Nitro Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Mam pytanie troche głupie :) czy można zamontowac tablice rejestracyjną np w dt z przodu na owiewce? :smile: I czy policja przy kontroli sie do tego doczepi,można by było sie tak po ulicach poruszać? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomaszek Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Nie, nie można. Nawet montowanie w autach tablicy na zderzaku "bo tak wymyślił najlepszy szpachlarz w viosce" też jest niedozwolone. Tablica musi być zamontowana tam gdzie przewidziała to fabryka a poza tym określają to odpowiednie przepisy - ile cm od lewej, ile od prawej krawędzi. Z przodu czy z tyłu itp. itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2006 określają to odpowiednie przepisy - ile cm od lewej, ile od prawej krawędzi. Z przodu czy z tyłu itp. itp. A co z Alfą Romeo? Samochody tej marki mają tablicę po lewej stronie zderzaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arapaho Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2006 I ja się podłączę.... A można w moto mocować tablicę z boku, przy piaście tylnej? Tak jak wiele harasi ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bern Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2006 1) położenie tablicy względem osi podłużnej pojazdu: a) środek tablicy nie może być położony na prawo od wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu, lewa krawędź tablicy nie może być położona na lewo od pionowej płaszczyzny równoległej do wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu i przechodzącej przez jego lewy obrys; 2) tablica powinna być prostopadła z dokładnością do 2° do wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu; 3) tablica powinna być pionowa z dokładnością do 5°; jeżeli jednak jest to konieczne ze względu na kształt pojazdu, może ona być odchylona od pionu: a) nie więcej niż o 30°, gdy powierzchnia ze znakami rejestracyjnymi jest skierowana ku górze i pod warunkiem, że górna krawędź tablicy jest nie wyżej niż 1,20 m nad ziemią, a dla ciągnika rolniczego 1,72 m nad ziemią; warunku wysokości nad ziemią nie stosuje się do pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, nie więcej niż o 15°, gdy powierzchnia ze znakami rejestracyjnymi jest skierowana ku dołowi i pod warunkiem, że górna krawędź tablicy jest powyżej 1,20 m nad ziemią, a w przypadku ciągnika rolniczego 1,72 m nad ziemią; warunku wysokości nad ziemią nie stosuje się do pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3; 4) wysokość położenia tablicy nad ziemią: a) wysokość położenia dolnej krawędzi tablicy nad ziemią nie może być mniejsza niż 0,30 m, a dla ciągnika rolniczego nie może być mniejsza niż 0,73 m oraz 0,20 m dla pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, wysokość położenia górnej krawędzi tablicy nad ziemią nie może być większa niż 1,20 m, a dla ciągnika rolniczego nie może być większa niż 1,72 m; jeżeli jednak wymóg ten nie może być spełniony w praktyce, wysokość położenia może przekraczać 1,20 m, lecz powinna być tak zbliżona do tego wymagania, jak to jest możliwe ze względu na konstrukcję pojazdu, i nie może w żadnym przypadku przekraczać 2 m, a dla ciągnika rolniczego 2,75 m; w przypadku pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, wysokość ta nie może przekraczać 1,50 m; 5) wymagania widoczności geometrycznej: tablica powinna być widoczna z przestrzeni zawartej wewnątrz następujących czterech płaszczyzn: a) dwóch płaszczyzn pionowych stycznych do bocznych krawędzi tablicy i tworzących kąty 30° na zewnątrz ze środkową wzdłużną płaszczyzną pojazdu, płaszczyzny stycznej do górnej krawędzi tablicy i tworzącej kąt 15° do góry od poziomu oraz 30° dla pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, c) płaszczyzny poziomej przechodzącej przez dolną krawędź tablicy (5° do dołu od poziomu dla pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3); jeżeli jednak wysokość położenia górnej krawędzi tablicy nad ziemią jest większa niż 1,20 m, to ta płaszczyzna powinna tworzyć kąt 15° do dołu od poziomu; 6) wysokości położenia podawane w pkt 3-5 należy określać na pojeździe w stanie nieobciążonym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arapaho Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Fajnie.... no to teraz poprosimy po Polsku.... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PNT_CB1 Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 ... krótko, rzeczowo i treściwie.... tablica ma być zamontowana tam, gdzie przewidział to producent, a skoro pojazd został dopuszczony do ruchu drogowego to znaczy że otrzymał polską homologację, a więc miejsce to jest jedynym słusznym i na listośc boską LUDZIE NIE KOMPLIKUJCIE SOBIE ŻYCIA :icon_razz: :wink: :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arapaho Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 ... krótko, rzeczowo i treściwie.... tablica ma być zamontowana tam, gdzie przewidział to producent, a skoro pojazd został dopuszczony do ruchu drogowego to znaczy że otrzymał polską homologację, a więc miejsce to jest jedynym słusznym i na listośc boską LUDZIE NIE KOMPLIKUJCIE SOBIE ŻYCIA :icon_razz: :wink: :wink: No dobra, ja to rozumiem. Ale jeśli już dwa razy tablica mi się urwała, uszkadzając przy tym błotnik, to ja pierdziele to miejsce, "które przewidział producent". Stąd moje pytanie... Uwierz mi, nie komplikuje sobie życia, wręcz przeciwnie, chce mieć problem urywającej się tablicy z głowy. P.S. I nie piszcie aby nie dawać na gumę, bo to akurat nie od tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomaszek Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 No to jest to wada zamocowania. Dospawaj jakąś blaszkę zabezpieczającą przed odpadnięciem tablicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arapaho Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Sęk w tym, że po pierwszym oberwaniu, wzmocniłem całą konstrukcję mocowania, przez co tablica z uchwytem stała się cięższa i zaczeła opadać na koło, aż w końcu zawineła się podczas jazdy urywając błotnik. Mam tego dosyć i robię uchwyt tak jak w chopperach, z boku piasty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogas72 Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Ja w KTM-ie EXC zaginam blachę na tylnym błotniku, inni laminuja pomniejszoną na papierze i przyklejają itd. generalnie nieprawidłowo ale lepiej tak niż odciąc sobie kawałek cielska po glebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.