Gość Panna Nervosa Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Witajcie Chce kupic cagive planet 125.Zastanawiam sie czy od razu wywalic z niej dozownik. W związku z tym zadam kilka pytan: 1. Jak musi wygladac wlasna mieszanka? Jak rozumiem nie mozna jej zrobic na stacji (skad byloby wiadomo ile czego) tylko w domku? 2. Czy wyrzucenie takiego dozownika sprawia ze motocyklem 2 t mozna jezdzic jak 4 t? Chodzi mi o hamowanie silnikiem i takie tam. 3. Jeslibym raz na rok sprawdzila dozownik to moze lepiej go zostawic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rof Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 a po co chcesz wywalać dozownik? on jest własnie po to zebyś nie musiała myśleć ile masz dolać.Własną mieszankę możesz robić na stacji dolewając do wlanego paliwa odpowiednią ilość oleju. Nie wiem jaki powinien być stosunek oleju do paliwa w cagivie, ale przyjmijmy ze jest 1:50, to wtedy na 50 litrów benzyny wlewasz 1 litr oleju, wychodzi wtedy ze na 5 litrów 100 ml itd. Łatwo można policzyć 2. musze cię zmartwić bo nic sie nie zmieni w pracy silnika :buttrock: jedyna zmiana to ew. zatarcie, kiedy będzie za mało oleju :crossy: 3. Nie wiem o co ci chodzi w sprawdzaniu tego dozownika, ale napewno musisz go uzupełniać olejem na bierząco :banghead: chyba ze pojemność zbiornika starczy ci na rok :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris02 Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 A po co ty chcesz dozownik wywalać. Wywalając dozownik w 2T nie zrobisz 4t. Silnik musi mieć smarowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 (edytowane) Przecież dozownik sie wyrzuca od razu i nie wiem czemu sie dziwicie, bo to jest najczęstrzy powód zatarcia silnika. Najlepiej lać gotową mieszankę do baku i jeździć bez obaw że zaraz nam silnik może stanąć. Jak jeździłem po ulicach i tankowałem na stacjach benzynowych to rozwiązywałem to tak, że miałem zawsze w bagażniku pod siedzeniem, 100ml oleju w butelce po płynie do demakijażu (zabrałem siostrze:) ) i po prostu lałem 5 litrów (wtedy za 18zł) i dolewałem te 100ml oleju i miałem zrobioną mieszankę 1:50. A jak jeździłem na husqvarnie po torze to po prostu wcześniej miałem przygotowaną mieszankę w kanistrze. A jeśli chodzi o hamowanie silnikiem itp to niestety nie ma takiej możliwości ponieważ wyrzucając dozownik nie zmieniasz konstrukcji silnika i nadal jest on smarowany olejem który jest w benzynie i jego dopływ regulujesz przepustnicą. 3. Jeslibym raz na rok sprawdzila dozownik to moze lepiej go zostawic?Jeśli masz zamiar jeździć spokojnie tylko po asfalcie (nie wiem jaki motocykl zamierzasz kupić) i będziesz co każdą jazdę sprawdzała połączenia wszystkich rurek od dozownika i dozownik będzie dobrze wyregulowany to myśle że możesz go zostawić ale to i tak jest jakieś ryzyko. Edytowane 23 Maja 2006 przez adam87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Chce kupic cagive planet 125. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Dajcie spokoj. Czy przed kazda jazda rozbieracie silnik ?? :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Kupuj sprzeta i nic sie nie martw. Lej paliwo do baku, czasem olej do dozownika i to wszystko. Hamowac silnikiem i tak dlugo nie mozesz bo to 2 t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Panna Nervosa Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 OKi. Dzieki. A jakie linki powinnam sprawdzac? Myslicie ze sie na tym przez przypadek znam :buttrock:? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rockers & low rider Opublikowano 24 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2006 heh sluchaj jezeli fabryka dala dozownik to go zostaw :D nie wierze zebys dobral taka mieszanke jaka potrzebuje w danym momecie silnik i wlasnie po to jest dozownik (on dozuje) pilnuj wezy i poziom oleju i bedzie wszystko dobrze ;) a co do tych ze bedziesz mogl jezdzic jak 4t to nie nie...poczytaj moze troche literatury o silnikach 2 i 4 t pozdro:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zysio Opublikowano 24 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2006 Dozownik odrazu wywal bo troche polatasz ta maszyna i ci stanie wiem po sobie ;) rob taka mieszanke np 25 ml na 1 l paliwa powino stykac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olsen Opublikowano 24 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2006 heh sluchaj jezeli fabryka dala dozownik to go zostaw :bigrazz: Też jestem przeciwnikiem poprawiania fabryki, poza szczególnie uzasadnionymi przypadkami.Słyszałem, że w skuterach biorących udział w wyścigach np. na torach kartingowych tudzież w crossówkach eksploatowanych w warunkach ekstremalnych czasem wywala się dozownik i leje olej bezpośrednio do paliwa (żeby uniknąć odcięcia dopływu oleju w ostrych złożeniach itp.), ale w przypadku maszyn traktowanych użytkowo chyba nie jest to konieczne, poza tym rozwiązanie takie wiąże się z pewnymi niedogodnościami, jak chociażby utrudnione tankowanie na stacji.Może niech Założycielka wątku poradzi się jakiegoś renomowanego serwisu? ;) Cytuj Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.