Skocz do zawartości

Czy zbyt wysoki stan oleju moze zaszkodzic TDM 850 z 93r ?


PawelP
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, proszę o info czy nadmiar oleju może zaszkodzić silnikowi? Mam Yamahę TDM, kupiłem ją "po wymianie płynów" i stwierdziłem że w silniku jest zbyt dużo oleju (na centralnej podnóżce stan jest 1 cm ponad max) Dodam jeszcze ze jak wczesniej oglądałem motocykl był stary olej - silnik pracował bez problemu. Teraz zachowuje się dziwnie - nie ma mocy, słychać stuki i strzela w tłumikach jak się dodaje gazu. - Czy to może być spowodowane olejem czy paliwem (zatankowałem PB 98 na stacji JEt - więc nie powinno być problemu??) Ma tez teraz problem z odpalaniem - jakby nie reagował na ssanie - wcześniej tego nie było. Proszę o poradę.

Pozdrawiam

Paweł

Edytowane przez PawelP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, przejrzałem. Dużo ciekawych rzeczy szczególnie dla takiego "weterana szos" jak ja (motocykl mam od 2 tygodni, wcześniej - 14 lat temu jeździłem ETZ 250 :-)) Tylko niestety nic nie stoi o przelaniu oleju - chyba wezmę strzykawkę i wyciągnę nadmiar".

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A swoją drogą masz może namiar e-mail'owy na naszego GURU - LICHĘ, mam kilka pytań i poza tym chciałbym wykonać pełny przegląd i regulację, może doadzi mi do kogo się udać, albo zaopiekuje moim moto.

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie coś jest nie tak w tym co piszesz.

Nalałes sam za dużo oleju??? Czy samo go przybyło??

 

Powąchaj ten olej!! Jeżeli śmierdzi benzyną to natychmiast go wymień.

Jeżeli śmierdzi to nie odpalaj motocykla, trochę się boję o stuki co o nich piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nalałem go. Odebrałem motocykl po wymianie i kiedy sprawdziłem (fakt że po przejechaniu kilkudziesięciu km, okazało się że jest go zbyt dużo), nie śmierdzi też benzyną.

Powód nierównej pracy silnika leży chyba w świecy albo zasilaniu prawego cylindra. Po przeczytaniu kilku postów sprawdziłem temp kolektorów i lewy jest gooorący, prawy ledwo letni. Wniosek - muszę zacząć od świecy - tylko niestety nie mam klucza, więc muszę podjechać do warsztatu.

Porawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź parę razy (w międzyczasie uruchom silnik parę razy) czy masz za dużo oleju w silniku. w mojej XTZ Paweł stwierdził w pewnym momencie, że jest za dużo oleju i wybrał go. Potem po uruchomieniu silnika i ponownym sprawdzeniu wyszło, że jest za mało. Po prostu pompa zassała wszystko z miski olejowej, a za drugim razem już cokolwiek zostało w misce i było za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa, to jest druga rzecz o ktorej zapomnialem. Silnik TDM to silnik z sucha miska olejowa i osobnym zbiornikiem oleju ( podobny system olejenia do silnika z mego avataru ), w zwiazku z tym sprawdzamy poziom na dobrze rozgrzanym silniku kiedy pompa ma czas na odessanie nadmiaru oleju z komory silnika. W tym wypadku za wysoki poziom nie ma takiego znaczenia, jak rowniez nie ma znaczenia sposob sprawdzania ( na kolach czy na podstawce ). Glownie chodzi o to zeby oleju nie bylo za malo, aby nie splywal samoczynnie przez pompe do skrzyni korbowej silnika i nie powodowal dymienia przy odpalaniu moto.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...