Qbbba Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 Dosiadam od niedawna motorek VF 750 magna z 82 roku z hydraulicznym sprzęgłem. Jaki olej lać do silnika, Czy musi być jakiś specjalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 Syntetyk 10W40. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mattir Opublikowano 23 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2006 Nie polecałbym wlewać syntetyka ponieważ przy roczniku 82 na tłokach utworzyła się już najprawdopodobniej spora warstwa nagaru który olej syntetyczny może wypłykać co najprawdopodobniej skończy się luzami i wrzuceniem sporo kasy w naprawy i wymiany elementów takich jak tłoki, pierścienie, cylinder.Jeśli nie ma wycieków oleju to ze spokojen można lać półsyntetyk 10W40 polecam Motula.A jeśli są problemy ze ślizgającym się sprzęgłem to lepiej wlać Motul 15W50 również półsyntetyk. A jeśli są wycieki z silnika to już pora przejść na mineral 20W40 w tym segmencie olei polecałbym Aral Basic 20W50. [ Dopisane: 23-03-2006,11:05 ]Nie polecałbym wlewać syntetyka ponieważ przy roczniku 82 na tłokach utworzyła się już najprawdopodobniej spora warstwa nagaru który olej syntetyczny może wypłykać co najprawdopodobniej skończy się luzami i wrzuceniem sporo kasy w naprawy i wymiany elementów takich jak tłoki, pierścienie, cylinder.Jeśli nie ma wycieków oleju to ze spokojen można lać półsyntetyk 10W40 polecam Motula.A jeśli są wycieki z silnika to już pora przejść na mineral 20W40 w tym segmencie olei polecałbym Aral Basic 20W50. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMINIK200HP Opublikowano 25 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2006 Nie polecałbym wlewać syntetyka ponieważ przy roczniku 82 na tłokach utworzyła się już najprawdopodobniej spora warstwa nagaru który olej syntetyczny może wypłykać co najprawdopodobniej skończy się luzami i wrzuceniem sporo kasy w naprawy i wymiany elementów takich jak tłoki, pierścienie, cylinder. ROTFLsprawdzałeś?? kto ci to powiedział?? to jest jedna z urban legends! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 25 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2006 1.Jak są wycieki z silnika to trzeba wymienić uszczelki, a nie olej na mineralny.2. Jak ślizga się sprzęgło, to wymiana oleju na gęstszy, to tylko półśrodek, który może okazać się zgubny gdy sprzęgło padnie w trasie daleko od domu. Konieczna jest wymiana tarcz i sprężyn.3.TBN-ilość substancy myjąco dyspergujących w olejach mineralnych i syntetycznych ( dobrej klasy nie mówimy o superolu) jest praktycznie taka sama, więc własności myjące są podobne. Problem może polegać na tym, że olej syntetyczny jest rzadszy w niskich temperaturach, co przy wylatanym silniku o sporym zużyciu może objawiać się zasysaniem oleju w miejscach gdzie nastąpiło zużycie, ale zazwyczaj dzieje się to w fazie nagrzewania silnika, zanim elementy się nie rozszerzą pod wpływem temperatury. Olej syntetyczny ma dużo wiekszą stabilność temperaturową ( mniejsza zmiana lepkości w funkcji temperatury), podczas spalania się wydziela mniej nagaru, dużo dłużej zachowuje własności smarne- słowem same plusy.Ja w swoich motocyklach stosuje półsyntetyki, ale to z racji kosztów, nawet do największego padła nie wlewałbym minerała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qbbba Opublikowano 31 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 Poci się na dole silnika znaczy na uszczelce w karterach przy wyjściu wałka zdawczego. Poza rym motor wydaje się być ok. Czy ktoś wie co może być przyczyną niedziałania prędkościomierza linka się kręci sprawdzałem. I jak zmienic uszczelniacze w lagach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Furiacik Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 A co z olejem w skrzyni biegów? Słyszałem że to ten sam który się leje jako silnikowy. Furiacik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 A co z olejem w skrzyni biegów? Słyszałem że to ten sam który się leje jako silnikowy. Furiacik Wypada się zaopatrzyć w instrukcję obsługi i poczytać.Tam wszystko jest napisane - ile oleju , jaki i gdzie się go wlewa. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vito192 Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 ile oleju , jaki i gdzie się go wlewa. to moje dzisiejsze pytania :) Piotrze instrukcja obsługi do starej Super Magny 750, to straszny problem, nie łatwo ją dostac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.