Skocz do zawartości

zagadkowe wyniki z hamowni...


awful
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

jak gdzieś w innym temacie stało,była mozliwość zajechania na hamownię to i skożystałem.

 

wyszło mi 31 km na wale i 30 na kole. przebieg mocy wyglada jak EKG- bo się sprzęt dławi i kręci tylko do 9k...

 

gościu obsługujący stwierdził,ze mam wciąż zdławionego sprzęta(cośtam mówił o dyszach złych?)- nie wiem skąd on moze takie rzeczy wiedzieć :icon_mrgreen:,ale w sumie kto veee :rolleyes:...

 

i tu pojawia się problem. zmierzył mi tez V max- i wyszła 180... (to tak na potwierdzenie tego co mi licznik pokazywał :icon_mrgreen: ).

 

problem polega na tym,ze zdławiony gs powinien jeździć 140(tak wyczytałem).

 

więc wygląda na to,ze mój nie jest zablokowany, tylko gdzies wsiąkło 14koników...chyba,ze ktoś nie przeprowadził oddławienia tak jak trzeba- co mógł przegapić?...

 

stan sprzęta z dnia na hamowni:

-filtr powietrza prawie nowy:miał 600km przejechane(zaminnik z larssona) , takoż olej w skrzyni i filtr oleju.

-w baku była mieszanka :zwykła 95 i Vpower racing(kupiona bo to czyste paliwko :biggrin: ) w stosunku 2:1.(jak lałem to nie wiedziałem,ze pojade na hamownie:P ).

-świece nie wiem ile mają- nie zmieniałem ich od zakupu, gdyż nigdy nie było problemów z zapłonem - nawet w zimie jak postał miesiąc, więc nie zmieniałem.(profilaktycznie zmienię dziś lub jutro)

-gaźniki były czyszczone i regulowane przez mechanika 100km wcześniej...

 

nie wiem czy ma znaczenie-ale pisze,bo może: po przejechaniu 1k km w tym sezonie wiem,ze bierze 0,4 l oleju na 1000km.nawet przy solidnym przeciąganiu bierze go niewiele... olej w skrzyni po 1k km wciąż jest przeźroczysty :icon_mrgreen: (tj moze nie jak nowy, ale tylko ciut ciemniejszy).

 

 

czy nasi szanowni mechanicy mogliby doradzić co warto sprawdzić?

 

z góry dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakas dziwna ta hamownia, motocykl powinien miec mniej wiecej 15% roznicy miedzy moca z silnika a moca na kole, czyli jakies 35 / 36 KM z silnika zeby uzyskac 30 na tylnym kole.

Poza tym przy tej mocy ciezko jest osiagnac 160 km/h co dopiero 180.

 

Adam M.

Edytowane przez Adam M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest takie cos jak hamulec elektromagnetyczny na hamowni z wylaczonym hamulcem nie dziw sie ze wykrecil 180 wlaczenie jego na okolo 10% mocny daje warunki porownywalne na drodze i wtedy predkosc bylaby wiarygodna tak przynajmniej jest na tej hamowni co ja widzialem Ps. poloneza 1600 bez hamulca do 210km/h rozpedzilismy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słusznie Adam M. zauważył małą różnicę między mocą na kole (pomierzoną), a mocą z wału (obliczoną). Wygląda to na żle przeprowadzony pomiar lub niewłaściwe dane wprowadzone do programu obsługującego urządzenie.

To, że przy "hamowaniu" wyszło 180km/h to nie znaczy, że masz wersję otwartą. Ta prędkość odpowiada pracy na odcince GS-a na najwyższym biegu. 30KM wystarczy by pokonać opory wewnętrzne silnika i wszystkich przekładni, tarcia opony o walec i tarcia na łożyskach samego walca, bo innych oporów nie ma - opór powietrza i moc silnika, decydują głównie o szybkości maksymalnej.

Hamulec elektrowirowy (elektromagnetyczny) występuje w hamowni obciążeniowej, a kolega próbował na hamowni inercyjnej pozbawionej tego elementu i obciążenie hamulca elektrowirowego ustawia się tak aby na początku (końcu) pomiaru sprzęt dochodził do odcinki, czyli w tym wypadku do 180 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mhmm niby tak,ale zdazyło mi się jechać 180licznikowe... a dość często zdaza mi się jeździć 170. testowałem licznik na fotoradarze z wyswietlaczem(na słowackiego w gdańsku) i wyszło ze do 90km/h przekłamania są rzędu 1-2km/h.

 

przy czym te 170 licznikowe osiąga na 6tym biegu przy 7500obrotów... wyzej się nie kręci :biggrin:...więc teoretycznie przy pozbyciu się dławienia itp powinien pojechać szybciej bez problemu :icon_mrgreen:.

 

też mnie się ta różnica wydała podejrzanie mała, ale co tam- wkońcu się nie znam :icon_mrgreen:.program ma chyba dobry załadowany bo wrzucił na moje wykresy wykresy 'idealne' dla zdławionego gsa...więc jakiestam oprogramowanie miał (nie wspominając o tym,ze miał do mz, virago535 i wszystkich innych sprzętów jakie się pojawiły).ale to w sumie o niczym nie świadczy :icon_mrgreen:.

 

 

 

jak wspomniałem- nie kręci mi się poza 9k i się dławi po odkręceniu manetki na full- może mnie ktoś naprowadzić gdzie szukac usterki w oparciu o powyzsze dane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniewaz nie wieze w cuda to sadze ze cos tu sie nie zgadza.

A co to trudno powiedziec, na pewno 30 konne moto nie pojdzie 180, 50 konne maja z tym problemy.

Jak ci sie dlawi przy gwaltownym odkrecaniu i nie wykreca do konca, to poczynajac od brudnego filtra, przez brudne gazniki, za male lub za duze dysze glowne, walniete tyrystory w modulach - mozliwosci jest multum. Mozesz sobie na maksie dac troche ssania i zobaczyc czy pojdzie lepiej czy zdechnie - to moze dac pojecie czy jest za malo, czy za duzo benzyny, ale nie pomoze w elektronice.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa pierwsza to niepotrzebne wykonywanie mieszanek benzyny.

Chyba nie doczytałeś w instrukcji obsługi na czym ten motocykl powinien jezdzić ?

Druga sprawa podnosisz kwestię pomiaru na hamowni bez publikowania tego wydruku i czekasz na konkluzję.

Najpierw zapodaj skan tego wydruku.

Adam dobrze napisał że powodem niskiej mocy może być wiele przyczyn a to że mechanik czyścił i regulował gaźniki jeszcze nie świadczy o dużym wzroście mocy.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nie dostalem wyników- jak dostanę podzielę się :D. na razie grzecznie na nie czekam.próbowałem je opisac- wykres znacznie niższy od idealnego, kończacy się na 9k obrotów i z wyglądu ekg a nie w miare gładki i równy przyrost...

 

pisałem,ze filtr powietrza miał 600km przejechane od nowości a gaźniki były świeżo po czyszczeniu i regulacjach...

 

przetestuję patent ze ssaniem na wysokich obrotach :) ... potem dopiero zabiorę się za dysze... a kurcze moduł to nie wiem jak sprawdzić bez posiadania drugiego :P...

 

dzięki za naświetlenie problemu,jak zwykle okazał się głębszy niż się spodziewałem i pewnie jak zwykle okaże się,ze jest jeszcze gorzej niż myślę teraz... ech. pecha ciąg dalszy...

 

dodano później : po wymianie swiec kręci się do 10500 :clap::D... beka...ale była bardzo duza wilgotnosc powietrza(mgła-widoczność do 20m, a para się skraplała na wszystkim dosłownie),mgła wszędzie(od gdyni po gdańsk) a ja biedny musiałem 50km zrobic w tych warunkach (joke było super poza momentami gdy we mgle nie było widać pasów na jezdni)...

Edytowane przez awful
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz dławienie wygląda tak- od 3k- do 8k totalny brak dławienia. lekkie przycięcie przy 8k...

 

różnica kolosalna in plus.kręci się wyzej i czyściej...ale nadal nie dokręca się do 12k... Vmax bez zmian- ale kultura dochodzenia do niej wyraźnie lepsza...

 

choć był problem z odpaleniem rano(odpalał i gasł). zobaczymy jutro rano...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz dławienie wygląda tak- od 3k- do 8k totalny brak dławienia. lekkie przycięcie przy 8k...

 

różnica kolosalna in plus.kręci się wyzej i czyściej...ale nadal nie dokręca się do 12k... Vmax bez zmian- ale kultura dochodzenia do niej wyraźnie lepsza...

 

choć był problem z odpaleniem rano(odpalał i gasł). zobaczymy jutro rano...

 

 

To chyba się raczej zalewa na tych wysokich obrotach, bywały takie sytuacje po zostawieniu dysz 135, ssanie to chyba przy tych podciśnieniach nie robi różnicy.

 

Ale mówisz że świece pomogły, (ale były dobrego typu?) mi dobrze szedł na wysokich ale i na 135 i na 120 a dławił po odkręceniu manetki na niskich do 3k przy statnich nastawach i nie doszedłem co to, prowizorycznie napiąłem spręzyny i na ostatni ząbek... i sprawdzam spalanie, może też swiece, palił od ręki...

 

Ale jak idzie 180 to na pewno nie ma ograniczników...

 

PS. A ile świece kosztują

 

pozdro

Edytowane przez tombrider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece ngk dpr8 ea9 z tego co pamiętam, kupione w larssonie- ok 12zł/szt.

 

dysze sprawdzę przy okazji... tak jest dobrze jak jest- tj nie przeszkadza mi to zbytnio(zadko kiedy jezdze powyzej 8k obrotów:) ).... w sumie dławienia tez nie odczuwałem wczesniej- bo nigdy nie otweirałem przepustnicy na maxa- nawet przy 'ostrej' jeździe dodaję gazu płynnie-tylko tyle ile potrzebuje zeby ciągnąć na maxa...kiedystam na wysokich obrotach,przy odkręceniu na maxa, potrafił mi zalać silnik- wtedy się nauczyłem :(...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...