Skocz do zawartości

Oleje - są może jakieś testy??


Rekomendowane odpowiedzi

Sprawą jasną jest, że olej synteyczny jest lepszy od pólsyntetycznego a tym bardziej od mineralnego. Sprawą równiez jasną jest też to, olej syntetyczny jest najdroższy :crossy:

I tutaj moje pytanie:

Czy jakaś firma pokusiła się o testy np swoich oleji i moze stwierdzić, że np w testowanym pojeździe marki X silnik pojazdu jeżdzony na oleju syntetycznym wytrzymał XXX tyś. kilometrów, na pólsyntetyku XX tys. km, a na mineralnym X tyś km.

 

Bo czasami zastanawiam się ile syntetyk przedłuzy życie mojego motocykla i czy jest sens przepłacania...

Wszyscy wiemy doskonale, że syntetyk będzie dbał najlepeij o nasz silniczek ale mnie interesują gołe fakty :)

 

Przyznam się szczerze, że temat "olej" poruszany był już tyle razy, że nie miałem siły szukać w tej stercie akurat tego...

Jesli już coć takiego było już poruszane, to wielkie sorki :buttrock:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakiejś stronce było tylko BARDZO ogólne twierdzenia że niby w jakiś testach wyszło że półsyntetyk zmieniejsza zużycie o 17% chyba a syntetyk do 40%.Ale to tak bardzo ogólnie napisane bo to róznie może wychodzić.Syntetyk ma głównie tą przewage że nie traci szybko swoich pierwotnych właściwości(lepkośc itp)

Edytowane przez Domel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba również pamiętać, że po zalaniu danego oleju, nie można go wymienić na 'lepszy' - z mineralnego na pół- na/lub syntetyk

A to dlaczego ?

 

ps. nie chcąc wszczynać kolejnej dyskusji o olejach proponuję Tobie przestudiowanie specyfikacji kilku oliw od mineralnych po syntetyczne i skupienie się na liczbie TBN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba również pamiętać, że po zalaniu danego oleju, nie można go wymienić na 'lepszy' - z mineralnego na pół- na/lub syntetyk

Na stronie www.motul.pl masz dostępne dane Motuli i np. 5100(pół syntetyk) i 300V(syntetyk)mają praktycznie tą samą liczbe TBN(charakteryzującą włąściwości myjące)-8,2-5100 i 8,3-300V.Mineralne mogą mieć większą tą liczbe(np.Shell)albo troszke mniejszą(np. Castrol)

Edytowane przez Domel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Koledzy nie zapominajcie o lepkści np 5W/50

i klasie jakości oleju np API CE/SE C-diesel S-silnik benzynowy druga litera w tym przypadku E-im dalsza litera alfabetu tym lepszy jakosciowo olej.Poza tym jeśli producent motocykla zaleca olej np 15W/40 i wymiane co 5000 to NIE szalałbym z syntetykami typu 0W/50 i wymieniał po przebiegu np 8000(co jest niestety czesto praktykowane ...bo syntetyk...) Po pierwsze silniki mają pasowania którym bedzie "najlepiej" z daną lepkością oleju - patrz instrukcja motocykla.Po drugie wydłużanie przebiegów miedzy wymianą ....bo syntetyk to mozna... :D grozi zatkaniem magistrali i przewodów olejowych "opiłkami" tarcz sprzegłowych - przy motocyklach ze zblokowaną skrzynią biegów

 

Marka i nazwa oleju jest rzeczą drugoplanową najważniejsze są specyfikacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...