DonMariano Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Witam,Mam pytanko, czy powinno się uruchamiać i pozwalać pracować silnikowi w motocyklu postawionym na stopce centralnej ? To efekt takich tam przemyśleń, bo jak podłoże twarde, betonowe to może jakieś wibracje, może się coś wybija. Zachęcam do dyskusji, życzę udanego sezonu...DonMariano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DRACO Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 (edytowane) Co do pracy na stopce centralnej to wiekszosc chopperow i cruiserow jej nie ma wyjatkiem jest chyba tylko Virago ale moge sie mylic mowie o duzych motorach typu a wlasciwie stopka centralna jest bardziej stabilna niz boczna a i natej trzeba motoe czasami potrzymac aby sie rozgrzal i byl przesmarowany w moim instrukcja mowi 3-minuty przed ruszeniem ale nie wiecej niz 5 :)W Virowce na stopce bocznej moze sie zapalac lampka kontrolna oleju ale bez paniki Edytowane 17 Maja 2006 przez DRACO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krasnal Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Jeśli akurat chodzi o Virago (750 i 1100) to praca na 'centralce' jest o wiele lepsza niż na bocznej. W tym drugim przypadku bywa że świeci się lampka sygnalizująca niski poziom oleju (szczególnie zaraz po odpaleniu zimnego silnika).A dla silnika to obojętne czy siedzisz na moto czy stoi na centralnym podnóżku :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DonMariano Opublikowano 17 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Jeśli akurat chodzi o Virago (750 i 1100) to praca na 'centralce' jest o wiele lepsza niż na bocznej. W tym drugim przypadku bywa że świeci się lampka sygnalizująca niski poziom oleju (szczególnie zaraz po odpaleniu zimnego silnika).A dla silnika to obojętne czy siedzisz na moto czy stoi na centralnym podnóżku :) Dzięki, rozumiem, że odpalasz na stopce centralnej. Ciekawe, czy są w tej sprawie jakieś zalecenia producenta ? Posiadam VS 1100. Jeszcze może zapytam, czy na stopce mona zapiąć bieg i pozwolić obracać się kołu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Na centralnej bez problemu a na bocznej nie polecam. Moto jest przechylone i olej nie jest równomiernie rozprowadzany zwłaszcza jak smarowanie jest rozbryzgowo (mówimy cały czas o silnikach czteroosuwowych bo w dwusuwach to nie ma znaczenia). A na zakręcie jak się omto przechyla to działa siła odśrodkowa na olej i sliniczek nadal jest smarowany prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YARECK Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Ja wprawdzie nie mam chopperka ale na stopce rozgrzewam go zawsze. Rzadziej na centralne a to tylko z tego względu, że na niej rzadko stawiam moto.Jełśi chodzi o zapięcie biegu to raczej zrobisz to tylko na centralnej bo na stopce bocznej powinien zadziałać czujnik rozłożonej stopki i w momencie zapięcia biegu wyłączy on ci silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robher Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Z tego co słyszałem zapalanie moto na bocznej stopce jest szkodliwe benzynka nie dociera do wszystkich cylindrów tak samo a na centralnej stopce jak najbardziej polecane. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Preedom Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Ja zawsze rozgrzewam moto na stopce bocznej, z prostego powodu, nie posiadam stopki centralnej :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DRACO Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 (edytowane) Jak juz pisalem wiekszosc chopperow i cruiserow nie ma stopki centralnej :) Edytowane 18 Maja 2006 przez DRACO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonstar Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Chyba troche przesada, w końcu nie ma w silniku 1 cm oleju , zapewniam,że produceny trzewidział ze będą maszyny odpalane na bocznych :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikosław Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Jak juz pisalem wiekszosc chopperow i cruiserow nie ma stopki centralnej :clap: Nie mogę się oprzeć żeby nie zacytować tutaj wypowiedzi jednego z amerykańskich znawców motocykli :)Otóż: Ilość produkowanych obecnie cruiserów/chopperów wyposażonych przed producenta w stopkę centralną.można sobie policzyć na kciukach... :clap: Szacuneczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Nie słyszałem, żeby komuś się zatarł silnik podczas pracy na stopce bocznej ale osobiście zapalam moto dopiero jak na nim siedze i czekam około minuty ( w tym czasie można sobie kurtke zapiąć założyć kask i rękawice) i jadę spokojnie żeby silnik miał czas się nagrzać. U mnie jak odkręci się korek to widać poziom oleju jest odrobine powyżej osi wału, czyli wał kąpie się w oleju. Jak postawie moto na stopce bocznej olej przelewa się na jedną stronę i część wału pod prawym cylindrem ledwo dotyka do powierzchni oleju. Co by nie mówić ta część silnika będzie gorzej smarowana a przecież chodzi o to, że podczas zapalamia moto na zimnym slniku jak najszybciej olej musi dojść do zakamarków by z tarcia półsuchego przejść do tarcia płynnego.Ciekawy jestem jak się to ma do innych motocykli i do rzeczywistości. Jak ktoś robił pomiary ciśnienia w cylindrach starszego moto przy silniku rzędowym to z której strony było większe ciśnienie od stopki, czy z drugiej strony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Jak ktoś robił pomiary ciśnienia w cylindrach starszego moto przy silniku rzędowym to z której strony było większe ciśnienie od stopki, czy z drugiej strony?Przecież motocyklowe silniki mają smarowanie ciśnieniowe, więc taka sprawa jak stawianie na stopce nie ma żadnego wpływu na trwałość silnika, Tak na prawdę ważne jest tylko to, żeby pompa oleju miala olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 A gładź na cylindrze między tłokiem to jak masz smarowane? Nie przypadkiem rozbryzgowo mgła olejowa??może czegoś nie wiem i się muszę doszkolić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 U mnie jak odkręci się korek to widać poziom oleju jest odrobine powyżej osi wału, czyli wał kąpie się w oleju. Jak postawie moto na stopce bocznej olej przelewa się na jedną stronę i część wału pod prawym cylindrem ledwo dotyka do powierzchni oleju. A gładź na cylindrze między tłokiem to jak masz smarowane? Nie przypadkiem rozbryzgowo mgła olejowa??może czegoś nie wiem i się muszę doszkolić. Jeszcze nie widzialem silnika w ktorym wal korbowy bylby zanuzony w oleju :clap: I pewnie taki silnik nie istnieje. Wsilnikach 4t poziom oleju jest zwykle duzo, duzo ponizej walu czy tez przeciwciezarow. Pomysl tylko gdyby wal byl zanurzony w oleju to co by sie dzialo przy takich predkosciach obrotowych jaki wykonuje wal, juz nie wspominajac o oporze jaki by stawial olej.Owa mgla olejowa o ktorej wspomniales bierze sie z roznych zrodel - zalezy od konkretnego rozwiazania. Cylindry moga byc smarowane rozbryzgowo, a olej bierze sie np. z dysz umieszczonych w korbowodach.Wal korbowy obracajc sie z duzymi predkosciami poteguje to zjawisko smarowania (rozpyla te niewielkie dawki oleju ktore sa na niego podawane) i wlasnie tworzy ta mgla olejowa, jednak w zadnym wypadku nie jest zanuzony w oleju (nawet nie dotyka lustra). Inne rozwiazanie to np, na kazdy cylinder jest osobna rurka ktora podaje olej od dolu na tlok chlodzac go przy okazji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.