lukas 78 Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 WitamCzy to jest normalne ,że VFR-ka czasami głośno stuka w trakcie pracy na biegu jałowym czasami jest ok i chodzi jak zegarek a później stuka coś głośno metalicznieten dzwięk czasami ginie lub cichnie po wciśnięciu sprzęgła ale równie dobrze potrafi stukać pomimo wcisnietego sprzęgła Trochę mnie to zaczyna wkurzać bo moto ładnie wygląda , równo pracuje ,oleju nie pobiera a czasami chodzi jak maszyna rolnicza Może coś da się z tym fantem zrobić :) a przede wszystkim co to stuka :buttrock: za odpowiedzi z góry dzięki :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebeq Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 Gdy silnik jest zimny to dwięk pukania dochodzący z przedniej głowicy wywyołują wałki rozrządu ,ale to nie ma zadnego negatywnego wpływu na prace , po rozgrzaniu sprzęta stuki powinne zniknąć .Mam gdzies wydruk z serwisu ,jak tą dolegliwośc usunąć ,chodzi o rozwiercenie kanału w którym płynie olej. Pozdrawiam Sebastian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas 78 Opublikowano 11 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 Gdy silnik jest zimny to dwięk pukania dochodzący z przedniej głowicy wywyołują wałki rozrządu ,ale to nie ma zadnego negatywnego wpływu na prace , po rozgrzaniu sprzęta stuki powinne zniknąć .Mam gdzies wydruk z serwisu ,jak tą dolegliwośc usunąć ,chodzi o rozwiercenie kanału w którym płynie olej. Pozdrawiam Sebastian Tyle ,że jak jest ciepły to czasami potrafi głośniej stukać niż na zimnym :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebeq Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 Tyle ,że jak jest ciepły to czasami potrafi głośniej stukać niż na zimnym :D hmm kurcze a jestes w stanie sprecyzować skąd dokładniej dochodzą stuki? bo piszesz ze po wcisnieciu sprzęgła potrafi dalej stukać.... a jak tam sprawa zaworów ,były regulowane ??? Przyczyną mogą być: za duze luzy zaworowe,padniety łancuszek pompy olejowej lub cos ze strony kosza , nic innego chyba nie moze pukac stukać czy szelscic w tym silniku ,jaki motocykl ma przebieg ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas 78 Opublikowano 12 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 hmm kurcze a jestes w stanie sprecyzować skąd dokładniej dochodzą stuki? bo piszesz ze po wcisnieciu sprzęgła potrafi dalej stukać.... a jak tam sprawa zaworów ,były regulowane ??? Przyczyną mogą być: za duze luzy zaworowe,padniety łancuszek pompy olejowej lub cos ze strony kosza , nic innego chyba nie moze pukac stukać czy szelscic w tym silniku ,jaki motocykl ma przebieg ? moto ma przebieg około 50 tyś km ,te stuki są bardziej w tylnej prawej części silnika i raczej nie na wysokości głowicy,zawory były sprawdzane i są ok, może coś z koszem albo z łańcuszkiem- a ten łańcuszek to się wymienia , gdzie go szukać i jak sprawdzić czy to on szwankujepozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebeq Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 moto ma przebieg około 50 tyś km ,te stuki są bardziej w tylnej prawej części silnika i raczej nie na wysokości głowicy,zawory były sprawdzane i są ok, może coś z koszem albo z łańcuszkiem- a ten łańcuszek to się wymienia , gdzie go szukać i jak sprawdzić czy to on szwankujepozdrawiamŁańcuszek pompy znajduje się za koszem sprzęgłowym i bez jego demontażu się tam raczej nie dojdzie ,sprawdzic czy szwankuje hmmm poprostu będzie sporo za luźny.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketchupvfr Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 niektóre koła zębate rozrządu są "jakby podwójne", pomiędzy nimi jest sprężyna, która kasuje luz, jeżeli się taki pojawia, kiedyś czytałem o pęknięciu takiej sprężyny, to się dzieje bardzo rzadko, mogło by to tłumaczyć stuki na ciepłym i zimnym silniku ale to tylko zgadywanie pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zxr Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Czy stukanie słychac też na innych biegach? Może to by luz na panewce -oby nie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebeq Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 ZXR skąd dokładniej jesteś ??????? sory za offtop :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zxr Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 olsztyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 (edytowane) Mam to samo w mojej RC36 :| Kosz sprzęgłowy sobie hałasuje ale kit mu w ucho. Silnik pracuje dość nierównomiernie a czasem potrafi jakby zgrzytnąć (dźwięk ok. 0.2s) i czyć to pod dupą. Niedopalał mi mieszanki na pierwszym garze - póki co znalazłem przetarty przewód niskiego napięcia i niezbyt kontaktował rezystor w fajce. Teraz zdechł mi regulator napięcia. Mam pewne podejrzenia (i nadzieję), że ta brzydka praca silnika wynikała z braku prądu. Wymienie regler to się dowiem. PS. U mnie te chałasy tak samo dochodziły z okolic tylnych cylindrów. PS2. Tłukło na zupełnie zimnym silniku i później na mocno nagrzanym - przy ciepłym silniku jest cicho. Edytowane 12 Maja 2006 przez Yaco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Mam to samo w mojej RC36 :| Kosz sprzęgłowy sobie hałasuje ale kit mu w ucho. Silnik pracuje dość nierównomiernie a czasem potrafi jakby zgrzytnąć (dźwięk ok. 0.2s) i czyć to pod dupą. Mam identyczne objawy. Może to zaraźliwe, bo nasze motocykle przyjechały w jednym kontenerze z kraju kwitnącej wiśni :icon_razz: . PS. U mnie te chałasy tak samo dochodziły z okolic tylnych cylindrów. PS2. Tłukło na zupełnie zimnym silniku i później na mocno nagrzanym - przy ciepłym silniku jest cicho.Wygląda na to, że RC36 I tak ma. U mnie to samo. Podejrzewam łańcuszek napędu pompy oleju albo kosz sprzęgłowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas 78 Opublikowano 12 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Mam to samo w mojej RC36 :| Kosz sprzęgłowy sobie hałasuje ale kit mu w ucho. Silnik pracuje dość nierównomiernie a czasem potrafi jakby zgrzytnąć (dźwięk ok. 0.2s) i czyć to pod dupą. Niedopalał mi mieszanki na pierwszym garze - póki co znalazłem przetarty przewód niskiego napięcia i niezbyt kontaktował rezystor w fajce. Teraz zdechł mi regulator napięcia. Mam pewne podejrzenia (i nadzieję), że ta brzydka praca silnika wynikała z braku prądu. Wymienie regler to się dowiem. PS. U mnie te chałasy tak samo dochodziły z okolic tylnych cylindrów. PS2. Tłukło na zupełnie zimnym silniku i później na mocno nagrzanym - przy ciepłym silniku jest cicho. No to identycznie jak u mnie i co z tym fantem zrobić ????Nie uśmiecha mi się słuchać takich cudów wolę czysty dźwięk V4 no ewentualnie gwizd kółek rozrządu :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketchupvfr Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 częściowo można usunąć hałasowanie kosza sprzęgłowego, trzeba zrobić uczciwą sychronizację gaziorów - oczywiście poprzedzoną innymi regilacjami :icon_razz: pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateuszm Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 (edytowane) Nie chcę zakładać nowego tematu, więc napiszę w tym. Mam zamiar nabyć VFR RC 36 II i byłem oglądać dzisiaj jedną sztukę z 1995 r., przebieg wg licznika 59 tys i jedno co mnie w tym motocyklu zraziło, to pojedyncze stuki dochodzące z silnika. Wydaje mi się, że z okolic przednich cylindrów, ale nie jestem pewien na 100%. Odgłos ten można porównać do stukania gwoździem w metal (tak mniej więcej :wink: ). Dźwięk ten pojawia się na wolnych obrotach i ustępuje już od 2 tys. w górę- możliwe, że któryś z zaworów. Nie wiem czy to normalne, bo Honda to Honda i cisza powinna być :evil: Kolejna sprawa to tarcze hamulcowe- tylna ma spory próg, przednie malutki. Nie wiem czy przy takim przebiegu już powinien być próg. Moja CB 500 miała 76 tys. i pomimo jednej tarczy nie było absolutnie żadnego progu... Z góry dzięki za pomoc :P Edytowane 5 Maja 2007 przez mateuszm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.