Skocz do zawartości

Jaki olej do Vf 750 magna 82


Rekomendowane odpowiedzi

Nie polecałbym wlewać syntetyka ponieważ przy roczniku 82 na tłokach utworzyła się już najprawdopodobniej spora warstwa nagaru który olej syntetyczny może wypłykać co najprawdopodobniej skończy się luzami i wrzuceniem sporo kasy w naprawy i wymiany elementów takich jak tłoki, pierścienie, cylinder.

Jeśli nie ma wycieków oleju to ze spokojen można lać półsyntetyk 10W40 polecam Motula.

A jeśli są problemy ze ślizgającym się sprzęgłem to lepiej wlać Motul 15W50 również półsyntetyk. A jeśli są wycieki z silnika to już pora przejść na mineral 20W40 w tym segmencie olei polecałbym Aral Basic 20W50.

 

[ Dopisane: 23-03-2006,11:05 ]

Nie polecałbym wlewać syntetyka ponieważ przy roczniku 82 na tłokach utworzyła się już najprawdopodobniej spora warstwa nagaru który olej syntetyczny może wypłykać co najprawdopodobniej skończy się luzami i wrzuceniem sporo kasy w naprawy i wymiany elementów takich jak tłoki, pierścienie, cylinder.

Jeśli nie ma wycieków oleju to ze spokojen można lać półsyntetyk 10W40 polecam Motula.

A jeśli są wycieki z silnika to już pora przejść na mineral 20W40 w tym segmencie olei polecałbym Aral Basic 20W50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polecałbym wlewać syntetyka ponieważ przy roczniku 82 na tłokach utworzyła się już najprawdopodobniej spora warstwa nagaru który olej syntetyczny może wypłykać co najprawdopodobniej skończy się luzami i wrzuceniem sporo kasy w naprawy i wymiany elementów takich jak tłoki, pierścienie, cylinder.

 

 

ROTFL

sprawdzałeś?? kto ci to powiedział?? to jest jedna z urban legends!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Jak są wycieki z silnika to trzeba wymienić uszczelki, a nie olej na mineralny.

2. Jak ślizga się sprzęgło, to wymiana oleju na gęstszy, to tylko półśrodek, który może okazać się zgubny gdy sprzęgło padnie w trasie daleko od domu. Konieczna jest wymiana tarcz i sprężyn.

3.TBN-ilość substancy myjąco dyspergujących w olejach mineralnych i syntetycznych ( dobrej klasy nie mówimy o superolu) jest praktycznie taka sama, więc własności myjące są podobne. Problem może polegać na tym, że olej syntetyczny jest rzadszy w niskich temperaturach, co przy wylatanym silniku o sporym zużyciu może objawiać się zasysaniem oleju w miejscach gdzie nastąpiło zużycie, ale zazwyczaj dzieje się to w fazie nagrzewania silnika, zanim elementy się nie rozszerzą pod wpływem temperatury. Olej syntetyczny ma dużo wiekszą stabilność temperaturową ( mniejsza zmiana lepkości w funkcji temperatury), podczas spalania się wydziela mniej nagaru, dużo dłużej zachowuje własności smarne- słowem same plusy.

Ja w swoich motocyklach stosuje półsyntetyki, ale to z racji kosztów, nawet do największego padła nie wlewałbym minerała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poci się na dole silnika znaczy na uszczelce w karterach przy wyjściu wałka zdawczego. Poza rym motor wydaje się być ok. Czy ktoś wie co może być przyczyną niedziałania prędkościomierza linka się kręci sprawdzałem. I jak zmienic uszczelniacze w lagach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

A co z olejem w skrzyni biegów? Słyszałem że to ten sam który się leje jako silnikowy.

 

Furiacik

 

Wypada się zaopatrzyć w instrukcję obsługi i poczytać.

Tam wszystko jest napisane - ile oleju , jaki i gdzie się go wlewa.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...