Skocz do zawartości

Ural - Elektroniczny regler


grasser
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

WItam. od dluzszego czasu mam problem z reglerem w uralu M63. instalacja oczywiscie 6V. Pradnica 65W. w zwiazku z ciaglym brakiem ladowania chcialbym zamienic rosyjskie ustrojstwo na jakis reglerek elektroniczny, i tu pytanie do tych ktozy znaja sie na rzeczy :> czy jest szansa przeszczepic regulator od innego motocykla ? najleprza kandydatura wg mnie jest tu regulator od jawy/cz 350. pradnica w tym motocyklu ma 65 W (tak jak w uralu) a minus w obu przypadkach jest na masie. oczywiscie mowa o jawie z 6V instalacja.

 

co o tym myslicie ?

 

z tego co wiem MOC z pozytywnym skutkiem zainstalowal taki regler w M72 bez zadnych przerobek ...

 

czekam na opinie i rady...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok czekam na wiecej opini :> gumis ... jestes pewien ? jakbym mial troche kasy to bym sie niezastanawial tylko kupowal a ze jestem na studiach to jak kupie regler to do konca miesiaca zyje o chlebie i wodzie :> tak ze musze sie upewnic ze to ma sens ...

 

biegunowosc ok bo jawa tez ma minus na masie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jestem pewien. regulator tak naprawdę składa się z trzech elementów

Regulatora napięcia, którego rolą jest utrzymać na wyjściu prądnicy napięcie w granicach 6,8 - 7,5V,

Wyłącznik prądu zwrotnego, którego zadaniem niedopuścić do przepływu prądu od akumulatora do prądnicy (w elekrtonicznym reglerze jest to realizowane za pomocą diody więc tu nie ma problemu, bo napewno jest "przewymiarowana"

Ogranicznik natężenia, jego zadaniem jest niedopścić do poboru z prądnicy prądu większego niż prąd znamiomowy, co zabezpiecza prądnicę przed spaleniem. Jeśli obie prądnice mają tą samą moc to i prąd znamionowy jest taki sam, więc nie grozi Ci spalenie prądnicy.

Kupuj i zakładaj i Ciesz się dobrym regulatorem.

Edytowane przez Gumiś714
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aniol :> jasne masz racje :> ale mimo wszystko ja niepracuje :> oszczednosci sie rozplynely podczas kompletowania oryginalnych czesci i teraz nawet 20 zl to problem ;)

 

a czy takie rzeczy jak podawanie pradu wzbudzenia na przyklad niegraja tu roli ? czy pradnica w Jawie niema magnetyzmu szczatkowego ktory to eliminowal by potrzebe podania pradu dla stojana?

 

co do pradnicy to mialem jawe ta z silnikiem jak w CZ ... i z tego co pamietam - a jestem niemal pewien - byla pradnica 65 W ... ale moge sie mylic.

 

w sumie dalem ciala bo moglem sobie sprawdzic ten regler z jawy puki jeszcze ja mialem :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regler uralowski oryginalny daje na zacisk wzbudzenia "+" z aku. pradnica niezacznie ladowac dopuki na uzwojeniu wzbudzenia niebedzie pradu ... tzn niejestem zamocny w te klocki ale to wiem napewno ;)

 

i jesli pradnica jawowska ma magnetyzm szczatkowy to niepotrzebuje pradu na uzwojenie wzbodzenia aby zaczac dzialac ... w przeciwienstwie do uralowskiej. i wtedy moze byc problem bo z tym reglerem sie to niezgra ...

 

http://agmot.strefa.pl/foto/2773.jpg

 

takie cus znalazlem. 23 zl. 6V jawowski. nawet 3 wyjscia jak w uralowym ma ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regler uralowski oryginalny daje na zacisk wzbudzenia "+" z aku. pradnica niezacznie ladowac dopuki na uzwojeniu wzbudzenia niebedzie pradu ...

Niestety, tak nie jest - pradnica w radzieckich bokserach to typowa pradnica pradu stalego samowzbudna, tzn. nie potrzebuje obcego zrodla produ aby zaczac wytwarzac prad. Co logiczne - rdzen posiada magnetyzm szczatkowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja popieram kolegów, zakladaj elektroniczny a bedzie dzialal bez problemu! Pozbedziesz sie w koncu tego mechanicznego badziewia..smile.gif

Pozdrawiam - Julas

 

Wszelkie mechaniczne części w tych motocyklach podreślają ich surowość, męskość. Ja jestem za wszelkimi mechanicznymi podzespołami. Im więcej tym lepiej. I co z tego, ze się czasem popsuje... Element walki musi być ;). Ja niestety ostatecznie spaliłem swój regler (maluchowy mechaniczny) i nigdzie nie mogę takiego dostać, więc na razie śmigam z elektronikiem, co umetroseksualniło mojego Urala :bigrazz:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm ... otoz moja pradnica na 99% magnetyzmu szczatkowego nieposiada :> prosty test na dzialajacym silniku ... zaroweczka do pradnicy z pominieciem reglera ... niedziala. po dostarczeniu pradu na zacisk wzbudzenia zarowka zaczela swiecic. po odlaczeniu pradu dostarczonego sztucznie dla wzbudzenia zarowka oczywiscie nadal swiecila... wiec jak to z tym magnetyzmem szczatkowym jest co ? :> zreszta nawet na schemacie instalacji + jest podlaczany przez kontrolke ladowania do wzbudzenia pradnicy ...

 

bardziej mi zalezy w tym momencie na informacji czy jawa ma pradnice samowzbudna czy nie ??

Edytowane przez grasser
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm ... otoz moja pradnica na 99% magnetyzmu szczatkowego nieposiada :> prosty test na dzialajacym silniku ... zaroweczka do pradnicy z pominieciem reglera ... niedziala. po dostarczeniu pradu na zacisk wzbudzenia zarowka zaczela swiecic. po odlaczeniu pradu dostarczonego sztucznie dla wzbudzenia zarowka oczywiscie nadal swiecila... wiec jak to z tym magnetyzmem szczatkowym jest co ? :>

 

Oj graserr, graserr ...

 

Jezeli odlaczasz przewod z regulatora do wzbudzania, to zeby Ci pradnica zaczela sama z siebie ladowac musisz ta koncowke ze wzbudzania (wychodzaca z pradnicy) polaczyc razem z wyjsciem + ze szczotki (takze koncowka wychodzaca z pradnicy) i dopiero podlaczyc do tego zaroweczke (pod te zwarte obydwa wyjscia pradnicy). Powinna wtedy swiecic (przy wiekszych obrotach nieraz mozna taka zarowke przepalic).

Przeciez przez obwod stojana tez musi przeplywac prad, aby wytworzyc odpowiednio silne pole magnetyczne. A ten magnetyzm szczatkowy jest tylko po to aby pradnica "zaskoczyla" i nie jest on na tyle silny aby pradnica normalnie ladowala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musze to przeanalizowac :> wiem ze poszedlem za rada kogos z redmotorz i tam mi tak poradzili :> dla mnie elektryka to czarna magia ... oks ...

 

a jest tu ktos kto taki regler zalozyl ?? skoro to takie dobre rozwiazanie to powinno byc juz sprawdzone :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regler uralowski oryginalny daje na zacisk wzbudzenia "+" z aku. pradnica niezacznie ladowac dopuki na uzwojeniu wzbudzenia niebedzie pradu ... tzn niejestem zamocny w te klocki ale to wiem napewno :icon_razz:

 

i jesli pradnica jawowska ma magnetyzm szczatkowy to niepotrzebuje pradu na uzwojenie wzbodzenia aby zaczac dzialac ... w przeciwienstwie do uralowskiej. i wtedy moze byc problem bo z tym reglerem sie to niezgra ...

 

http://agmot.strefa.pl/foto/2773.jpg

 

takie cus znalazlem. 23 zl. 6V jawowski. nawet 3 wyjscia jak w uralowym ma ...

Postaram się odpowiedzieć na wszystkie Wasze wątpliwości, ale po kolei.

Grasser na Red... podałem Ci też namiary na producenta tego regulatora - warto zadzwonić, maże cena bedzie inna.

Jeśli chodzi o magnietyzm szczątkowy to ma go praktycznie każdy kawałek żelaza poddany działani pola magnetycznego, ale w tym przypadku nie ma on żadnego znaczenia (pomijam sytuację awaryjną gdy padnie Ci aku, lub zli ludzie sabie go "pożyczą")

Jeśli chodzi o podawanie "+" na uzwojenie wzbudzania, to każdy układ regulator - prądnica tak działa, że po włączenieu zapłonu napięcie z aku jest podawane na uzwojenie wzbudzania pełne napięcie z akumulatora. Gdy silnik zacznie pracować, a prądnica zwiększy obroty - wzrasta napięcie wówczas w regulatorze rozwierają się styki i prąd na wzbudzanie płynie przez rezystor, przy dalszym wzroście obrotów, a tym samym napięcia - kotwica jest jeszcze bardziej przyciągana i powoduje zwarcie uzwojenia zwbudzania do masy. Tak działa mechniczny regulator trzystopniowy (kiedyś występowały jeszcze regulatory dwustopniawe chyba w Junaku, ale obecnie nie są stosowane).

Cyborg78 napisałeś

"Niestety, tak nie jest - pradnica w radzieckich bokserach to typowa pradnica pradu stalego samowzbudna, tzn. nie potrzebuje obcego zrodla produ aby zaczac wytwarzac prad. Co logiczne - rdzen posiada magnetyzm szczatkowy"

Prądnica może się wzbudzić bez napięcia z akumulatora, ale to nie jest normalny stan prądnicy prądu stałego.

Grasser napisał

"musze to przeanalizowac :> wiem ze poszedlem za rada kogos z redmotorz i tam mi tak poradzili :> dla mnie elektryka to czarna magia ... oks ...

 

a jest tu ktos kto taki regler zalozyl ?? skoro to takie dobre rozwiazanie to powinno byc juz sprawdzone :>"

Powiem tak: ludzie boją się prądu, poprzeglądajcie forum, a zobaczycie ile problemów mają ludzie ze zrobieniem prostej instalacji elektrycznej do ruska - mówię tu o odtworzeniu instalacji, a jak już się pojawi jakaś "skrzyneczk" gdzie nić nie widać to panika na całego. Pajawiają się posty na temat zapłonu elektronicnego i każdy od razu zakłada, że trzeba to tak zrobić, żaby zawsza można było wrócić do oryginału w razie awarii a głowę daję, że więcej problemów jest z oryginalnym.

Może ten post jest tochę chaotyczny, ale jestem trochę zmęczony.

Podsumowując grasser przestń się zastanawić i zakładaj od Jawy a bedziesz zadowolony. Ja osobiście w kaśce mam założony alternatro od Zaporożca (przerobiony na 9-cio diotowy) i regler od Skody i wszystko działa Ok i prądu mam tyle,ze mogę rozdawać na prawo i lewo.

Jeśli macie jeszcze akieś pytania i wątpliwości - piszcie - chętnie odpowiem.

Edytowane przez Gumiś714
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...