Skocz do zawartości

Dlaczego złapałem shimmę?Xj600 88r.


laboko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj troszke sobie pojeździłem. No i na zakręcie o niewielkim łuku, ale za to dużo nierówności, asfalt dziurawy lub naprawiany, przy prędkości ok. 110-120 km/h motocyklem zaczęło rzucać, kierownica latała prawo-lewo na pół jej zakresu. Ledwo udało mi sie go wyprowadzić. I teraz pytanie czy to wina zakrętu i nierówności czy też może być jakis problem w zawieszeniu? Chyba xj600 nie jest zbyt podatny na zjawisko shimmy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Dlaczego złapałem shimmę?Xj600 88r."

Bo każky musi to poczuć hehe.Dobrze że w panice udało ci się odnaleźć trochę rozsądku i wyszedłeś z zakrętu bez paciaka.Zła prędkość do złej nawierzchni.

Pozdro all

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem to samo w zeszlym roku.. ale mi sie wydawalo ze kierownica odbija sie od ogranicznikow :o, tez udalo mi sie wyjsc z tego ale bylem w konkretnym szoku. wina lezy po stronie opony, okazalo sie ze jezdzilem na gumie z 96 roku, teraz zmienilem i jest chyba ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

jesli nie wina gum to moze lozyska glowki ramy... w xj600 jest to przypadloscia ze sa kulkowe i sie szybciej zuzywaja wiec sprawdz czy czasem nie nadchodzi ich kres - jesli wymiana to na igielkowe lub stozkowe.

Edytowane przez pack84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie shimma na frezowanym asfalcie ale takim bardzo świeżym przy sporej prędkości .....dodam że oponka z przodu taka jak zaleca producent

Edytowane przez Maxv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kiedys luk przelecialem z kierownica walaca prawie o ograniczniki... wina byla za duza predkosc jak na takie jak tam koleiny + za twardy przod

 

stalo mi sie to na moim moto tylko raz w zyciu wiec stawiam na wnioski jak powyzej, a nie na to, ze cos z moto nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kiedys luk przelecialem z kierownica walaca prawie o ograniczniki... wina byla za duza predkosc jak na takie jak tam koleiny + za twardy przod

 

He he, Tobie to nawet lusterka na zakretach odpadaja :icon_razz:

********************

Triumph Speed Triple :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może byc:

opona,

luz na główce ramy

łozysko główniki ramy zurzyte - lub kulkowe

za miekkie zawieszenie-olej - włóż progresywki

za duża predkosc+ zła nawierzchnia.

Osobiście stawiałbym na to ostatnie, mi też się ostatnimi czasy zdazyło wyłapać konkretną shimę, tylko przy trochę większej prędkości (mój sprzęt też podobno jest bardzo odporny na to zjawisko), po założeniu amorka skrętu do tej pory nic takiego nie miało miejsca a dodam że nie zmieniłem stylu jazdy, ani tez nie unikam tych miejsc w których to zjawsiko wcześniej występowało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis ogladalem pewna yamaszke kolo krakowa dla siebie - dowiedzialem sie dzieki temu co to znaczy mocne shimmi:) sprzedajacy powiedzial ze lozysko glowki ramy jest do wymiany ale nie spodziewalem sie ze az tak zuzyte:] mocno trzeba bylo sie trzymac zeby nie rozbic maszyny:) faktycznie to chyba bolaczka straszych yamaszek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...