Skocz do zawartości

dajcie kilka porad nowicjuszowi


Rekomendowane odpowiedzi

To jest mój drugi motocykl poprzedni był stary na wykończeniu wię c nic nie chciałem przy nim robić.Teraz mam nie nowy bo 97 niedawno kupiłem powinienem coś posprawdzać może jest coś co pominełęm.macie więcej doświadczenia.Co jest najw.do spr w używanym motocyklu gość oleje dwa sezony nie wymieniał powiniem go wymj.Jakie ciś w tylnym kole powinno być czy 2 wyst.Z góry dziękuje za porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra rada: oddaj motocykl na kompleksowy przegląd do renomowanego (najlepiej autoryzowanego) serwisu. Wydasz parę złotych*, ale będziesz spokojniejszy o stan techniczny Twojego motocykla i będziesz mógł skupić się na czerpaniu przyjemności z jazdy. Nie zapomnij potem co jakiś czas/przebieg (ściśle określony w instrukcji obsługi) dokonywać przewidzianych przez producenta przeglądów, a maszyna odwdzięczy Ci się długą żywotnością oraz bezawaryjnością.

 

*Ewentualna naprawa nieserwisowanego regularnie motocykla może wyjść dużo drożej.

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do sprawdzenia duzo by tu pisać co do silnika to najlepiej serwis niech ci zmierza ciśnienie sprężania(chyba tak sie to nazywa) będziesz wiedział w jakim stanie masz silnik, zobacz na zestaw napedowy,opony, klocki,płyn hamulcowy czy bardzo ciemny jest, sprzęgło jak jest ustawione (tam masz regulacje naciagu) to można by wymieniac bez końca.... :icon_twisted: ale to nie twój pierwszy sprzet więc napewno masz jakieś podstawy!!! Ściągnij sobie serwisówkę z netu wszycho będziesz wiedzieć wtedy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzą Ci jakie masz ciśnienie na cylindrach. Inaczej nie da sie tego sprawdzic musisz miec urządzenie. Pozatym sprawdź naciąg łańcucha, łożysko główki ramy czy jest dobre, czy nie ma wycieków z amorów. Sprawdź czy masz luzy na kierownicy. Najlepiej jest to zrobić w ten sposób. Stawiasz moto na stojaku albo jakos podpierasz tak aby przednie koło nie miało styku z ziemią, złap za przedni widelec wi energicznie poruszaj do przodu i do tyłu. Stan opon jest bardzo wazny w takim motocyklu. Czy silnik pracuje płynnie na wolnych obrotach, czy nie ma stuków w pokrywie zaworowej. Czy z tłumika nie kopci. Stan zębatek sprawdź. Czy mają wszystkie zęby i w jakim stanie są. No i wszystkie płyny, hamulcowe, przez chłodniczy aż po olej...

Edytowane przez IG x]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmierzą ci cisnienie i np standardowo jest chyba w gixerach miedzy 11 a 15 i będziesz wiedział czy wszycho wporzo, to duuuuzo pokazuje tzn jak moto było traktowane jak było katowane to np bedziesz miał duzo niższe cisnienie od tego z "serwisówki"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...