przegrany.Grawitacja jest bezwzględna (to dobrze że jest bo kazdy z nas sam może wyważyć oponę). Statyczna wyważarka pokaże nawet 2 gramy różnicy-to bardzo wysoka dokładnośc.W samochodziarstwie nie ma mowy o takim wyważeniu.POZDR. :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...