Skocz do zawartości

Niebieskie kolanka, czarne świece, wolne obroty 2-3 tys./min., XJ650/81r.


krisbright
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

w tak pieknych okolicznosciach przyrody ...i ten i niepowtarzalnych uruchomiłem moto w tym sezonie. No i mam parę problemów. Wymieniłem świeczki, olej, filtr powietrza. Nastepnie zrobiłem ok 30 km. Świeczki byłe czarne, kolanka wydechu niebiesko-fioletowe (oprócz jednego, pierwszego cylindra). Silnik nie wkręcał się na wysokie obroty i szarpał po odkręceniu gazu. Podejrzewałem skład mieszanki. Śruby regulacyjne składu mieszanki były wykręcone ponad 4 obroty. Wkrecilem je do oporu a następnie wykreciłem 2 obroty. Silnik zaczął lepiej pracowac i wkrecać sie na wyższe obroty. Zrobiłem 10 km i świece jakby się oczyściły ale obroty nagrzanego silnika wariują i skaczą czasem do 2000-3000/min. Przy zmianie biegów nie spada z obrotów. Dodam, że gumowe króćce od gaznika do głowicy sa popękane. Zanim pojade na regulacje mam pytania:

 

1. Czy niebieskie kolanka to wina za bogatej mieszanki? Jak je wyczyścić?

2. Czy ew. nieszczelność króćców może być przyczyną skakania obrotów? Czy przed regulacją powinienem je wymienić/uszczelnić?

3. Czy znacie w Warszawie/okolicach taniego fachowca od regulacji/synchronizacji gaźników?

 

Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy niebieskie kolanka to wina za bogatej mieszanki? Jak je wyczyścić?

 

Zbyt ubogiej mieszanki, np spowodowanej popękanymi króćcami.

 

2. Czy ew. nieszczelność króćców może być przyczyną skakania obrotów? Czy przed regulacją powinienem je wymienić/uszczelnić?

 

Tak. Powienieneś wymienić

 

3. Czy znacie w Warszawie/okolicach taniego fachowca od regulacji/synchronizacji gaźników?

 

Paweł Boruta z Forum.

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki viperPL,

 

oświeiciłeś mnie trochę. Myśłalem, że mieszanka jest raczej za bogata. Chyba zmyliły mnie czarne świece ale to pewnie wina tego, moto nie miał naprawdę dłuższej przejażdżki i odpalany był na lekkim ssaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz czas , ochote i sporo samozaparcia to kolanka możesz wyczyścić przy pomocy pasty polerskiej. Tam gdzie się uda podejść to filcem na wiertarce. Resztę "zakamarków" niestety trzeba czyścić ręcznie.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałem XJ 650.

U mnie oprócz krućców przyczyną słabego schodzenia z obrotów były wybite osie przepustnic obrotowych w gaźnikach. Warto to sprawdzić.

Tutaj masz link do tematu Idaho z tym samym problemem:

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...sie+przepustnic

 

Pozdrawiam

SQ7NSQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam nei pamietam jakie gazniki ma xj650 ale ja w swojej padlynie mam hitachi HSC32 i u mnei zeby jako tako motocykl chodzil sruby regulacji musze meic wykrecone na 6 obrotow :smile: u kumpla w 2 kolejnych xj750 sa to wartosci ok.5 i ok.5,5 obrotu wiec chyba przy ganzikach HSC32 to maja byc takei duze wartosci( tym bardziej ze w serwisowce przy gaznikach HSC pisze "brak danych"...)..W kazdym razie jesli sruby skladu meiszanki bedziesz mial zbyt malo wykrecone to motocykl bedzie batrdzo ociezale schodzil z obrotow(lub wrecz wogole nei bedzie schodzil, a obroty beda strasznei swirowac). jesli zas chodzi o nierowna prace i 3 niebiesko kolektory to ja bym stawial raczej na padnieta swiece/kabel/cewke wlasnei na tym "nieniebieskim" cylindrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za uwagi,

 

dziś wymontowuje gaźnik, szukam miejsc gdzie moze wpaść ewentualnie "lewe"powietrze, czyczenie, regulacja i jazda :banghead: :smile: O wynikach poinformuję szanowne grono :D

 

Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące ssania. Moto odpala na zimno na pół ssania i po chwili gaśnie. Potem za nic nie daje sie uruchomić. Do czasu wyczyszczenia świec. Świece są suche ale czarne (z sadzą). Po za tym jak już uda sie odpalić na ssaniu to obroty nie przekraczają 2000/min., z reguły 900-1500 bez względu na ustawienie ssania(czy na maxa czy tylko pół). Nawet przy maksymalnym ustawieniu chodzi gorzej i bardziej nierówno. Co może być przyczyną takich "akcji"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niebieskio-fioletowe kolanka czyli zbyt wysoka temperatura.

Z moich obserwacji winny za taki stan może byc opóźniony zapłon, niedomykające się zawory oraz zbyt uboga mieszanka.

Czyli czas na kontrolę zaworów, zapłonu, układu dolotowego (lewe powietrze) oraz czyszczenie i synchro gaźników.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

byłem u Pawła Boruty. Okazało się, że jednak mam gaźnik do regeneracji. Osie przepustnic są wytarte, łapie lewe powietrze i własciwie potrzebna jest regeneracja. Zamierzam zatulejować wyrobione osie, posprawdzać wielkość dysz z serwisówką, membrany, poziom paliwa, zaworki iglicowe itd. Czyli generalny remont gażników :-( Bez tego regulacja i synchro nie pomoże. Paweł zrobił co się dało, teraz silnik przynajmniej równiej pracuje i płynniej wkreca się na obroty. O wynikach naprawy podzielę się na forum.

 

 

Pozdrawiam

 

 

Kris

 

P.S. viperPL - Paweł Boruta to super mechanik i teraz sam go będę polecał. Dawno nie spotkałem takiego uczciwego fachowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyszki też zmień, bo to co jest na nich wytłoczone, a ich rzeczywista kalibracja po tylu latch eksploatacji to dwie rózne rzeczy. Sam nie wierzyłem jak szybko ulegają one erozji, gdy w sprzęcie o przebiegu 50 tyś nie sprawdziłem ich przepustowości na specjalnym stanowisku do ich kontroli, uległa zmianie o + 5%. Dotyczy to przedewszystkim dyszy głównej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyszki też zmień, bo to co jest na nich wytłoczone, a ich rzeczywista kalibracja po tylu latch eksploatacji to dwie rózne rzeczy. Sam nie wierzyłem jak szybko ulegają one erozji, gdy w sprzęcie o przebiegu 50 tyś nie sprawdziłem ich przepustowości na specjalnym stanowisku do ich kontroli, uległa zmianie o + 5%. Dotyczy to przedewszystkim dyszy głównej.

 

Coś w tym jest, bo motocykl ma wszelkie objawy brania lewego powietrza przez przepustnice, a ... przy wyższych obrotach kopci na czarno i spala ogromne ilości paliwa. Trzeba też dokładnie posprawdzać zaworki iglicowe i poziomy paliwa.

 

Pawel

 

PS. Dzięki za opinie :D , oby sie to dało doprowadzić do szczęśliwego finału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Dzięki za opinie cool.gif , oby sie to dało doprowadzić do szczęśliwego finału.

Po pierwsze primo, znam mechaników różnych ale bez słodzenia powiem, że takich jak Ty - jeden na 1000 (obdzwoniłem kilka warszatów przed Tobą i albo mnie zabili ceną albo ściemą, że zrobią mi rakietę), po drugie primo, sam sie znam na mechanice więc kitu nie wciskam i nie dam sobie wcisnąć, po trzecie primo to generalnie biedny miś jesteś jak Cię tak atakują tymi telefonami z każdą duperelą (średnio co 6-10 min. tel. :-) Sam dzwoniłem ze trzy razy przed wizyta ale teraz już wiem, że dzwonię i umawiam sie na konkret w 30 sek., reszta gadki to tylko niepotrzebne zawracanie d**. Miedzy nami to przy takiej marce możesz podnieść ceny a i tak masz sznureczek chętnych :lalag: Ale to nie w Twoim stylu więc za to szacunek. :crossy: Opinia to tylko obiektywna ocena. Nie znamy się więc mam powodu aby słodzić i ściemniać. Szukałem porządnego i dobrego mechanika i znalazłem :buttrock: Plus opinia leci w świat pocztą pantoflową :clap:

 

M a D a F a K a dyszki leca do sprawdzenia na pewno i podejrzewam że do wymiany :-) Adam M. krućce są popekane tylko z zewnątrz. O ośkach napiszę niżej. sitars, ..:maniek:.. i avalon dzięki za uwagi. Synchro i regulacja nie pomogły więc niestety teraz jestem pewien, że czeka mnie regeneracja gaźnika.

 

Co do lewego powietrza to mam dwa pomysły. Pierwszy to rozwiercę rozwiertakiem korpusy i dorobię tuleje z mosiądzu pod osie przepustnic, drugi to zatoczę po dwa rowki na stronę na osiach przepustnic pod dwa ciasno spasowane oringi. Mój ojciec ma tokarkę więc pogadam z nim co bedzie lepsze. Może ktoś ma jakieś sugestie, bardzo chetnie wysłucham i proszę o opinie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...