Skocz do zawartości

Olej silnikowy w 4t (YZ250F)


fik554
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Dwa dni temu odebralem motocykl z serwisu, po remoncie silnika (nowy tlok, korba, lanuch rozzadu)

i pora juz wymienic olej na nowy. I Tutaj zaczynaja sie schody..

Mechanik zalecil mi zalanie Mobil 1 RACING 15W-50

Czy ktos uzywal kiedykolwiek tego oleju w motocyklu ? Czy w ogole jest to olej typowo motocyklowy czy raczej "do wszystkich silnikow samochodowych" jak jest napisane na wiekszosci olejow :)

Slyszalem ze bardzo dobry jest Castrol R4 10W-40, jednak o ile sie nie myle Castrol produkuje takze oleje specialnie do silnikow enduro/cross, slyszal ktos moze o tym ??

Zastanawialem sie tez nad wlaniem polskiego Lotosa polsyntetyka 10W-40 (srebrna butelka:P), jest to bardzo dobry olej samochodowy... No wlasnie samochodowy, i mam obawy zeby zalac nim Yzf'ke...

 

Macie moze rozpiske ile oleju nalezy wlac do silnika Yz250F z 2002 ? Z wymiana filtru i bez ? Bede bardzo wdzieczny :)

 

Ps. Szanowni moderatorzy: wiem ze temat nadaje sie bardziej do mechaniki 4T, ale tutaj sa sami endurowcy, a nie kazdy zaglada do dzialu mechanika.. Prosze o pozostawienie tego tematu :)

 

 

Pozdrawiam ! :)

Edytowane przez fik554
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już to tylko fullsyntetyk a te niby dedykowane do crossów to półsyntetyki.

Ja leję Castrola R4 Superbike 10W-40 bo akurat kupuje go w dobrej cenie.

Ale według mnie róznice między syntetycznymi olejami dobrych firm są na tyle niewielkie, że ważniejsze od tego który się wybierze jest częstsza i regularna wymiana.

 

Myślę teraz nad czymś tańszym od Castrola nie rozlewanym w Polsce np. Motorex, Valvoline, ARAL, QS ale wymieniał bym wtedy jeszcze częściej.

 

Sprzedawc niby twierdzą że oleje samochodowe moga powodowac ślizganie się sprzęgła ale mój znajomy leje do swojego moto olej samochodowy Castrola RSa czy TWsa startuje w MX/CC i nie stwierdził nic niepokojącego tylko po co skoro R4 jest tańszy.

Edytowane przez BaRy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba każdy wie, ale może się przydać 5W-40 Syntetyk (można spotkać wynalazki 0W-40) 10W-40 półsyntetyk, 15W-40 Mineralny. Do takiego motocykla jak najbardziej polecam Syntetyk. Są one robione na całkiem innej technologii niż Minerale, i właśnie stworzone do tego typu maszyn. Wlanie Minerala do takiego motocykla to pomyłka. Naprawdę odradzam- te oleje nadają się głównie do maszyn o dużym przebiegu gdzie liczy się to, by nie brały oleju (gęstość). Syntetyk dobrej jakości na pewno świetnie sprawdzi się w Twoim motocyklu. Pozdrawiam.

 

 

P.S. Od kiedy niby Lotos to taki dobry olej? Ja na Twoim miejscu nie brał bym go pod uwagę.

Edytowane przez Lesnik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

 

Dwa dni temu odebralem motocykl z serwisu, po remoncie silnika (nowy tlok, korba, lanuch rozzadu)

i pora juz wymienic olej na nowy. I Tutaj zaczynaja sie schody..

Mechanik zalecil mi zalanie Mobil 1 RACING 15W-50

Pozdrawiam ! :icon_mrgreen:

 

Ile km zrobiles przez te 2 dni ?

Jakim olejem zalany byl motocykl ?

Ja jezdze na Mobil 1 15W50 full syntetic w motocyklu, ale nie ma on zadnego RACING w tytule.

Jezeli ten olej o ktorym mowisz to rowniez full syntetic to NIE WLEWAJ go do silnika.

Jezeli mineral to tak.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile km zrobiles przez te 2 dni ?

Jakim olejem zalany byl motocykl ?

Ja jezdze na Mobil 1 15W50 full syntetic w motocyklu, ale nie ma on zadnego RACING w tytule.

Jezeli ten olej o ktorym mowisz to rowniez full syntetic to NIE WLEWAJ go do silnika.

Jezeli mineral to tak.

 

Adam M.

 

 

Fik napisal ten temat 17 Maja 2006 i już dawno jeździ więc to już niekatalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, nie spojrzalem na date, moj blad.

Sebool, dalej nie odpowiem ci na pytanie ile powinienes wlac do swego moto oleju - uwazam ze jak masz dostep do netu to rusz glowa i znajdz sobie sam jego dane tech.

Co do oleju to masz racje, jezdzic powinno sie na syntetykach, ale nie w okresie docierania silnika, a silnik fik`a byl wlasnie po wymianie tloka.

O wiele latwiej i szybciej dotrzec pierscienie na oleju mineralnym i dopiero po okresie docierania wymienic go na syntetyk. Pierscienie na syntetyku beda sie docieraly znacznie dluzej i zawsze istnieje ryzyko ze sie w pelni nie dotra z powodu zbyt dobrych wlasciwosci slizgowych oleju syntetycznego.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...