Skocz do zawartości

stuki w silniku VFR Rc 36


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy to jest normalne ,że VFR-ka czasami głośno stuka w trakcie pracy na biegu jałowym

czasami jest ok i chodzi jak zegarek a później stuka coś głośno metalicznie

ten dzwięk czasami ginie lub cichnie po wciśnięciu sprzęgła ale równie dobrze potrafi stukać pomimo wcisnietego sprzęgła

Trochę mnie to zaczyna wkurzać bo moto ładnie wygląda , równo pracuje ,oleju nie pobiera a czasami chodzi jak maszyna rolnicza

Może coś da się z tym fantem zrobić :)

a przede wszystkim co to stuka :buttrock:

za odpowiedzi z góry dzięki :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy silnik jest zimny to dwięk pukania dochodzący z przedniej głowicy wywyołują wałki rozrządu ,ale to nie ma zadnego negatywnego wpływu na prace , po rozgrzaniu sprzęta stuki powinne zniknąć .Mam gdzies wydruk z serwisu ,jak tą dolegliwośc usunąć ,chodzi o rozwiercenie kanału w którym płynie olej.

 

Pozdrawiam Sebastian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy silnik jest zimny to dwięk pukania dochodzący z przedniej głowicy wywyołują wałki rozrządu ,ale to nie ma zadnego negatywnego wpływu na prace , po rozgrzaniu sprzęta stuki powinne zniknąć .Mam gdzies wydruk z serwisu ,jak tą dolegliwośc usunąć ,chodzi o rozwiercenie kanału w którym płynie olej.

 

Pozdrawiam Sebastian

 

Tyle ,że jak jest ciepły to czasami potrafi głośniej stukać niż na zimnym :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle ,że jak jest ciepły to czasami potrafi głośniej stukać niż na zimnym :D

 

hmm kurcze a jestes w stanie sprecyzować skąd dokładniej dochodzą stuki? bo piszesz ze po wcisnieciu sprzęgła potrafi dalej stukać.... a jak tam sprawa zaworów ,były regulowane ??? Przyczyną mogą być: za duze luzy zaworowe,padniety łancuszek pompy olejowej lub cos ze strony kosza , nic innego chyba nie moze pukac stukać czy szelscic w tym silniku ,jaki motocykl ma przebieg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm kurcze a jestes w stanie sprecyzować skąd dokładniej dochodzą stuki? bo piszesz ze po wcisnieciu sprzęgła potrafi dalej stukać.... a jak tam sprawa zaworów ,były regulowane ??? Przyczyną mogą być: za duze luzy zaworowe,padniety łancuszek pompy olejowej lub cos ze strony kosza , nic innego chyba nie moze pukac stukać czy szelscic w tym silniku ,jaki motocykl ma przebieg ?

 

 

moto ma przebieg około 50 tyś km ,te stuki są bardziej w tylnej prawej części silnika i raczej nie na wysokości głowicy,zawory były sprawdzane i są ok, może coś z koszem albo z łańcuszkiem- a ten łańcuszek to się wymienia , gdzie go szukać i jak sprawdzić czy to on szwankuje

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moto ma przebieg około 50 tyś km ,te stuki są bardziej w tylnej prawej części silnika i raczej nie na wysokości głowicy,zawory były sprawdzane i są ok, może coś z koszem albo z łańcuszkiem- a ten łańcuszek to się wymienia , gdzie go szukać i jak sprawdzić czy to on szwankuje

pozdrawiam

Łańcuszek pompy znajduje się za koszem sprzęgłowym i bez jego demontażu się tam raczej nie dojdzie ,sprawdzic czy szwankuje hmmm poprostu będzie sporo za luźny....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niektóre koła zębate rozrządu są "jakby podwójne", pomiędzy nimi jest sprężyna, która kasuje luz, jeżeli się taki pojawia, kiedyś czytałem o pęknięciu takiej sprężyny, to się dzieje bardzo rzadko, mogło by to tłumaczyć stuki na ciepłym i zimnym silniku

 

ale to tylko zgadywanie

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo w mojej RC36 :| Kosz sprzęgłowy sobie hałasuje ale kit mu w ucho. Silnik pracuje dość nierównomiernie a czasem potrafi jakby zgrzytnąć (dźwięk ok. 0.2s) i czyć to pod dupą. Niedopalał mi mieszanki na pierwszym garze - póki co znalazłem przetarty przewód niskiego napięcia i niezbyt kontaktował rezystor w fajce. Teraz zdechł mi regulator napięcia. Mam pewne podejrzenia (i nadzieję), że ta brzydka praca silnika wynikała z braku prądu. Wymienie regler to się dowiem.

 

PS. U mnie te chałasy tak samo dochodziły z okolic tylnych cylindrów.

 

PS2. Tłukło na zupełnie zimnym silniku i później na mocno nagrzanym - przy ciepłym silniku jest cicho.

Edytowane przez Yaco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo w mojej RC36 :| Kosz sprzęgłowy sobie hałasuje ale kit mu w ucho. Silnik pracuje dość nierównomiernie a czasem potrafi jakby zgrzytnąć (dźwięk ok. 0.2s) i czyć to pod dupą.

Mam identyczne objawy. Może to zaraźliwe, bo nasze motocykle przyjechały w jednym kontenerze z kraju kwitnącej wiśni :icon_razz: .

 

PS. U mnie te chałasy tak samo dochodziły z okolic tylnych cylindrów.

 

PS2. Tłukło na zupełnie zimnym silniku i później na mocno nagrzanym - przy ciepłym silniku jest cicho.

Wygląda na to, że RC36 I tak ma. U mnie to samo. Podejrzewam łańcuszek napędu pompy oleju albo kosz sprzęgłowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo w mojej RC36 :| Kosz sprzęgłowy sobie hałasuje ale kit mu w ucho. Silnik pracuje dość nierównomiernie a czasem potrafi jakby zgrzytnąć (dźwięk ok. 0.2s) i czyć to pod dupą. Niedopalał mi mieszanki na pierwszym garze - póki co znalazłem przetarty przewód niskiego napięcia i niezbyt kontaktował rezystor w fajce. Teraz zdechł mi regulator napięcia. Mam pewne podejrzenia (i nadzieję), że ta brzydka praca silnika wynikała z braku prądu. Wymienie regler to się dowiem.

 

PS. U mnie te chałasy tak samo dochodziły z okolic tylnych cylindrów.

 

PS2. Tłukło na zupełnie zimnym silniku i później na mocno nagrzanym - przy ciepłym silniku jest cicho.

 

 

 

 

No to identycznie jak u mnie i co z tym fantem zrobić ????

Nie uśmiecha mi się słuchać takich cudów wolę czysty dźwięk V4 no ewentualnie gwizd kółek rozrządu :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Nie chcę zakładać nowego tematu, więc napiszę w tym.

 

Mam zamiar nabyć VFR RC 36 II i byłem oglądać dzisiaj jedną sztukę z 1995 r., przebieg wg licznika 59 tys i jedno co mnie w tym motocyklu zraziło, to pojedyncze stuki dochodzące z silnika. Wydaje mi się, że z okolic przednich cylindrów, ale nie jestem pewien na 100%. Odgłos ten można porównać do stukania gwoździem w metal (tak mniej więcej :wink: ). Dźwięk ten pojawia się na wolnych obrotach i ustępuje już od 2 tys. w górę- możliwe, że któryś z zaworów. Nie wiem czy to normalne, bo Honda to Honda i cisza powinna być :evil:

 

Kolejna sprawa to tarcze hamulcowe- tylna ma spory próg, przednie malutki. Nie wiem czy przy takim przebiegu już powinien być próg. Moja CB 500 miała 76 tys. i pomimo jednej tarczy nie było absolutnie żadnego progu...

 

Z góry dzięki za pomoc :P

Edytowane przez mateuszm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...