Skocz do zawartości

DT 80 lc2 PROSZĘ O POMOC< DUŻY PROBLEM


krzysiek_1234
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kupiłem wczoraj yamahe dt 80 lc2 94r. Dziś rozbierałem ją i sprawdzałem wszystko. Gdy odkręciłem kapsel chłodnicy w środku na wodzie była warstwa żółtawo-białej cieczy, była ona tłusta, klejąca.

CO TO JEST :D ;) :biggrin: ???? Pod tą żółta cieczą była woda , zaś w zbiorniku kątrolnym był płyn chłodniczy (jakis zielony) . Prosze powiedzcie co to jest, z kad to się wzieło, i czy może w czyms przeszkadzać. Prosze o porade naprawde dobrego mechanika . Słyszałem że może to być płyn chłodniczy z którego wyparowała woda, lecz on nie jest tłusty.

 

pzdr i czekam na szybkie odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem powinienes spuscic plyn z hlodnicy i wlac tam nowy albo wode destylowana

a w zbiorniku wyrownawczym mzoe byc zielony plyn ja tez mam taki ( KOLOR JET OBOJĘTNY)

ale radze wlac nowy

nie wiadomo kiedy on zmienial....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to co było w chłodnicy to faktycznie dziwne. A w zbiorniczku wyrównawczym jest zawsze (przeważnie) czysty płyn. Najlepiej wymienić na nowy. Oby nie borygo, bo to jest shit. Proponuję płyn renomowanych firm typu Mobil, Castrol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak oczywiście że wymienie tylko co jesli znowu sie pojawi ta dziwna ciecz? Ja chce zrobic tak: podłączyc do rury która wciąga płyn chłodniczy, szlałf i odkręcic lekko wode, odpalic moto aby zaczeło pompowac wode i ona by wylatywała druga rurką np do wiadra :D , i tak bym przeczyścił ten cały układ, i następnie wlał petrygo lub wode destylowaną. Dobry pomysł? Co o tym myślicie? A czy ta dziwna ciecz to nie jest czasem olej silnikowy ale nie wyglada na to i nie smierdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, przepompować możesz nawet wypada. Ale nie lej syfu typu borygo petrygo

jak już to wlej orlenowski płyn QAL w czarnych butelkach. Do Yamahy Dt 80 LC2 potrzeba zalednie 0,4l koncentratu. Te 0,4l wymieszaj z 0,4 litra wody destylowanej w litrowej butelce i po przepłukaniu wlej do chłodnicy, dokładnie 0,77l do układu chłodzenia. Tzn do chlodnicy wlej tyle ile się zmieści, a resztę do poziomu do zbiorniczka wyrównawczego. I powinno byc gites. A ten syf mógł się wziąć z długotrwałego nie wymieniania płynu, chociaż jest to niemożliwe. Ale wszystko sie może zdażyć.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy przypadkiem w motocyklach nie ma niepisanego zakazu lania wody do chlodnicy? plyn chlodzacy ma przeciez wlasciwosci smarujace, dzieki czemu pompa sie nie zaciera.. lejac wode zarzniesz pompe.. przynajmniej ja tak mam w swoim KLR 250

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...