thefex Opublikowano 6 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 (edytowane) hej.mam z przodu tarcze, ktore jednak nie stawiaja zadnego oporu na kolo, a mimo to slychac takie "szuranie" gdy np pcham moto.. ktos mi mowil, ze tak wlasnie ma byc, mi tam to sie wydaje dziwne.. nigdy nie mialem motocykla z tarczami.. poza tym czy tarcza (w enduro, KLR 250) powinna byc gladziutka, czy moze miec rowki (symetryczne, kuliste, o stalym promieniu)? czy na tarcze ktora nie ma perforacji mozna zamontowac blokade (disc-lock`a)? i jak cienka/zuzyta moze byc tarcza? chodzi mi o grubosc [mm]bo kumpel mi mowil ze mam juz żylete, a ja bym jeszcze ten sezon na niej przesmigal thx za help Edytowane 6 Maja 2006 przez thefex Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
synek Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 hej.mam z przodu tarcze, ktore jednak nie stawiaja zadnego oporu na kolo, a mimo to slychac takie "szuranie" gdy np pcham moto.. ktos mi mowil, ze tak wlasnie ma byc, mi tam to sie wydaje dziwne.. nigdy nie mialem motocykla z tarczami.. poza tym czy tarcza (w enduro, KLR 250) powinna byc gladziutka, czy moze miec rowki (symetryczne, kuliste, o stalym promieniu)? czy na tarcze ktora nie ma perforacji mozna zamontowac blokade (disc-lock`a)? i jak cienka/zuzyta moze byc tarcza? chodzi mi o grubosc [mm]bo kumpel mi mowil ze mam juz żylete, a ja bym jeszcze ten sezon na niej przesmigal thx za help co do tych tarcz to miałem to samo dziwne wrażenie jako że sprzęta mam od zeszłego roku, dizwiło mnie też te szuranie -szelest na tarczach , ale podpytałem kolesi co juz troche latają i rzeczywiście jest to normalne, więc nie ma się co przejmować , pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 Najmniejszy dopuszczalny rozmiar wybity jest na tarczy. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andre-20 Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 Czesc szuranie tarczy jest ok, to normalana rzecz szczególnie wtedy gdy tarcza sie nagrzeje, a malutkie rowki wynikają z nierównosci klocków i traczy które sie docierają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartusdr Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 tarcza która ma rowki nie nadaje sie już do użytku, ale każdy jeździ na czym chce :icon_exclaim: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 Rowki rowkom nie równe.Najczęściej podawana jest maksymalna różnica pomiędzy nierównościami po której tarcze należy wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okser.pl Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 Minimalne obcieranie musi być, bo ma to związek z odległością klocków od tarczy.. im większa, tym gorzej...bo czas reakcji dłuższy...Więc jeśli delikanie obciera, to ok.. przy jeździe wytworzy sie tam cieniuteńka poduszka powietrza i już dosłownie będą muskały tarczę...Ale jeśli po przejechaniu niedługiego odninka i wyhamowaniu drugim hamulcem (tyłe lub przodem) będzie tarcza gorąca, to przyjrzyj się bliżej zaciskowi... posmaruj co trzeba, bo może on "nie pływa" Jeśli przy hamowaniu masz zgrzyty, czy szuranie, to klocki do wymiany... i to szybko... Rowki w tarczach... świadczą o jej zużyciu i raczej (jeśli są większe niz minimalne), przymierzaj się do wymiany tarczy i klocków. Tak jak w poprzednim poście kolega napisał, wszystkie dane eksploatacyjne tarczy są na niej nabite. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 mozna przetoczyc tarcze na magnesowce hehe ale w motocyklach sie tego nie robi bo tarcze sa za cienkie :icon_exclaim: jak masz gdzie wcisnac blokade na tarczy to czemu nie mozna przetoczyc tarcze na magnesowce hehe ale w motocyklach sie tego nie robi bo tarcze sa za cienkie :biggrin: jak masz gdzie wcisnac blokade na tarczy to czemu nie mozna przetoczyc tarcze na magnesowce hehe ale w motocyklach sie tego nie robi bo tarcze sa za cienkie :cool: jak masz gdzie wcisnac blokade na tarczy to czemu nie Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 17 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 tarcza jest jak żyleta, klocki tez sie prawie skonczyly... ale wymiane tego odloze na przyszly sezon.. na razie dobrze hamuje, a mam inne wydatki ;] Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
synek Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 tarcza jest jak żyleta, klocki tez sie prawie skonczyly... ale wymiane tego odloze na przyszly sezon.. na razie dobrze hamuje, a mam inne wydatki ;] CO JAK CO ALE DOBRYCH HAMULCÓW NIE ODŁOŻYŁBYM NA PÓŹNIEJ, później może być za późno np. o te pare metrów, pozdro :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 18 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 ale moto i tak hamuje bardzo dobrze.. sa jakies normy dla zatrzymania sie motocykla na okreslonej nawierzchni z danej predkosci? jezeli tak to zapodajcie - bo te dla auta (z 50km/h na suchej bitumicznej na drodze 20-30m) sie nie sprawdza, bo inna masa itepe.. Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VIRAGOLO Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Ocieranie klockow o tarcze podczas pchania moto - normalne, tak ma byc. A co do tarczy, jezeli masz watpliwosci to lepiej wymien,nie oplaca sie oszczedzac na tym elemencie moto...... Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hazell Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 (edytowane) U mnie jest tak:Gdy podniose motocykl na podnozkach i krece przednim kolem to czuje szuranie i lekki opor. Jak nacisne kilka razy klamka, opor na jakis czas staje sie wyraznie wiekszy tak, ze jak zakrece kolem to obroci sie ono tylko raz. Jak sie dobrze zamachne to wykona 1.2 obrotu i sie zatrzyma. Tloczki wyczyscilem i nasmarowalem pasta do tloczkow. Czy tak ma byc? Jak jest u Was gdy pokrecicie przednim kolem? Edytowane 15 Listopada 2006 przez Hazell Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 15 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 gratuluje, zostales archeologiem...a tarcze sa w normie, bo wszystko pomierzylem Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hazell Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 gratuluje, zostales archeologiem...Zawsze chcialem nim zostac :icon_twisted:A jak z moim pytaniem? Jak jest u Ciebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.