Skocz do zawartości

co trzeba miec w motocyklu


Rekomendowane odpowiedzi

jęsli jako motorower to dotycza go przepisy dla motorowerów, więc jeśli motorower nie musi mieć kierunków to twój tez nie musi

ale powinien - łatwiej jest i bezpieczniej

 

dodalem: sorki, nie dotyczałem - myslalem ze pytasz o 125 zarejestowany na motorower

Edytowane przez qdlaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lusterka jest wymagane tylko lewe. Światło mijania i postoju, światło tylne stopu. Co do kierunkowskazów to muszą być tam gdzie motor był z nimi produkowany. Ja w swojej k-750 nigdy nie miałem, a jak ojca kiedyś sprawdzali nikt się nie przyczepił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Ponawiam pytanie

 

''Mam pytanie, a motocykl zarejestrowany na 125 lub motocykl musi posiadać kierunkowskazy? Bo w motorowerze wystarczy ręka''

 

Mysle, ze odpowiedz jest juz zawarta nie raz w tym watku.

Np. tu:

 

Jeśli motocykl posiada fabrycznie wykonane otwory do mocowania lusterek , to oznacza , że w trakcie procesu homologacyjnego producent przewidział stosowanie ich w konkretnym modelu. Wystarczy sprawdzić w tzw. karcie homologacji. Poza tym widac to gołym okiem. Przepisy dotyczące tzw. " Warunków Technicznych " określają to jednoznacznie. Element składowy pojazdu który znajdował się w egzemplarzach które homologowano jako tzw. egzemplarze próbne , powinien być w każdym pojeździe tego typu który został dopuszczonu do ruchu.

Tyle suche przepisy.

W razie wątpliwosci - PW.

Pozdro.

 

Jesli kierunki byly przewidziane przez producenta, to musza byc w pojezdzie.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez zbyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dominik !!

Opierdziel przyjąłem - więcej nie będę .

Wracając do wątku wymaganego wyposazenia - każdy pojazd dopuszczany do ruchu w Polsce MUSI być dopuszczony ( jak wyżej pisałem ) wg. tzw. warunków technicznych. Jeśli posiadacz nie wie czy jego pojazd przechodził homologację w Polsce ( dotyczy to pojazdów sprzedawanych jako nowe ) , może to sprawdzić w Ministerstwie Transportu ,lub u dealera. Szybciej będzie w dealera.Ew. znajdźcie w Necie opisy techniczne .

W przypadku kontroli policyjnej , jeśli policjant ma wątpliwości co do wyposażenia , wówczas ma prawo skierować pojazd na DODATKOWE badanie techniczne.Często się zdarza ,że założenie np.innych manetek zmienia ustawienia gniazd mocujących do lusterek , co może pogarszać widoczność.itp. Warto więc sprawdzić do czego służą dodatkowe otwory do mocowania .Moze się okazać np.że inne zamocowanie kierunkowskazów spowoduje gorszą widoczność dla innych użytkowników drogi.

W razie wątpliwości - na PW.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lusterka dwa lub przynajmniej jedno / też się z tego śmiałem/, ale prawko robiłem 25 lat temu i mogło się coś zmienić. Używam obecnie tylko lewe ale czasem w mieście brakuje mi prawego, jak chcę się szybko wcisnąć na prawy pasek, chyba przykręcę w końcu to prawe bo kręcenie szyją wiadomo, ale mam już reumatyzm....Kierunkowskazy muszą być za wyjątkiem staroci, prędkościomierz to chyba wszystkie mają ?! Problemy z prędkościomierzami miały kiedyś jedynie ortodoksyjne czopery /zresztą nie tylko z tym/. Te problemy rozwiązuje zazwyczaj coroczna wizyta na przeglądzie technicznym. pzdr.

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...