PawelP Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 (edytowane) Witam, proszę o info czy nadmiar oleju może zaszkodzić silnikowi? Mam Yamahę TDM, kupiłem ją "po wymianie płynów" i stwierdziłem że w silniku jest zbyt dużo oleju (na centralnej podnóżce stan jest 1 cm ponad max) Dodam jeszcze ze jak wczesniej oglądałem motocykl był stary olej - silnik pracował bez problemu. Teraz zachowuje się dziwnie - nie ma mocy, słychać stuki i strzela w tłumikach jak się dodaje gazu. - Czy to może być spowodowane olejem czy paliwem (zatankowałem PB 98 na stacji JEt - więc nie powinno być problemu??) Ma tez teraz problem z odpalaniem - jakby nie reagował na ssanie - wcześniej tego nie było. Proszę o poradę.PozdrawiamPaweł Edytowane 26 Marca 2006 przez PawelP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoltecek Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 ja w swoim KTM miałem za wysoki poziom oleju to mi wypluwał go do filtra powietrza nie wiem jak to mozliwe ale tak było poza tym w manualu u mnie jest tak napisane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drogowiec Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 zajrzyj na www.tdm.pl i poszperaj w dziale "garaż". Tam są nieocenione porady lichy. Pozdrówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelP Opublikowano 26 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 Dzięki, przejrzałem. Dużo ciekawych rzeczy szczególnie dla takiego "weterana szos" jak ja (motocykl mam od 2 tygodni, wcześniej - 14 lat temu jeździłem ETZ 250 :-)) Tylko niestety nic nie stoi o przelaniu oleju - chyba wezmę strzykawkę i wyciągnę nadmiar".PozdrawiamPaweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelP Opublikowano 26 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 A swoją drogą masz może namiar e-mail'owy na naszego GURU - LICHĘ, mam kilka pytań i poza tym chciałbym wykonać pełny przegląd i regulację, może doadzi mi do kogo się udać, albo zaopiekuje moim moto.Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agrupa Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 Dla mnie coś jest nie tak w tym co piszesz. Nalałes sam za dużo oleju??? Czy samo go przybyło?? Powąchaj ten olej!! Jeżeli śmierdzi benzyną to natychmiast go wymień. Jeżeli śmierdzi to nie odpalaj motocykla, trochę się boję o stuki co o nich piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelP Opublikowano 26 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 Nie nalałem go. Odebrałem motocykl po wymianie i kiedy sprawdziłem (fakt że po przejechaniu kilkudziesięciu km, okazało się że jest go zbyt dużo), nie śmierdzi też benzyną.Powód nierównej pracy silnika leży chyba w świecy albo zasilaniu prawego cylindra. Po przeczytaniu kilku postów sprawdziłem temp kolektorów i lewy jest gooorący, prawy ledwo letni. Wniosek - muszę zacząć od świecy - tylko niestety nie mam klucza, więc muszę podjechać do warsztatu.PorawiamPaweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 ogolnie pelen serwis wiosenny sie klania wszelkie regulacje i wymiany .... Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarianKa Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 (edytowane) Numer gg do Lichy: 1211324 Poza tym - kontakt w serwisie: www.booster.com.pl Polecam, sam korzystam. Edytowane 26 Marca 2006 przez MarianKa Cytuj Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 z tego co mi wiadomo to zbyt duży nadmiar oleju zaszkodzi każdemu silnikowi spalinowemu, nieważne czy w moto , aucie, czy w kosiarce spalinowej... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 I to jest prawda. Wyrownaj go do poziomu max i bedzie dobrze.A wypluwanie nadmiaru oleju do filtra powietrza jest normalne przy polaczeniu odmy z pudlem filtra. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 (edytowane) Hmmm,a co z motocyklami uzywanymi do stuntu-gdzie swiadomie wlewane jest duzo wiecej oleju niz zaleca producent? Edytowane 26 Marca 2006 przez zajc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bern Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 Sprawdź parę razy (w międzyczasie uruchom silnik parę razy) czy masz za dużo oleju w silniku. w mojej XTZ Paweł stwierdził w pewnym momencie, że jest za dużo oleju i wybrał go. Potem po uruchomieniu silnika i ponownym sprawdzeniu wyszło, że jest za mało. Po prostu pompa zassała wszystko z miski olejowej, a za drugim razem już cokolwiek zostało w misce i było za mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 Aaa, to jest druga rzecz o ktorej zapomnialem. Silnik TDM to silnik z sucha miska olejowa i osobnym zbiornikiem oleju ( podobny system olejenia do silnika z mego avataru ), w zwiazku z tym sprawdzamy poziom na dobrze rozgrzanym silniku kiedy pompa ma czas na odessanie nadmiaru oleju z komory silnika. W tym wypadku za wysoki poziom nie ma takiego znaczenia, jak rowniez nie ma znaczenia sposob sprawdzania ( na kolach czy na podstawce ). Glownie chodzi o to zeby oleju nie bylo za malo, aby nie splywal samoczynnie przez pompe do skrzyni korbowej silnika i nie powodowal dymienia przy odpalaniu moto. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelP Opublikowano 26 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 Moze sie teraz wygłupię ale czy poziom sprawdza się wkręcając bagnet, czy tylko go wsuwając do gniazda? (gwin ma ok 8 mm - a to przy różnicy na bagnecie prawie polowa zakresu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.