jonasz12 Opublikowano 9 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2006 Witam Jestem nowicjuszem w dziedzinie "ścigawek" i mam pytanko.W moim FZR 600 z 91 roku przewidziano na tył opone 130/60 VR 18.Tylko co znaczy to VR ?? znalazłem na allegro podobną tylko ze ZR (160/60/18)?To ma coś wspulnego z prędkościami ?? Jaką proponowalibyście mi oponke wsadzić do takiej FZR zeby sportowo wyglądało i super sie trzymało ? Jest jkakiś maksymalny rozmiar czy moge władować nawet 180 ? Jak by ktoś mógł mi wytłumaczyć to z grupsza to bym był wdzieczny Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolek Opublikowano 9 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2006 V - to indeks predkościR18 - rozmiar koła w calach (średnica) zazwyczaj powinno się stosować takie ogumienie jak zaleca producent , chociaz są sprzety w których da się zapodac szerszego kapcia ale zazwyczaj jakimś kosztem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bronio Opublikowano 9 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2006 Jaką proponowalibyście mi oponke wsadzić do takiej FZR zeby sportowo wyglądało i super sie trzymało ? Jest jkakiś maksymalny rozmiar czy moge władować nawet 180 ?Ja mam FZR600 z 92 roku i jeżdze na 110/70 z przodu + 160/60 z tyłu. 180 w FZRe nie wsadzisz, bo Ci się po prostu nie zmieści. Poza tym - producent zalecając dany rozmiar opony miał jednak jakiś zamiar, zmiana szerokości z tyłu ze 130 na 180 z pewnością znacznie zmieniła by zachowanie motocykla. Kiedys juz podobny temat byl na forum - użytkownicy FZR zalecają 110 na przód i 150 na tył. Problem polega na tym, że ciężko dostać oponę w rozmiarze 150/60/18 ( ze względu na 18calową felgę ) - i większość lata na 160/60/18. VR - indeks prędkości od 210kmhZR - indeks predkości od 240kmhNajlepiej zajrzyj np. tutaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki_YZF Opublikowano 9 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2006 ja bym radził rozmiar zalecany przez producenta, bo przecież jest jakiś powód dlaczego w fzr ma być 130 a nie 160 czy jakaś inna. Po zwiększeniu szerokości opony może to negatywnie wpłynąć na prowadzenie motocykla, poza tym komfort jazdy i bezpieczeństwo są ważniejsze od efektu wizualnego.pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
na koło Opublikowano 9 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2006 Ja bym 130 nie załozył do FZR bo to nie bardzo wyglada.160 to jest to co trzeba założyc ładnie wyglada a tak samo dobrze sie jezdzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WSR Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 hej bronio napisz ja ci sie lata na takim zestawie 110/160, bo ja mam 120/160 i nie narzekam, z tym, że przydałoby sie zmienić gumki i nie wiem, jak bedzie sie z przodu sprawować taka 110 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bronio Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 Witam,Jak mi sie jedzi - znakomicie, ale nie mam zadnego porownania bo 110/160 to jak na razie jedyna konfiguracja na ktorej jezdzilem na FZRze. Tak naprawde caly czas dopiero ucze sie jezdzic, do zamkniecia tylnej opony jeszcze troche zostalo - ale nie narzekam na specjalna niestabilnosc czy to na prostych, czy w skrajnych dla mnie pochyleniach. W tym tygodniu zmieniam obie opony (przod z 97 roku mam :wink: ), bede latal na 120 z przodu i 160 z tylu, jak pojezdze bede mogl cos powiedziec o roznicy wiecej. Z tego co zdążylem sie nauczyc z forum - przy 120 z przodu motocykl troszke mniej chetnie bedzie kladl sie w winkle, za to stabilniej prowadzi sie na prostych niz 110. Fat za czasow FZRy jezdzil na 120/160 i nie mial problemow z zamknieciem tylu na torze ( przodu chyba do konca sie nie udawalo ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WSR Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 wiem wiem,też pisałem w tamtym temacie mi na 120/160 lata się bardzo dobrze, zastanawiam się wlaśnie co by było gdyby.... :) dzięki za odpowiedź i czekam na relację z przesiadki na szerszą gumę :wink: pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 8 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 Szersza guma z tyłu lepiej przenosi moment obrotowy na asfalt, i efektownie wygląda. Tyle...Ale zważywszy na nasze koleiniaste drogi, nie przesadzałbym z szerokością. Poprostu nieprzyjemnie się jeździ na naszych drogach na szerokich gumkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kudlaty Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 Witam Do tej pory mialem u siebie 110/70 przod i 140/60 tyl.... jezdzilo sie fajnie, moto sie ladnie kladlo w winkle.. tyl dalo rade zamknac bez problemu. Teraz wrzucilem 160/60 do tylu i na razie sie przestawiam.. prowadzi sie inaczej... polatam wiecej to napisze. Ja bym 130 nie załozył do FZR bo to nie bardzo wyglada.160 to jest to co trzeba założyc ładnie wyglada a tak samo dobrze sie jezdzi. Tu sie nie zgodze.. jezdzi sie jednak troche inaczej.. a wyglad to nie wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WSR Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 to Kudłaty na jakim zestawie latasz i jak sie jeździ?i jeszcze pytanko nr 2, zadane już mechanice, ale nikt sie nie kwapi do odpowiedzi: jak myślicie, jak założę heidenaua z indexem H (210) to czy moze sie cos stać w sumie fzr duzo za tą grenicę nie wykracza, ale zawsze jest to poza index, ktoś jeździł na ciut za wolnych laczkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kudlaty Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 Teraz mam bridgestona bt45 '05 160/60 na tyle i g547 '04 110/70 na przodzie. Specjalnie wzialem laczki turystyczne coby starczyly mi na dalszy wypad w wakacje. Moto jedzie calkiem fajnie, stabilnie i sklada sie bez problemu. Zrobie wiecej km-ow to bede mogl napisac wiecej. Co do indeksu predkosci to nie wiem jak by sie zachowywaly, bo nie mialem z tym stycznosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baribale Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 WitamJestem nowicjuszem w dziedzinie "ścigawek" i mam pytanko.W moim FZR 600 z 91 roku przewidziano na tył opone 130/60 VR 18.Tylko co znaczy to VR ?? znalazłem na allegro podobną tylko ze ZR (160/60/18)?To ma coś wspulnego z prędkościami ??Jaką proponowalibyście mi oponke wsadzić do takiej FZR zeby sportowo wyglądało i super sie trzymało ? Jest jkakiś maksymalny rozmiar czy moge władować nawet 180 ?Jak by ktoś mógł mi wytłumaczyć to z grupsza to bym był wdziecznyPozdrawiam nie mozesz zalozyc takiej opony. srodkowa liczba w oznaczeniu oznacza porcentowy(!!) stosunek wysokosci do szerokosci130mm/60% ze 130mm/ srednica felgi w calach). czyli jesli zalozysz taka opone to motor po prostu bedzie wyzszy.wiem ze w samochodach to niezbyt madre rozwiazanie. natomiast nie wiem do konca jak jest z zamiennikami do motorow. VR - indeks prędkości od 210kmhZR - indeks predkości od 240kmh v-do 240z - powyzej 240 ale praktycznie bez ograniczen (czyli 240 z duuuuzym plusem :icon_twisted: kumpel lata na oponie z onzaczeniem zr 300km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.