Budyn Opublikowano 15 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 Witam Kupiłem Yz 450 F 2004 i prosiłbym o pomoc.Kiedy wymieniać olej , filter , regulacja zaworów, wymiana łancuszka, tłoka, korby itp. Jestem amatorem(las, pola)Prosze o podawanie liczby motogodzin poniewaz bardzo róznie jezdze. OTO ONAhttp://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M202807 DZIEKIPOZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slashromester Opublikowano 15 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 Witam ;] kupiłeś ją w Górze Kalwarii pod Warszawą ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budyn Opublikowano 16 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Tak To pewnie wiesz o małym problemie z nią? Moze wiesz jak to z nią jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fik554 Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Olej + filtr co 5h ostrej jazdy. Mysle ze jezeli nie jezdzisz super hardcorowo mozesz spokojnie przeciagnac do 10h. Regulacja zaworow "podobno" powinno sie to robic czesto.. Oddaj motocykl na servis po 20h, jezeli nie bedzie roznic na zaworach to przeciagnij czas do 30h. Tlok przy amatorskiej jezdzie 200h+ wiec sezon raczej przesmigasz :icon_twisted: Zawodowcy w 450 wymieniaja po okolo 100-150h, z korba jest podobnie. Lancuch rozzadu: nie wielki koszt (150zł wzmacniany D.I.D), jezeli nic nie szumi nie powinienes sie martwic... Ale... Najlepszym sposobem jest oddanie motocykla na warsztat, popros o sprawdzenie tych wszystkich elementow i bedziesz dokladnie wiedzial na czym jezdzisz ! Taki przeglad moze kosztowac 200-300zl a mozesz uniknac przykrej niespodzianki :icon_twisted: Ps: komplet uszczelek do silnika YZ250F 350zł :|....Pozostawie to bez komentarza...Zycze duuzych wrazen z jazdy !!! Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad_pol Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Witaj Budyn , po pierwsze gratuluje !! Moze mnie pamietasz to ja od Ciebie kupilem Crmke:P:P zagadaj na gg bo mialem klopoty z kompem i siadla mi lista kontaktow! Gumowych drzew!(piekne cacko):icon_twisted: pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SEBOOL Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Mam dwa pytania! Ile kosztuje ta regulacja zaworów i czy mozna samemu to zrobić bo w samochodzie umiem :icon_twisted: A drugie co z tymi uszczelkami nie idzie ich taniej załatwić lub dorobić u kogos lub samemy 350 zł nie chodzi ulicą ;/pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 W samochodzie nie ma metody płytkowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piasektt Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 (edytowane) Oczywiście ! Wyregulować zawory można samemu, ale naprawdę jeżeli ktoś tego nigdy nie robił to niech sobie odpuści, a koszt takiej usługi jest różny zależny od warsztatu. A co do uszczelek są firmy które się w tym specjalizują ale nie wiem czy jakość takiej uszczelki nie będzie zbytnio odbiegała od orygnału. Edytowane 16 Maja 2006 przez piasektt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaRy Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 (edytowane) W samochodzie nie ma metody płytkowejPozwolę się nie zgodzić bo w moim aucie jest właśnie taka regulacja. :icon_twisted: Co do regulacji płytkowej w moto to według mnie żadna filozofia.Podstawa to wiedzieć jak rozmontować i zmontować rozrząd tzn: znaczniki, pozycja tłoka, łańcuszek, napinacz. Kupujemy jak najdokładniejszy szczelinomierz chociaż taki co 2 setki, ja za taki zapłaciłem 9 zł w Larssonie.Sciągamy zbiornik i co tam jeszcze trzeba po czym wszystko do okoła myjemy i wycieramy dokładnie aby żaden syf nie wleciał do silnika.Zdejmujemy kapę zaworową ustawiamy wałek/wałki w odpowiedniej pozycj (według znaczników, krzywkami zazwyczaj na zewnątrz) i sprawdzamy szczelinomierzem jaki jest luz zawsze na zimnym silniku.Sczelinomierz powinnien wchodzić z wyczuwalnym lekkim oporem bez wpychania na siłę, można poćwiczyć najpierw na mikromierzu.Jak już mam pomiary i nie mieszczą się one w dopuszczonch granicach to zdejmujemy wałki rozrządu i co tam jeszcze trzeba, wjmujemy płytki (nie pomieszać) i mierzmy dokładnie ich grubości mikromierzem.Idziemy do zaprzyjaźnionego zakładu w którym mają tzw. magnesówkę i prosimy o zeszlifowanie płytki do odpowiedniej grubości, którą licz się w następujący sposób: obecna grubość płytki - (prawidłowy luz - obecny luz) = potrzebna grubośc płytki Przykład mojego moto: luz na zaworze ssącym powinien wnosić 0,16 mm (+/- 0,03 mm),zmierzony luz 0,11 mm przy grubości płtki 2,73 mm 2,73 - ( 0,16 - 0,11) = 2,68 Ja zawszę zdejmuję o około jedną setkę więcej (oczywiście w dopuszczonych granicach), czyli w moim przypadku robię luz 0,17 mm.Niektórzy twierdzą, że nie powinno sie płytek szlifować tylko kupić nowe w odpowiednim rozmiarze. Później wszystko ładnie montujem i skręcamy używając klucza dynometrycznego. Moja jedna rada dotycząca rozrządu, jak go już zmontujecie według znaczników to obróćcie kilka razy powoli kopniakiem aby zobaczć czy wszystko prawidłowo chodzi i sprawdźcie jeszcze raz znaczniki i luzy.Ja smaruję jeszcze olejem niektóre elementy aby po uruchomieniu silnika nie chodziły chwilę na sucho. Nawet jeśli nie chcecie się bawić w rozbieranie i składanie rozrządu lub nie macie odpowiednich narzędzi to dobrze żebyście potrafili chociaż sprawdzić luzy aby w odpowiednim momencie dać moto do warsztatu na ich skorygowanie. Mikromierze zaczynają się od 75zł a klucz dynamometryczny od 100 zł, do motocykla polecam jakiś w którym się szybko zaczna skala od 3-5 NM. Edytowane 16 Maja 2006 przez BaRy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Pozwolę się nie zgodzić bo w moim aucie jest właśnie taka regulacja. :icon_twisted: Tego nie wiedziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaRy Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Tego nie wiedziałem.Spoko nie wszystko mozna wiedzieć. :icon_twisted: Tu jeszcze znalazłem stronkę po anglijsku jak się sprawdza luz w CRFie:http://crfsonly.com/howto/450r/valve-check...valve-check.phphttp://crfsonly.com/howto/crf250x/crf-valv...-adjustment.php Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 16 Maja 2006 Administrator Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 W wielu autach są zawory regulowane płytkami i na szczęście te od aut pasują niekiedy do motocykli, co pozwala nieco ciąć koszty związane z zakupem nowych. Nadwymiarowe można prfzeszlifować, fakt (trudno znaleźć chętnych do szlifiwania, bo magnesówka zwykle gubi mniejsze średnice), ale zby cienkie już trzeba kupować, a koszt nowej motocyklowej płytki to do 50 zł. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaRy Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 (edytowane) W wielu autach są zawory regulowane płytkami i na szczęście te od aut pasują niekiedy do motocykli, co pozwala nieco ciąć koszty związane z zakupem nowych. Nadwymiarowe można prfzeszlifować, fakt (trudno znaleźć chętnych do szlifiwania, bo magnesówka zwykle gubi mniejsze średnice), ale zby cienkie już trzeba kupować, a koszt nowej motocyklowej płytki to do 50 zł. pzdrPrzesadzasz Dominik nieco z tymi cenami bo orginalna płytka Hondy kosztuje 27zł ja znalazłem po 17 a w OlekMotocykle są po 19 firmy HotCam. Co do szlifowania to rzeczywiście są małe problemy bo płytka jest malutka i nie bardza ją chce trzymac elektromagnes ale i na to sa patenty.Docina się cieńką blaszkę lub blaszki w taki sposób aby dodatkowo trzymały płytkę.A dokładnośc maszyn (spokojnie mniej niz pół setki) bez problemu starczy na dobre doszlifowanie.U mnie na osiedlu są 4 zakłady które maja magnesówke i w każdym mi już szlifowali te płytki. Dor-Mar ul. chyba Krasickiego na Świerczewie gość bardzo solidn i dokładny specjalizuje się w korbowodach, już wiele mi pomógł i doradził i uwaga jako jedyny wiedział i rozmagnesował płytkę po szlifowaniu, polecam :icon_twisted: Zakład specjalizujący się w pompach hydraulicznych na ul. Rawickiej. Ślusarstwo Kroll ul. Stęszewska, robią raczej duże ajzole więc tak sobie i długo się czeka. Później zakład Ślusarski ul. Trzebawska raczej większe rzeczy robia ale jak się ich przydusi to też się zgodzą. Edytowane 16 Maja 2006 przez BaRy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 16 Maja 2006 Administrator Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Przesadzasz Dominik nieco z tymi cenami bo orginalna płytka Hondy kosztuje 27z To zadzwoń do Poland Position po płytki do Suzuki :icon_twisted: No i do ceny koniecznie dolicz koszty przesyłki :icon_twisted:Poza tym dzięki za namiary na szlifierzy, jednego dobrze znam, ale akurat inne roboty dla mnie robił. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piasektt Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 W bardzo wielu samochodach jest metoda płytkowa. Dobrze że ja mam skrzynke z płytkami :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.