Skocz do zawartości

Nowa R1 problem z biegami


Walkie
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

czy ktos z Was ma doswiadczenie z nowa R1, wczoraj odebralem swoja, zrobilem 550km, od samego poczatku mialem problemy z wbijaniem biegow powyzej jedynki, czasme wchodzily dobrze, ale z regoly potrzebowalem 2-3 wysprzeglen zeby wszedl kolejny, niestety nie bylo to zbyt regularne.

Po jakichs 300km zdarzalo sie troche rzadziej, ale niestety nadal.

Moze ktos mial nowa R1 lub zna kogos kto takowa posiada i moze mi powiedziec czy tez mial taki problem i jak szybko minol? Serwis twierdzi ze sprzeglo musi sie ulozyc i moze to potrwac nawet 2000km... :icon_rolleyes:

 

Pozdrawiam :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis twierdzi ze sprzeglo musi sie ulozyc i moze to potrwac nawet 2000km... ;)

 

Pozdrawiam :D

 

doopa siasia , biegi bez używania sprzegła powinny wchodzic jak złoto i sprzęgło nie ma tu nic do rzeczy

w nowym sprzecie może to faktycznie wymagać małego dotarcia się wszystkich trybików ale wydaje mi się że maszyna japońska tej klasy powinna hulać od poczatku bez żadnych zgrzytów :crossy:

 

może to kwestia przyzwyczajenia i dopasowania siły nacisku na wajche zmiany biegów...

 

a jakie masz doświadczenie/staż z jazdy na motocyklu :icon_rolleyes: tak nieśmiało zapytam :bigrazz:

 

widze już .... znaczy doświadczenie masz , więc pozostaje raczej tylko wjeździć się w sprzęta :icon_rolleyes: :banghead:

Edytowane przez lolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprobuj zmieniac biegi z lekkim tylko ugieciem sprzegla, napinajac stopa dzwignie zmiany biegow przed zmiana i jednoczesnie:

odpuszczasz lekko obroty,

uginasz lekko dzwignie sprzegla,

wkladasz bieg.

Wszystko to musi byc zrobione na jedno tempo "raz".

Japonskie skrzynie lepiej znosza ten typ zmian niz z pelnym wysprzegleniem.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za rady :banghead:

Przyczyna byla bardziej prozaiczna, nowe sztywne buty i za nisko umieszczona biegalka, przy szybkich zmianach nie cofalem dostatecznie mocno dzwigni i stad caly problem :( :) uniesienie dzwigni o 1 cm zalatwilo temat :icon_razz:

 

Pozdrawiam :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada jak typowy przyklad niestarannie oczyszczonych i nieodpowiednio nasaczonych tarcz sprzegla (friction plates) nagminny w 2004+ R1. Moja miala to samo.

 

Pisalem juz na ten temat dokladnie przedtem i radze ci to znalezc i przeczytac.

 

Sprzeglo sie skleja i wszystko co potrzeba to umyc tarcze a warto jeszcze je nasaczyc olejem ale niekoniecznie.

 

Bardzo wiele zlego zrobily idiotyczne opinie niektorych uzytkownikow tego forum z Tomkiem Kulikiem na czele jakoby sklejanie sie sprzegla bylo normalne.

 

A wiec normalne to moze jest ale to nie jest tak inzynierowie skonstruowali motocykl. Dziwne to ze tak prosta czynnosc jak umycie tarcz sprzegla (10 minut w R1) wydaje sie czyms niezrozumialym dla entuzjastow naszego sportu.

 

W nowych R1 jesli bedziesz po prostu jezdzil to po paru tysiacach tarcze sie same w koncu umyja i problem przejdzie ale jest naprawde objawem niezrozumialej gnusnosci nowego wlasciciela zaniechanie tak prostej rzeczy. Po co narazac wewnetrzne czesci skrzyni biegow (selector forks and dogs) na przedwczesne zuzycie? Po co narazac olej w nowym silniku na dodatkowe zanieczyszczenie?

 

Jesli juz jestes kompletnie leniwy to przynajmniej poloz swoja R1 na prawym boku na miekkich gabkach na cala noc to tarcze sie same nasiakna. Ale to naprawde wstyd aby poslugiwac sie tak rzeznicka metoda majac taki fantastyczny nowy motocykl jak R1. Jak wyjmiesz tarcze to nie bedziesz mogl sie nadziwic jakim syfem sa one zanieczyszczone z fabryki.

 

Fabryce nie oplaca sie zmieniac rutyny tasmy produkcyjnej w polowie produkcji modelu bo za drogo by to kosztowalo a nie jest to problem bezpieczenstwa. Poczawszy od modelu 2007 tarcze w nowych R1 beda juz czyste z fabryki.

 

Moze tez byc zla regulacja dzwigni biegow ale nawet w tym przypadku UMYJ TARCZE SPRZEGLA!

 

Sprobuj zmieniac biegi (....) napinajac stopa dzwignie zmiany biegow przed zmiana ....

Adam M.

 

 

Nie gniewaj sie Adam ale to zla rada. My to nazywamy "box preloading" i jest to bledem w nowym motocyklu i powoduje przedwczesne zuzycie shift dogs and forks (nie wiem jak to po polsku).

 

W starych weteranach albo traktorowatych motocyklach jak BMW i takie tam to jest moze i konieczne ale za wszelka cene unikaj tego w nowoczesnych racing replica maszynach.

Edytowane przez Janusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walkie...mialem dokladnie to samo ze swoja R1.Nie odpuszczalem dostatecznie stopy po poprzedniej zmianie biegu. No i nowe buty tez zrobily swoje. Zaraz na 1 jezdzie pierwsze 2-3km jechalem na stopie :buttrock:

Teraz juz wczulem sie w maszyne.

Sorki za odgrzebywanie staroci.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada jak typowy przyklad niestarannie oczyszczonych i nieodpowiednio nasaczonych tarcz sprzegla (friction plates) nagminny w 2004+ R1. Moja miala to samo.

 

Pisalem juz na ten temat dokladnie przedtem i radze ci to znalezc i przeczytac.

 

Sprzeglo sie skleja i wszystko co potrzeba to umyc tarcze a warto jeszcze je nasaczyc olejem ale niekoniecznie.

 

Bardzo wiele zlego zrobily idiotyczne opinie niektorych uzytkownikow tego forum z Tomkiem Kulikiem na czele jakoby sklejanie sie sprzegla bylo normalne.

 

A wiec normalne to moze jest ale to nie jest tak inzynierowie skonstruowali motocykl. Dziwne to ze tak prosta czynnosc jak umycie tarcz sprzegla (10 minut w R1) wydaje sie czyms niezrozumialym dla entuzjastow naszego sportu.

 

W nowych R1 jesli bedziesz po prostu jezdzil to po paru tysiacach tarcze sie same w koncu umyja i problem przejdzie ale jest naprawde objawem niezrozumialej gnusnosci nowego wlasciciela zaniechanie tak prostej rzeczy. Po co narazac wewnetrzne czesci skrzyni biegow (selector forks and dogs) na przedwczesne zuzycie? Po co narazac olej w nowym silniku na dodatkowe zanieczyszczenie?

 

Jesli juz jestes kompletnie leniwy to przynajmniej poloz swoja R1 na prawym boku na miekkich gabkach na cala noc to tarcze sie same nasiakna. Ale to naprawde wstyd aby poslugiwac sie tak rzeznicka metoda majac taki fantastyczny nowy motocykl jak R1. Jak wyjmiesz tarcze to nie bedziesz mogl sie nadziwic jakim syfem sa one zanieczyszczone z fabryki.

 

Fabryce nie oplaca sie zmieniac rutyny tasmy produkcyjnej w polowie produkcji modelu bo za drogo by to kosztowalo a nie jest to problem bezpieczenstwa. Poczawszy od modelu 2007 tarcze w nowych R1 beda juz czyste z fabryki.

 

Moze tez byc zla regulacja dzwigni biegow ale nawet w tym przypadku UMYJ TARCZE SPRZEGLA!

Nie gniewaj sie Adam ale to zla rada. My to nazywamy "box preloading" i jest to bledem w nowym motocyklu i powoduje przedwczesne zuzycie shift dogs and forks (nie wiem jak to po polsku).

 

W starych weteranach albo traktorowatych motocyklach jak BMW i takie tam to jest moze i konieczne ale za wszelka cene unikaj tego w nowoczesnych racing replica maszynach.

Idź na emeryturę forumową. Będzie lepiej dla wszystkich.

Ciekawe jest twierdzenie wielu osób z zawodnikami na czele, mówiące że umiejętna zmiana biegów bez sprzęgła jest korzystniejsza dla skrzyni niż nieumiejętna ze sprzęgłem. Mycie tarcz nie ma nic do rzeczy.

Zatem Adama nie pouczaj, kowboju.

Kit możesz wciskac swoim sąsiadom z południa, nie tutaj.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

W KTM (wszytskie modele EXC Racing) sprzęgło skleja się notorycznie przez cały okres użytkowania motocykla. Dopiero silne przegazówki pozwalają rozkleić sprzęgło i np znaleźć luz. Tak mają te modele. Czy też mam "myć" tarcze, mimo że np motocykl ma 6000 km przebiegu?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

takie osoby jak Janusz to deb#le. Kupujac nowy sprzet masz pewnosc, ze wszystko jest ok. Czytajac temat przyszlo mi na mysl, ze trzeba bylo kupic Honde !!!

Ale po głebszym przemysleniu stwierdzam, ze to istne bzdury. Co to qrwa za firma, ze musisz myc tarcze przy nowym sprzecie, nawet gdyby to mialo trwac 10 sekund :buttrock: . Widac , ze koles nie mial nigdy innego sprzetu i probuje sie wymadrzac !!! Olejem to mozesz nasaczyc sobie łeb !!! Serwis to zawsze sie wypina, takie rzeczy to sie robi na hamowni w fabryce :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W KTM (wszytskie modele EXC Racing) sprzęgło skleja się notorycznie przez cały okres użytkowania motocykla. Dopiero silne przegazówki pozwalają rozkleić sprzęgło i np znaleźć luz. Tak mają te modele. Czy też mam "myć" tarcze, mimo że np motocykl ma 6000 km przebiegu?

pzdr

 

 

Dziwne to twoje pytanie, tak jakbys glupiego udawal.

 

Ale odpowiem w dobrej wierze:

 

Nie mam bezposrednich doswiadczen z KTM ale jak w kazdym nowoczesnym motocyklu sprzeglo jak sie skleja to jest po prostu zaniedbane. Zaloze sie ze nigdy do niego nawet nie zajrzales.

 

A wiec odpowiedz brzmi: tak. Poswiec kiedys godzinke, otworz sprzeglo i wyczysc z syfu tarcze a obiecuje ci ze jesli tylko bedziesz zmienial odpowiednio czesto olej sprzeglo nie bedzie sie sklejac i az do nastepnej jego wymiany nie bedziesz musial tam zagladac.

 

Czy to naprawde takie skomplikowane?

 

Postapilbys z klasa gdybys powrocil za jakis czas do tego tematu i napisal swoje rezultaty. Kiepem jestem jesli nie sprawdzi sie to co ci napisalem.

 

Pozdrowienia

 

 

No problem i tak byl gdzie indziej pogrzebany wiec nie ma sprawy.

 

Adam M.

 

Sprawa owszem jest poniewaz ci co pojda za twoja rada beda przedwczesnie zuzywac skrzynie biegow i tyle. Dlatego zwrocilem na to uwage.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa owszem jest poniewaz ci co pojda za twoja rada beda przedwczesnie zuzywac skrzynie biegow i tyle. Dlatego zwrocilem na to uwage.

 

Nie jezdze co prawda zadna race replica, ale z mojego 35 letniego doswiadczenia mechaniczno - jezdzieckiego wynika, ze jest to najczystsza, najkrotsza i najmniej obciazajaca sprzegla klowe zmiana, a ze obciaza bardziej przesuwki i wodziki - coz, nic w przyrodzie nie ma za darmo.

Przesowki i wodziki sa tansze niz pary kol zebatych, ktore musisz ewentualnie wymienic przy wypadajacych biegach. Trzeba ja po prostu wycwiczyc i umiejetnie i z wyczuciem stosowac.

Co do sklejajacego sie sprzegla, to bardzo duze znaczenie w sklejaniu sie ma rodzaj materialu uzytego na tarcze cierne i lepkosc uzytego oleju. Tak ze w przypadku motocykli KTM czyszczenie tarcz moze, ale nie musi usunac ten problem.

Zycze wszystkiego najlepszego, a przede wszystkim zdrowia z okazji Swiat Wielkanocnych

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...