Ciowiec Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Sczerze mówiąc cała dyskusja na temat nacisku na przednią oś w ETZ-ce bardzo śmieszy...... Moim skromnym zdaniem tak (nieprawdopodobnie) mały nacisk na przednią oś jest możliwy jedynie przy ostrym odkręcaniu na jedynce, dwójce czy trójce na ułamki sekund przed uniesieniem się przedniego koła w górę, a nie przy jeździe ze stałą prędkością, nawet 110-130 km/h.Poza tym, jak już zostało wspomniane konstruktorzy musieli liczyć się z każdą ewentualnością, nawet z taką, że emztka bujnie się 140 z górki, i nawet wtedy powinna być zachowana nienaganna przyczepność, taki margines bezpieczeństwa.....Przypomniałem sobie z gimnazjum, że w ruchu jednostajnym, prostoliniowym, siły równoważą się, czyli kierunek siły ciężkości jest dokładnie pionowy, w związku z czym siły działające na przednie, jak i na tylne koło wynosiłyby np. 0,5kg i 2 kg. Natomiast podczas przyspieszania, bądź hamowania środek ciężkości przesuwa się w przód lub w tył..... A najlepiej byłoby zakończyć ten temat......... pozdrawiam wszystkich fanów marki MZ [ Dopisane: 24-09-2005, 18:29 ]Mam mały problem. Otóż po szlifie cylindra i założeniu nowego tłoka w mojej ts 150 rozpocząłem docieranie. Mieszanka 1:25. Wszystko jest ok. Przejechałem jakieś 80 kilometrów nie przekraczając 4000obr/min i 70 mk/h. Ale potem coś mnie podkusiło i pod górkę, pod którą wjeżdżałem wcześniej na trójce, nie chcąc za bardzo obciążać silnika, zacząłem wjeżdżać na 4(ok 4000 obr/min). I nagle silnik osłabł, usłyszałem pisk i natychmiast wyłączyłem sprzęgło. Po zatrzymaniu cały oblany potem i jednocześnie wściekły na swoją głupotę spróbowałem, czy da się obrócić rozrusznikiem. Dało się. Odczekałem kilka minut i ruszyłem w drogę. po tej przygodzie silnik wydawał dziwne dźwięki(turkotanie). Jako, że pierwszy raz docieram silnik, proszę o radę co robć dalej? Czy jest w ogóle sens dalszej jazdy na tym komplecie tłok/cylinder, czy można zdjąć cylinder i opiłować ślady zatarcia, czy docierać dalej??? Co robić????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egonon Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Reasumują wątek o niskolatającej etce mamy, że:- 1 prosty wzór znaczy wiele skomplikowanych wzorów- 0,5 kg nie równa się 0,5 kg, tylko więcej.Może by ten układ przenieść do TIRów. Wtedy zamiast kilku ton, nacisk na oś byłby jakieś 2 kg (obliczone z jednego prostego wzoru z mechaniki, a jak). Ale byśmy mieli równe drogi, zero kolein. Jeżeli mamy takich techników jak kol Koszkin to aż strach z garażu wyjeżdżać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 25 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2005 do prędkości 110km/h masa rozkłądała sie bardzo ładnie !! 60% na tył 40% na przud. Potem ETZ gwałtownie odchyla sie w tył :/ przy prędkosci około 140km/h ETZ ma już 96% masy na tyle:) Ratunkiem dla mz może być założenie znacznie twardszych amortyzatorów tylnych ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbig Opublikowano 25 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2005 do prędkości 110km/h masa rozkłądała sie bardzo ładnie !! 60% na tył 40% na przud. Potem ETZ gwałtownie odchyla sie w tył :/ przy prędkosci około 140km/h ETZ ma już 96% masy na tyle:) Ratunkiem dla mz może być założenie znacznie twardszych amortyzatorów tylnych ;) Wueska powaznie to piszesz :?: Juz sie gubie. Ciowiec mysle ze musisz zdjac glowice i zobaczyc co sie stalo.Nie powinno nic jesli faktycznie byl to tylko moment.Ale trzeba sprawdzic, a czy pierscionki cale. Jak OK to dalej spokojnie mozna docierac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 25 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2005 wueska a skąd mieliście dane jak twardość sprężyn itp.jeżeli coś wyliczyliście to chyba było w tym pełno uproszczeń!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciowiec Opublikowano 27 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2005 Coś mi się wydaje, że w tych obliczeniach chyba zapomniano, że g=9,81m/sek do kwadratu. Poza tym, tak dużego obciążenia tylne koło NIE WYTRZYMA, przecież to ponad 200 kilo :mrgreen: 8O Jedynie podczas przyspieszania nacisk na przednie koło może osiągnąć te 0,5kg :lol: [ Dopisane: 27-09-2005, 17:28 ]Jakby etzka miała skrzydła, to wtedy kto wie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 27 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2005 a to sie przejedz etką 150 120zobaczysz jaka to ona jest niesamowicie zajebiscie zrobiona !! Dane były w szkole !! Pełno umnie takich gowien mozna znalezdź :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciowiec Opublikowano 3 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2005 wueska, nie bardzo rozumiem.............a poza tym żeby 150 poszła 120, w seryjnym motocyklu raczej niemożliwe......... :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 3 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2005 no właśnie :/ taka etz dociagnie do 120km/h :( ale liczylismy tez przy 140km/h bo oto była kłutnia:) Ja bym sie bał 120km/h jechać 150:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciowiec Opublikowano 3 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2005 Zgadzam się, ja mam ts 150, a te jak wiadomo miały dużo lepsze ramy, a też bałbym sie śmigać 120 8O Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
merfi Opublikowano 6 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2005 Czy ktoś spotkał się ze zgrzytającą skrzynią biegów? Sprawa jest taka motocykl stał rok nie używany przed postojem wszytko chodziło ok Wymieniłem olej po zimi bo starego była jakaś ćwiartka wymieniłem też linke od sprzęgła i ten dekielek mocowany 3 śrubami Odpalam motocykl chce wrzucic bieg a tu zgrzyt i nic więcej Razem ze znajomym rozłożylismy sprzęgło na czesci pierwsze i ponownie złożyliśmy brakowało tam tulejki na której opiera się łożysko ma ona 12 mm długości i występuje tylko w modelu TS 250 więc ją założylismy ale nadal zgrzyty robota na marne Wszytkie mozliwe regulacje sprzęgła i nic Mam pytanie tarcze mają tak około 2,8 mm a powinny mieć 3,0mm czy mogą mieć wpływ na to że biegi zgrzytają resztaj jest ok Gdy chciałem spuscic olej przez nieuwage wykręciłem tą śrube ze sprężynką i kulką(znajduje sie ona pod spodem silnika) ale zaraz wkręciłem wiec to chyba nie ma znaczenia Nie wiem czy warto wymienić nowe tarcze bo to może nie być to i szkoda kasy co radzicie koledzy może ktoś mi pomoże ??? Wydaje mi się że sprzęgło nie rozsprzęgla do końca chociaz jak wrzuce np jedynke to dwójka juz ładnie wejdzie ale jak znowu puszcze sprzegło i ponownie wdusze te same zgrzytyy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 7 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2005 zrub tak ;) nie odpalajn motocykla tylko niech ktos cie pcha:) i prubuj wzucać bieg:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
merfi Opublikowano 7 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2005 Ok i co mam sprawdzić czy bedzie zgrzytać wduszac sprzęgło czy nie ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 8 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2005 nie jak wrzucisz bieg to automat ustawi sie dobrze:P Powinno być po problemie:) Ja tak miałem po odkręceniu tej spręzynki ;) Automat przesunołsie minimalnie i niechciał wybierac biegów:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
merfi Opublikowano 8 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2005 Wiesz ale ja już troche jezdziłem tym motorkiem okolo 20 km na tej zgrzytjaacej skrzyni wiec powinno sie chyba dobrze ustawić co o tym myslisz Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.