Skocz do zawartości

Ural - Elektroniczny regler


grasser
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli chodzi o podawanie "+" na uzwojenie wzbudzania, to każdy układ regulator - prądnica tak działa, że po włączenieu zapłonu napięcie z aku jest podawane na uzwojenie wzbudzania pełne napięcie z akumulatora.

 

Dodam moze do tych slow ze nie jest to doslowne "plus z akumulatora" gdyz wtedy prad pobierany z aku bylby dosyc duzy (automatycznie prad przyplywajacy przez stojan takze dosc duzy). Zwykle prad bezposrednio z aku (przez stacyjke) przeplywa przez cos co go skutecznie ogranicza np lampka kontrolna ladowania. Idac dalej na zaroweczce ladowania nastepuje spadek napiecia i na uzwojeniu stojana nie ma juz napiecia aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, tu sie z Wami nie zgodze.. Na wzbudzenie pradnicy nie jest podawane napiecie z akumulatora.. Pradnica musi sama sie wzbudzic i tyle. To alternator jest pradnica obcowzbudna-bez akumulatora nie zacznie ladowac i koniec, ale pradnica pradu stalego nie musi miec akumulatora. A wyjscie regulatora na jeden koniec uzwojenia wzbudzenia spelnia taka role, ze w zaleznosci od pradu wytwarzanego przez pradnice laczy wzbudzenie z jedna ze szczotek (ta ktora nie jest polaczona z masa - plusowa lub minusowa w zaleznosci od motocykla). W poczatkowej fazie laczy je bezposrednio, po wzroscie napiecia przez opornik, a przy dalszym wzroscie styka chwilowo wzbudzenie z masa-i na tym wlasnie polega regulacja napiecia w regulatorze.

Reasumujac - Gumis mial racje, ale tylko w przypadku pradnic pradu zmiennego obcowzbudnych czyli powszechnie zwanych alternatorow najczesciej stosowanych w samochodach. Dla pradnic pradu stalego powszechnie stosowanych w starszych motocyklach jest tak jak napisalem. Alternatory samowzbudne stosowane w wiekszosci japonskich motocykli to juz osobna historia..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm niema co czekac sezon mi ucieka a pod koniec czerwca wyjezdzam na dluzej wiec pasowalo by kilometrow natluc jeszcze troche:> regler przy odrobinie sczescia bedzie u mnie juz jutro:>

 

co do pradow Gumis to masz racje... ludzie sie ich boja. malo kto dobze rozumie eletryke/elektromechanike i inne elektro-ustrojstwa.mimo to ze conieco sie juz tym bawie, mam ojca elektryka z wyksztalcenia ktory conieco minie wspiera, to niebaz to rozumiem. trzeba by siegnac do podstaw wtedy moze by cos z tego bylo...

 

dzieki wielkie za pomoc. jutro proba z reglerem ... ide sie zaznajomic ze schematem podlaczenia tego ustrojstwa zeby bledow jakowys niepopelnic ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, tu sie z Wami nie zgodze.. Na wzbudzenie pradnicy nie jest podawane napiecie z akumulatora.. Pradnica musi sama sie wzbudzic i tyle. To alternator jest pradnica obcowzbudna-bez akumulatora nie zacznie ladowac i koniec, ale pradnica pradu stalego nie musi miec akumulatora. A wyjscie regulatora na jeden koniec uzwojenia wzbudzenia spelnia taka role, ze w zaleznosci od pradu wytwarzanego przez pradnice laczy wzbudzenie z jedna ze szczotek (ta ktora nie jest polaczona z masa - plusowa lub minusowa w zaleznosci od motocykla). W poczatkowej fazie laczy je bezposrednio, po wzroscie napiecia przez opornik, a przy dalszym wzroscie styka chwilowo wzbudzenie z masa-i na tym wlasnie polega regulacja napiecia w regulatorze.

Reasumujac - Gumis mial racje, ale tylko w przypadku pradnic pradu zmiennego obcowzbudnych czyli powszechnie zwanych alternatorow najczesciej stosowanych w samochodach. Dla pradnic pradu stalego powszechnie stosowanych w starszych motocyklach jest tak jak napisalem. Alternatory samowzbudne stosowane w wiekszosci japonskich motocykli to juz osobna historia..

 

Zgadzam sie, wszystko co napisales to prawda. Jednak mamy zwykle cos takiego, w obwodzie stacyjka - regulator, jak lampka kontrolna ladowania. Jezeli wlaczasz zaplon to ona sie zapala (znaczy sie musi przez nia przeplywac prad). Jezeli przez nia przeplywa prad, to i przez regulator oraz pradnice tez musi przeplywac ten prad (faktycznie jest on bardzo maly, gdyz zaroweczka ma mala moc). Czyli jakis tam pradzik przez stojan i twornik przeplywa, jednak i bez niego pradnica tez powinna zadzialac. Kiedys mialem problemy ze "startowaniem" pradnicy w MZ (nie twierdze ze pradnica byla do konca sprawna). Przy zaroweczkach 2W nie chciala wystartowac, a gdy wsadzilem zarowke 4W to dawala oznaki i szybciej sie "zbierala". Prawdopodobnie ten niewielki przyrost pradu podniosl na tyle pole magnetyczne (wspomagajac magnetyzm szczatkowy) iz pradnica znowu ozyla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, tu sie z Wami nie zgodze.. Na wzbudzenie pradnicy nie jest podawane napiecie z akumulatora.. Pradnica musi sama sie wzbudzic i tyle. To alternator jest pradnica obcowzbudna-bez akumulatora nie zacznie ladowac i koniec, ale pradnica pradu stalego nie musi miec akumulatora. A wyjscie regulatora na jeden koniec uzwojenia wzbudzenia spelnia taka role, ze w zaleznosci od pradu wytwarzanego przez pradnice laczy wzbudzenie z jedna ze szczotek (ta ktora nie jest polaczona z masa - plusowa lub minusowa w zaleznosci od motocykla). W poczatkowej fazie laczy je bezposrednio, po wzroscie napiecia przez opornik, a przy dalszym wzroscie styka chwilowo wzbudzenie z masa-i na tym wlasnie polega regulacja napiecia w regulatorze.

Reasumujac - Gumis mial racje, ale tylko w przypadku pradnic pradu zmiennego obcowzbudnych czyli powszechnie zwanych alternatorow najczesciej stosowanych w samochodach. Dla pradnic pradu stalego powszechnie stosowanych w starszych motocyklach jest tak jak napisalem. Alternatory samowzbudne stosowane w wiekszosci japonskich motocykli to juz osobna historia..

 

 

Cyborg nie zalamuj mnie :D prosze cie wez zacznij wreszcie edukowac sie bo i w tym temacie nie masz racji a udzielasz sie jak najwyzszej rangi facowiec :biggrin:

Przyjac do wiadomosci, wyrozniamy:

Prądnice prądu stałego, ze względu na różne sposoby wzbudzenia, 1.dzieli się na obcowzbudne i

2. samowzbudne: bocznikowe. Szeregowo-bocznikowe i szeregowe.

Każda z tych prądnic ma inne właściwości ruchowe, a wiec ich charakterystyki różnią się nieco między sobą.

 

Typy prądnic prądu stałego

 

Prądnica bocznikowa

 

Prądnica bocznikowa jest prądnicą samo wzbudną. Prądnica będzie pracować poprawnie, jeżeli wirnik prądnicy zostanie wprawiony w ruch oraz zostaną zachowane warunki samowzbudzenia. Prądnice można obciążać dopiero po zakończeniu procesu samowzbudzenia. W bocznikowej prądnicy prądu stałego podobnie jak w bocznikowym silniku, uzwojenie twornika jest połączone równolegle z uzwojeniem wzbudzenia. W czasie stabilnej pracy maszyny, prąd twornika It rozpływa się na prąd obciążenia I oraz prąd wzbudzenia Iw.

It = Iw + I

 

Porównując charakterystyki zewnętrzne prądnicy bocznikowej i obcowzbudnej, można zauważyć, że napięcie prądnicy bocznikowej maleje szybciej, a największy prąd, jakim można obciążyć maszynę jest nieznacznie większy od znamionowego. Jest to spowodowane tym, że wraz ze spadkiem napięcia w obwodzie twornika, prąd wzbudzenia i napięcie na zaciskach uzwojenia wzbudzenia maleją, a co za tym idzie istniejący strumień także maleje. Zmienność napięcia określona jest zależnością:

δU% = 100 * (U0 - Un) / Un

 

Gdzie: δU% - procentowa zmienność napięcia, U0 - napięcie biegu jałowego, Un - napięcie znamionowe.

Znajomość charakterystyki regulacyjnej Iw = f (I), pozwala na utrzymanie stałej wartości napięcia na zaciskach maszyny przy zmianie prądu obciążenia.

Zaletą prądnicy bocznikowej jest stosunkowo mały prąd zwarcia.

 

Prądnica obcowzbudna

 

Prądnicą obcowzbudną nazywany maszynę prądu stałego, której uzwojenie wzbudzenia zasilane jest z zewnętrznego źródła lub wyposażoną w magnesy trwałe. Prąd wzbudzenia prądnicy obcowzbudnej nie zależy od prądu twornika. Wartość prądu w uzwojeniu wzbudzenia powinna być kontrolowana przez regulator wzbudzenia. Jako regulator ten może służyć specjalnie skonstruowany opornik o zmiennej wartości rezystancji lub układ przekształtnikowy. Gwałtowna zmiana prądu w obwodzie wzbudzenia, spowodowana np. rozwarciem zestyków spowoduje zaindukowanie się siły elektromotorycznej, której zbyt duża wartość może być niebezpieczna dla maszyny, może doprowadzić do uszkodzenia izolacji.

Podstawę przy określaniu właściwości prądnicy stanowi charakterystyka biegu jałowego U0=f(Iw), której kształt jest podobny do charakterystyk magnesowania ferromagnetyków.

Podczas wirowania twornika z prędkością n strumień wytworzony w uzwojeniu wzbudzenia Φ przenika uzwojenie twornika indukując w nim siłe elektromotoryczną E = k Φ n, gdzie k - stała konstrukcyjna maszyny. Napięcie na zaciskach twornika zależy od wartości indukowanej w nim siły oraz prądu twornika. Przy wzroście obciążenia zwiększa się wpływ oddziaływania twornika oraz wartość spadku napięcia na rezystancji własnej uzwojeń twornika i przewodów doprowadzeń. W trakcie stabilnej pracy, na zaciskach prądnicy pojawi się napięcie:

U = E - It Rt

 

Gdzie: U - wartość napięcia na zaciskach maszyny, E - siła elektromotoryczna zaindukowana w tworniku, It - prąd twornika, Rt - całkowita rezystancja obwodu twornika.

Zmienność napięcia prądnicy obcowzbudnej określono:

ΔUn = (E - U) / U

 

Cechą prądnic obcowzbudnych jest stosunkowo duża wartość prądu zwarcia, która jest ograniczana tylko rezystancją obwodu twornika tj. rezystancją uzwojeń twornika, rezystancją uzwojeń dodatkowych połączonych szeregowo z twornikiem, rezystancją doprowadzeń i rezystancją przejścia szczotka komutator.

 

Ponieważ siła elektromotoryczna jest proporcjonalna do wartości prędkości obrotowej, prądnice obcowzbudne są często wykorzystywane jako przetwornik prędkości obrotowej w sygnał elektryczny.

 

 

Prądnica szeregowa

 

W prądnicy szeregowej prądu stałego obwód twornika jest połączony szeregowo z obwodem wzbudzenia. W konsekwencji prąd w maszynie może popłynąć dopiero, gdy podłączone obciążenie i obwód zostanie zamknięty. Rezystancja odbiornika powinna być tak dobrana, aby spełnione były wszystkie warunki samowzbudzenia. Prąd twornika jest jednocześnie prądem wzbudzenia i obciążenia:

It = Iw = I

 

Ponieważ prąd wzbudzenia zależy od obciążenia, strumień magnesujący zmienia się wraz ze zmianą obciążenia. Napięcie na zaciskach maszyny ma wartość:

U = E - (Rt + Rw) - ΔUsz

 

Gdzie: E = k Φ n - siła elektromotoryczna indukowana w tworniku, Rt- rezystancja twornika i uzwojeń pomocniczych, Rw - rezystancja uzwojenia wzbudzenia, ΔUsz - spadek napięcia na przejściu szczotki - komutator.

 

Przy mały obciążeniu napięcie na zaciskach maszyny jest stosunkowo niewielkie. Wraz ze wzrostem obciążenia napięcie także rośnie. Po osiągnięciu wartości znamionowej, przy dalszym wzroście obciążenia, napięcia maleje, ponieważ zwiększają się spadki napięcia na elementach obwodu oraz zwiększa się wpływ oddziaływania twornika.

 

Ze względu na złożone warunki samowzbudzenia i trudności przy utrzymaniu stałej wartości napięcia na zaciskach maszyny, prądnica szeregowa nie ma szerokiego zastosowania i użycie jest znacznie ograniczone.

 

 

Prądnica szeregowo – bocznikowa

 

Prądnica szeregowo-bocznikowa wiąże zalety prądnicy bocznikowej i szeregowej. W czasie wzbudzenia i stabilnej pracy decydujący wpływ na strumień magnesujący ma uzwojenie bocznikowe. Dzięki jego zastosowaniu - podobnie jak w prądnicy bocznikowej - możliwe jest ustawienie napięcia biegu jałowego oraz płynną regulacje napięcia na zaciskach obciążonej maszyny. Uzwojenie szeregowe wpływa na zwiększenie się przepływu wzbudzenia wraz ze wzrostem obciążenia. Wypadkowy strumień wzbudzenia jest sumą strumieni obu uzwojeń:

Φw = Λd ( Θwb +/- Θws)

 

Gdzie: Λd - przewodność obwodu magnetycznego w osi d - prostopadłej do osi szczotek, Θwb - przepływ uzwojenia bocznikowego, Θws - przepływ uzwojenia szeregowego. Znak +/- zależny jest czy przepływy z obu uzwojeń mają zgodny czy przeciwny zwrot. W przypadku przepływów zgodnych zmienność napięcia może być zerowa lub nawet ujemna w porównaniu z zmiennością napięcia w prądnicy bocznikowej, gdy przepływy są przeciwne zmienność napięcia jest o wiele większa.

Napięcie i prąd na zaciskach maszyny mają wartość:

U = E - (Rws + Rp + Rt)It - ΔUsz

 

It = I + Iwb

 

Gdzie: U - napięcie na zaciskach maszyny, E - wartość indukowanej siły elektromotorycznej, Rws - rezystancja szeregowego uzwojenia wzbudzenia,Rwb - rezystancja bocznikowego uzwojenia wzbudzenia, Rp - rezystancja uzwojeń dodatkowych i doprowadzeń w obwodzie twornika, It - prąd twornika, Iwb - prąd w bocznikowym uzwojeniu wzbudzenia, I - prąd obciążenia.

 

 

 

Warunki samowzbudzenia

 

 

Warunkiem pracy prądnicy jest wirowanie twornika maszyny oraz istnienie strumienia magnetycznego wytworzonego w uzwojeniu wzbudzenia. W prądnicach obcowzbudnych do uzwojenie wzbudzenia przyłożone jest napięcie z niezależnego źródła. W prądnicach samowzbudnych wzbudzenie zależy od istniejącego magnetyzmu szczątkowego. W maszynie szeregowej prąd twornika jest jednocześnie prądem wzbudzenia:

I=It=Iw,

 

Natomiast w maszynie bocznikowej cześć prądu wytworzonego przeznaczona jest na prąd magnesujący

I=It-Iw

 

Gdzie; I - prąd obciążenia, It - prąd twornika, Iw - prąd wzbudzenia.

 

Niezbędnymi warunkami wzbudzenia prądnicy są:

- istnienie magnetyzmu szczątkowego,

- zapewnienie takiego połączenia układu, aby strumień szczątkowy był wzmacniany przez powstający strumień magnetyczny wytworzony w uzwojeniu wzbudzenia,

- zapewnienie odpowiedniej wartości rezystancji wzbudzenia,

- wystąpienie dostatecznie dużej wartości siły elektromotorycznej, istnieje możliwość nie wzbudzenia się maszyny przy zbyt małej prędkości obrotowej,

- wirnik musi wirować z prędkością większą niż minimalna.

 

W maszynie, która choć raz był wzbudzona istnieje szczątkowy strumień magnetyczny. W trakcie długiego postoju jego wartość maleje. Po nadaniu wirnikowi prędkości obrotowej pod jego wpływem w tworniku indukuje się szczątkowa siła elektromotoryczna. Jeżeli gałąź twornika i gałąź wzbudzenia tworzą obwód zamknięty to popłynie prąd, którego wartość zależy od rezystancji wypadkowej całego obwodu. Strumień powstały w wyniku przepływu tego prądu powinien zwiększać strumień szczątkowy.

 

 

Zasada działanie prądnicy prądu stałego

 

Zasadę działanie prądnicy prądu stałego można najprościej wyjaśnić na zasadzie przewodnika poruszającego się w niezmiennym w czasie polu magnetycznym. Gdy wirnik maszyny pod wpływem zewnętrznego momentu napędowego wiruje w uzwojeniu twornika indukuje się siła elektromotoryczna (tzw. siła elektromotoryczna rotacji) o wartości:

e= B lw v

 

Gdzie: B - maksymalna wartość indukcji, lw- całkowita długość przewodów poruszających się w polu magnetycznym, v - prędkość liniowa przewodów.

Napięcie na zaciskach maszyny jest sumą sił elektromotorycznych zaindukowanych w poszczególnych cewkach wirnika połączonych szeregowo. Osi cewek są wzajemnie przesunięte w przestrzeni i każda z nich znajduje się w innych warunkach magnetycznych, dlatego napięcie na zaciskach twornika jest sumą wartości chwilowych sił elektromotorycznych indukowanej w każdej z cewek.

 

Wartość siły elektromotorycznej, jaka zaindukuje się w uzwojeniu twornika wynosi:

E = k Φ n

 

Gdzie &Phi - strumień magnetyczny wzbudzenia, n - prędkość obrotowa wirnika [obr/min], k = N p / a 60 - stała konstrukcyjna maszyny. W czasie pracy prądnicowej napięcie na zaciskach maszyny U jest mniejsze od siły elektromotorycznej o wielkość spadków napięć na wszystkich elementach obwodu:

U = E - It Rt

 

Gdzie: It - prąd twornika, Rt - całkowita rezystancja obwodu twornika

 

 

i jeszcze raz mnie zdenerwuj....

:icon_razz:

Edytowane przez MOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOC, spoko-naprodukowales sie i chwala ci za to, ale nie napisalej JEDNOZNACZNIE jakiego typu jest pradnica w ruskim bokserze i czy musi miec podane napiecie aby sie wzbudzic czy nie. Definicje z ksiazki to ja tez potrafie przepisac, jednak trzeba je tez umiec zastosowac w praktyce..:biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyborg ja cie prosze nie zalamuj mnie :D wez sie chlopie za edukacje zamiast herezje na forum siac :biggrin: Odnosnie poprzedniego postu to tylko chcialem ci przedstawic wiedze toretyczna odnosnie pradnic, bo kategorycznie stwierdziles, ze nie ma pradnic pradu stalego obcowzbudnych a sa tylko alternatory, wiec teraz chyba juz wiesz ze takowe istnieja :icon_razz: Odnosnie pradnicy ruska to wydaje mi sie iz jest to pradnia obcowzbudna, ale pewnosci nie mam....

:icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOC, kuzwa ty sie naucz w koncu czytac, albo naucz sie rozumiec co czytasz! Powiedz mi w ktorym miejscu ja "kategorycznie stwierdzilem ze nie ma pradnic pradu stalego obcowzbudnych"???? Ja napisalem ze w rusku jest pradnica samowzbudna bo post jest wlasnie o pradnicy w rusku. Powtarzam-przepisales jakies ksiazkowe definicje a nie umiesz ich nawet zastosowac w praktyce bo twierdzisz ze pradnica w rusku jest obcowzbudna..

A tak w ogole od jakiegos czasu podejmujesz ze mna jalowe dyskusje tylko po to, zeby mnie przekrzyczec a nie aby wniesc cos madrego do tematu - nie tylko tego..

Zachowujesz sie jak male dziecko w piaskownicy ktore wszystko wie a jak ktos twierdzi inaczej to krzyczysz, tupiesz nozkami i sypiesz piaskiem w oczy...

Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, tu sie z Wami nie zgodze.. Na wzbudzenie pradnicy nie jest podawane napiecie z akumulatora.. Pradnica musi sama sie wzbudzic i tyle. To alternator jest pradnica obcowzbudna-bez akumulatora nie zacznie ladowac i koniec, ale pradnica pradu stalego nie musi miec akumulatora. A wyjscie regulatora na jeden koniec uzwojenia wzbudzenia spelnia taka role, ze w zaleznosci od pradu wytwarzanego przez pradnice laczy wzbudzenie z jedna ze szczotek (ta ktora nie jest polaczona z masa - plusowa lub minusowa w zaleznosci od motocykla). W poczatkowej fazie laczy je bezposrednio, po wzroscie napiecia przez opornik, a przy dalszym wzroscie styka chwilowo wzbudzenie z masa-i na tym wlasnie polega regulacja napiecia w regulatorze.

Reasumujac - Gumis mial racje, ale tylko w przypadku pradnic pradu zmiennego obcowzbudnych czyli powszechnie zwanych alternatorow najczesciej stosowanych w samochodach. Dla pradnic pradu stalego powszechnie stosowanych w starszych motocyklach jest tak jak napisalem. Alternatory samowzbudne stosowane w wiekszosci japonskich motocykli to juz osobna historia..

 

 

Losku jeden wez i zacznij myslec a nie tylko bzdury wypisujesz i jeszcze impertynencko odgrazasz sier czego ty nie wiesz i to na wszelkie tematy poczawszy od mechaniki konczac na elektryce, pewnie z elektroniki tez juz lepszego od ciebie nie ma :D Poczatkowo staralem sie prowadzic z toba rozmowe na poziomie ale niestety po przeczytaniu kilku twoich postow dochodze do wniosku ze nie ma z kim podejmowac dyskusji. Nie dosc ze sam tkwisz w niewiedzy to jeszcze innym wode robisz z mozgu i siejesz nie potrzebny zamet na forum. Mimo ze przedstawilem ci dokladna jak na twoj poziom wiedze teoretyczna odnosnie pradnic, (nie chce mi sie tego robic odnosnie szlifowania cylindrow, ktora zasiegneles pewnie od pana franka, z ktorym byles na papierosie albo czyms mocniejszym, a ktory to swoja "wiedze" przelal do twojej pustej mokowki), ktore jak twierdzisz nie istnieja jako obcowazbudne to nawet brak ci odwagi cywilnej zeby juz nie mowie zrozumiec, ale przyznac ze jestes neptek :) i czegos nowego sie nauczyles. Tkwisz tylko w tym swoim przekonaniu jaki to ty jestes wielki specjalista od silnikow w d... bedac i g... widzac :D Tu nie jest forum cioci kloci i nie rozmawia sie o szydelkowaniu czy drylowaniu wisni tylko o powaznych sprawach, ktore dotykaja uzytkownikow pojazdow mechanicznych. Pogadac to sobie mozesz na rodzinnym przyjeciu badz w gronie swoich rowiesnikow, tutaj ludzie oczekuja konkretnych odpowiedzi na konkretne pytania, od rozmow o opuszczonej klapie jest dzial "Przy piwie" i tam sie mozesz udzialac ze swoimi "radami".

Reasumujac i konczac polemike z toba jezeli jeszcze raz zobacze ze wyjezdzasz ze swoimi "cennymi" radami ktore sa stekiem bzdur natychmiast odsylam twoj post do moderatora z bardzo niemilym komentarzem, oczywiscie masz prawo zrobic to z moimi postami jezeli uznasz, ze sa one niezgodne z punktu mechaniki czy elektryki. Mam dosc wysluchiwania bredni "pseudo mechanikow" ktorze przychodza na forum i od razu chca zablysnac po tym jak udalo im sie odpalic komarka....

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOC, Loskiem to ty jestes. Zawsze jest tak ze madrzejszy musi ustapic wiec ja ustepuje bo nie mam zamiaru przekrzykiwac sie z takim zadufanym w sobie snobem-teoretykiem szukajacym wsparcia wylacznie w suchych ksiazkowych definicjach i jeszcze wykrzykujacym ze wszyscy inni to glupcy nie majacy racji.. Korzystaj sobie ze swoich rad i zycze ci powodzenia w dyskusjach z innymi-tylko co bedzie jak znowu trafisz na kogos kto wie wiecej niz ty..? (choc o to nietrudno..:biggrin::):bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

hmm :] no wrcajac do tematu reglera ... to cos spier******* ale niwiem zabardzo co :] podlaczylem wg schematu (regler mial 3 wejscia podpisane - Szczotki, Akumulator, Wzbudzenie ... no i masa na obudowe ... tak podlaczylem ... poswieciloposwiecilo i zdechlo.

 

 

ok falszywy alarm :] glupi blad ... niewazne .... problem jednak nieznniknal ... regler podlaczony wydje sie ze wszystko ok ale ladowania niema ... regler podlaczylem tak jak napisalem wyzej. wszystko na bank bezblednie... ten regler albo sie nienadaje albo pradnica daje zamalo pradu :/ mogli byscie rzucic okiem na schemat jawy czy aby wszystko mozna podlaczyc poprostu jak w jawie czy niezbedne za jakies przerobki?

 

http://arecki113.republika.pl/schematy/cz4725.JPG

 

tu jest schemat.

Edytowane przez grasser
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...