Skocz do zawartości

Prosze wytlumaczcie niezorientowanej


Gość alalala333
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość alalala333

Jak taka honda cbf 250 ma 6 biegow, to generalnie przy jakich predkosciach sie kazdy z nich "powinno" zapinac? Czy to jest mniej wiecej tak samo "upierdliwe" (dla mnie nie jest) w jezdzie po miescie jak w samochodzie? Czy lepiej na miasto kupic skuter?

 

W niewielu moto jest wyswietlacz biegu (w cbf z tego co wwiem nie ma). Jak więc wiedziec na czym jechac? Podobno mozna sobie cos takiego (taki wyswietlacz) domontowac? Za ile i jak sie to nazywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak taka honda cbf 250 ma 6 biegow, to generalnie przy jakich predkosciach sie kazdy z nich "powinno" zapinac? Czy to jest mniej wiecej tak samo "upierdliwe" (dla mnie nie jest) w jezdzie po miescie jak w samochodzie? Czy lepiej na miasto kupic skuter?

 

Skoro sšdzisz że dla Ciebie nie jest upierdliwa zmiana biegów w katamaranie, a zaraz póniej pytasz o skuter ... to ja już nie wiem o co Tobie chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe duzo pytań :icon_rolleyes: teoretycznie dla najwiekszej wydajności biegi powinno sie wrzucać przy najwyższej mocy ( jak masz obrotomierz ) ale to ma sens tylko wtedy gdy chcesz wykorzystać max mozliwości moto, a tego raczej czesto nie robisz.

 

Praktycznie najlepiej jechać "na czucie", czyli zawsze mieć zapięty ten bieg na którym masz dostepne użyteczne obroty ( nie za nisko nie za wysoko) - był dośc duzy topic na ten temat juz na forum.

 

Ja bym polecił ci moto z biegami jak pozniej chcesz jezdzic na wiekszych sprzętach, jak nie, skuter moze styknąć, tylko nie wiem czy bedzie ci moc odpowiadała :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy jaki motocykl. Mysle, ze w kazdym moto jazda ponizej 3,5 tys obrotow to nie jazda, czyli na dobra sprawe musisz zmieniac biegi tak aby po zmianie na wyzszy obroty nie byly nizsze niz te 3,5 tys, a na dobra sprawe 4 tys. Czyli jesli chcesz jezdzic b. spokojnie to wrzucaj nastepny bieg okolo 5- 6 tys.

 

Jak jezdze po miescie to trzymam tak kolo 5 - 6 tys obrotow, czyli nabierajac predkosci wrzucam bieg tak okolo 7 - 8 tys, a jak chce szybko odjechac, to ciagne prawie pod czerwone pole (a najlepiej jakbys wiedziala przy jakich obrotach jest maxymalna moc to do tych obrotow warto ciagnac)

 

Taki ogolny algorytm, ktory mozna na sile stworzyc, to wiedzac jakie chcesz miec obroty po wrzuceniu wyzszego biegu, zmieniasz bieg jak masz obroty o 1000-2000 wieksze niz te docelowe, a tak na prawde jak troche pojezdzisz, tosama wyczujesz kiedy zmienic bieg.

 

Nie wiem, czy cos zrozumialas z tego belkotu. :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zasadniczo z racji braku obrotomierza zmieniam biegi na wyczucie: jak za ostro wyje to w górę, jak moto dostaje zadyszki to w dół. Redukcję sekwencyjnie na dojeździe do świateł. Patent ten ma jedyną wadę że często szukam 6 biegu (mam skrzynię 5-cio biegową). Jeździłem sprzętem kumpla i przy ostrym starnie nie miałem czasu patrzyć na obrotomierz, patent 'na słuch' działał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu mnie zaciekawiła pewna sprawa.

Mam małe doświadczenie motocyklowe, ale za to dużo jeżdżę puchą i traktuję to jako sztukę, więc koncentruję się bardzo na takich sprawach jak zużycie paliwa, sprzęgła itp.

 

Mówicie o 5000obr./min. Dla samochodu to już jest bardzo duża i nieekonomiczna wartość. Ja - jeśli się nie spieszę, jeżdżę tak, by silnik miał możliwie niskie obroty - wtedy nie ma prawie mocy, ale spala bardzo mało. Zastanawia mnie to, ze taka xj600 spala tyle samo co Punto z silnikiem 1.3. Czy to jest wynik istnienia jakichś innych przełożeń, czy po prostu motorem nikt nie daje rady się toczyć tak leniwie? :icon_rolleyes:

Czy te porady (5000obr./min) zakładają dynamiczną jazdę, czy może leniwe, ekonomiczne rozpędzanie się na trasie? Wiem, że silnik samochodowy rozpędza się spokojnie od 1.500 obrotów, a ciągnie za sobą więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie nie ma nic za darmo. Zauwaz ze silnik xj600 ma dwa razy mniejsza pojemnosc niz to punto 1.3 ale 2 razy wieksza moc przy tym samym spalaniu. Tą moc uzyskuje sie wlasnie dzieki wyrzszym obrotom. Jak wiadomo moc jest wielkoscia ktora okresla ilosc pracy wykonanej w jednostce czasu. jesli jeden silnik o pojemnosci 600ccm wykonuje w tym samym czasie 4 razy wiecej pracy to ma 2 razy wieksza moc niz silnik ktory obraca sie 2 razy wolniej i ma 2 razy wieksza pojemnosc wykonujac mniejsza prace. oczywiscie dochodza tu jeszcze parametry sprawnosci silnika itd. pominolem je bo bez tego latwiej wytlumaczyc

jesli sie myle niech mnie kots poprawi :>

 

ojciec mi kiedys opowiadal ze jak studiowal na polibudzie w warszawie to byl koles co z na hamowni z silnika junaka wyciagnol ponad 500koni wkrecajac go na wielkie obroty.

Edytowane przez nameless
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...