laboko Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 Wczoraj troszke sobie pojeździłem. No i na zakręcie o niewielkim łuku, ale za to dużo nierówności, asfalt dziurawy lub naprawiany, przy prędkości ok. 110-120 km/h motocyklem zaczęło rzucać, kierownica latała prawo-lewo na pół jej zakresu. Ledwo udało mi sie go wyprowadzić. I teraz pytanie czy to wina zakrętu i nierówności czy też może być jakis problem w zawieszeniu? Chyba xj600 nie jest zbyt podatny na zjawisko shimmy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoltecek Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 wina opon bo panyjace temperatury powoduja ze guma jest twardsza czyli gorzej wybiera nierownosci ktore jak wspomniałes -pokonywałes Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 Oczywiście wina wybojów i opon a może i zawieszenia .Kiedyś na fabrycznych oponach często miałem takie atrakcje . Były to Macadam X 90 C .Brrr .. . Po zmianie opon jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klapek Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 "Dlaczego złapałem shimmę?Xj600 88r."Bo każky musi to poczuć hehe.Dobrze że w panice udało ci się odnaleźć trochę rozsądku i wyszedłeś z zakrętu bez paciaka.Zła prędkość do złej nawierzchni.Pozdro all Cytuj Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..? www.kolyaska.fora.plObecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Psh Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 mialem to samo w zeszlym roku.. ale mi sie wydawalo ze kierownica odbija sie od ogranicznikow :o, tez udalo mi sie wyjsc z tego ale bylem w konkretnym szoku. wina lezy po stronie opony, okazalo sie ze jezdzilem na gumie z 96 roku, teraz zmienilem i jest chyba ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 (edytowane) jesli nie wina gum to moze lozyska glowki ramy... w xj600 jest to przypadloscia ze sa kulkowe i sie szybciej zuzywaja wiec sprawdz czy czasem nie nadchodzi ich kres - jesli wymiana to na igielkowe lub stozkowe. Edytowane 17 Lipca 2006 przez pack84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxv Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 (edytowane) U mnie shimma na frezowanym asfalcie ale takim bardzo świeżym przy sporej prędkości .....dodam że oponka z przodu taka jak zaleca producent Edytowane 17 Lipca 2006 przez Maxv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 18 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2006 ja kiedys luk przelecialem z kierownica walaca prawie o ograniczniki... wina byla za duza predkosc jak na takie jak tam koleiny + za twardy przod stalo mi sie to na moim moto tylko raz w zyciu wiec stawiam na wnioski jak powyzej, a nie na to, ze cos z moto nie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrew Opublikowano 18 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2006 ja kiedys luk przelecialem z kierownica walaca prawie o ograniczniki... wina byla za duza predkosc jak na takie jak tam koleiny + za twardy przod He he, Tobie to nawet lusterka na zakretach odpadaja :icon_razz: Cytuj ******************** Triumph Speed Triple :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haryb Opublikowano 19 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2006 Może byc:opona,luz na główce ramyłozysko główniki ramy zurzyte - lub kulkoweza miekkie zawieszenie-olej - włóż progresywkiza duża predkosc+ zła nawierzchnia. pozdroharyb Cytuj www.haryb.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Śliwa Opublikowano 19 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2006 Może byc:opona,luz na główce ramyłozysko główniki ramy zurzyte - lub kulkoweza miekkie zawieszenie-olej - włóż progresywkiza duża predkosc+ zła nawierzchnia. Osobiście stawiałbym na to ostatnie, mi też się ostatnimi czasy zdazyło wyłapać konkretną shimę, tylko przy trochę większej prędkości (mój sprzęt też podobno jest bardzo odporny na to zjawisko), po założeniu amorka skrętu do tej pory nic takiego nie miało miejsca a dodam że nie zmieniłem stylu jazdy, ani tez nie unikam tych miejsc w których to zjawsiko wcześniej występowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 21 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2006 dzis ogladalem pewna yamaszke kolo krakowa dla siebie - dowiedzialem sie dzieki temu co to znaczy mocne shimmi:) sprzedajacy powiedzial ze lozysko glowki ramy jest do wymiany ale nie spodziewalem sie ze az tak zuzyte:] mocno trzeba bylo sie trzymac zeby nie rozbic maszyny:) faktycznie to chyba bolaczka straszych yamaszek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.