Skocz do zawartości

lekko ocierajace tarcze


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hej.

mam z przodu tarcze, ktore jednak nie stawiaja zadnego oporu na kolo, a mimo to slychac takie "szuranie" gdy np pcham moto.. ktos mi mowil, ze tak wlasnie ma byc, mi tam to sie wydaje dziwne.. nigdy nie mialem motocykla z tarczami.. poza tym czy tarcza (w enduro, KLR 250) powinna byc gladziutka, czy moze miec rowki (symetryczne, kuliste, o stalym promieniu)?

 

czy na tarcze ktora nie ma perforacji mozna zamontowac blokade (disc-lock`a)?

 

i jak cienka/zuzyta moze byc tarcza? chodzi mi o grubosc [mm]

bo kumpel mi mowil ze mam juz żylete, a ja bym jeszcze ten sezon na niej przesmigal

 

thx za help

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej.

mam z przodu tarcze, ktore jednak nie stawiaja zadnego oporu na kolo, a mimo to slychac takie "szuranie" gdy np pcham moto.. ktos mi mowil, ze tak wlasnie ma byc, mi tam to sie wydaje dziwne.. nigdy nie mialem motocykla z tarczami.. poza tym czy tarcza (w enduro, KLR 250) powinna byc gladziutka, czy moze miec rowki (symetryczne, kuliste, o stalym promieniu)?

 

czy na tarcze ktora nie ma perforacji mozna zamontowac blokade (disc-lock`a)?

 

i jak cienka/zuzyta moze byc tarcza? chodzi mi o grubosc [mm]

bo kumpel mi mowil ze mam juz żylete, a ja bym jeszcze ten sezon na niej przesmigal

 

thx za help

 

 

co do tych tarcz to miałem to samo dziwne wrażenie jako że sprzęta mam od zeszłego roku, dizwiło mnie też te szuranie -szelest na tarczach , ale podpytałem kolesi co juz troche latają i rzeczywiście jest to normalne, więc nie ma się co przejmować , pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minimalne obcieranie musi być, bo ma to związek z odległością klocków od tarczy.. im większa, tym gorzej...bo czas reakcji dłuższy...

Więc jeśli delikanie obciera, to ok.. przy jeździe wytworzy sie tam cieniuteńka poduszka powietrza i już dosłownie będą muskały tarczę...

Ale jeśli po przejechaniu niedługiego odninka i wyhamowaniu drugim hamulcem (tyłe lub przodem) będzie tarcza gorąca, to przyjrzyj się bliżej zaciskowi... posmaruj co trzeba, bo może on "nie pływa"

 

Jeśli przy hamowaniu masz zgrzyty, czy szuranie, to klocki do wymiany... i to szybko...

 

Rowki w tarczach... świadczą o jej zużyciu i raczej (jeśli są większe niz minimalne), przymierzaj się do wymiany tarczy i klocków.

 

Tak jak w poprzednim poście kolega napisał, wszystkie dane eksploatacyjne tarczy są na niej nabite.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna przetoczyc tarcze na magnesowce hehe ale w motocyklach sie tego nie robi bo tarcze sa za cienkie :icon_exclaim:

jak masz gdzie wcisnac blokade na tarczy to czemu nie

 

mozna przetoczyc tarcze na magnesowce hehe ale w motocyklach sie tego nie robi bo tarcze sa za cienkie :biggrin:

jak masz gdzie wcisnac blokade na tarczy to czemu nie

 

mozna przetoczyc tarcze na magnesowce hehe ale w motocyklach sie tego nie robi bo tarcze sa za cienkie :cool:

jak masz gdzie wcisnac blokade na tarczy to czemu nie

Moto Psycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

tarcza jest jak żyleta, klocki tez sie prawie skonczyly... ale wymiane tego odloze na przyszly sezon.. na razie dobrze hamuje, a mam inne wydatki ;]

 

CO JAK CO ALE DOBRYCH HAMULCÓW NIE ODŁOŻYŁBYM NA PÓŹNIEJ, później może być za późno np. o te pare metrów, pozdro :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale moto i tak hamuje bardzo dobrze.. sa jakies normy dla zatrzymania sie motocykla na okreslonej nawierzchni z danej predkosci?

 

jezeli tak to zapodajcie - bo te dla auta (z 50km/h na suchej bitumicznej na drodze 20-30m) sie nie sprawdza, bo inna masa itepe..

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

U mnie jest tak:

Gdy podniose motocykl na podnozkach i krece przednim kolem to czuje szuranie i lekki opor. Jak nacisne kilka razy klamka, opor na jakis czas staje sie wyraznie wiekszy tak, ze jak zakrece kolem to obroci sie ono tylko raz. Jak sie dobrze zamachne to wykona 1.2 obrotu i sie zatrzyma. Tloczki wyczyscilem i nasmarowalem pasta do tloczkow. Czy tak ma byc? Jak jest u Was gdy pokrecicie przednim kolem?

Edytowane przez Hazell
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...