Skocz do zawartości

Jaki smar do łożysk?


kwas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 9 miesięcy temu...

A ja troszkę odświeże temat .

A co sądzicie o smarze litowym ??

http://www.carplan.pl/katalog.php?dzial=Ca...kat=140&katG=89

odporny na wypłukiwanie przez wodę itp.

 

JA w domu mam w cholere jakis tam łt-43 , ale najwyższy chyba czas zakupić cos nowoczesnego ale co ??

Moim celecm jest wysmarowanie łożysk wahacza a także główki ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..."najwyższy chyba czas zakupić cos nowoczesnego ale co ??

Moim celem jest wysmarowanie łożysk wahacza a także główki ramy"...

Ja myślę że smar łozyskowy będzie ok. ale do takich połączeń jak łożyska główki ramy lub osie wahaczy lepszy był by smar litowy, molibdenowy lub podobny który nie musi wytrzymywać wysokich temperatur i obrotów a jedynie duże naciski.

 

Lepszy od zwykłego "łozyskowego" będzie: http://midland.pl/produkty/smary/2476/MOLY/produkt.html

Edytowane przez Avalon

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myslicie o wymieszaniu smaru molibdenowego z olejem przekladniowym i stosowaniu tego do smarowania lancucha? Chodzi o to zeby to mialo gestsza konsystencje niz sam olej. Slyszalem kiedys o takim patencie i zastanawiam sie nad wyprobowaniem go.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazlem wlasnie w serwisowce informacje iż zalecają do smarowania łożysk wachacza smar molibdenowy.

To ja zadam takie glupie pytanie , czym rozni sie smar molibdenowy od tego wytrzymalego na wysoka temp. ?? Czy jedno i drugie wyklucza się nawzajem??

 

Bynajmniej wiem już czym się kierowac, a mianowicie wytrzymałością na duże naciski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radził bym daleko posuniętą ostrożność w eksperymentach bo o ile kolega podał produkt w którego specyfikacji wyraźnie napisane jest, że nadaje siędo łożysk tocznych w pojazdach mechanicznych

 

 

o tyle ten już nie do końca. Co prawda przytoczony jest przykład pompy wodnej ale jest również napisane, że nie nadaje sięon do łożysk tocznych. Wydaje mi się, że to za sprawą dodatków (grafit) granulki mogą powodować przyspieszone zużycie elementów łożyska

Ja myślę że smar łozyskowy będzie ok. ale do takich połączeń jak łożyska główki ramy lub osie wahaczy lepszy był by smar litowy, molibdenowy lub podobny który nie musi wytrzymywać wysokich temperatur i obrotów a jedynie duże naciski.

 

Lepszy od zwykłego "łozyskowego" będzie: http://midland.pl/produkty/smary/2476/MOLY/produkt.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak w serwisowce pisze , aby stosowac"molybdenum disulfied grease"

no i zakupilem : http://midland.pl/produkty/smary/2476/MOLY/produkt.html

gdzie pisze: Multi Purpose Grease with molybdenum disulfied.

 

Wiem mysle ze bedzie dobry wlasnie do mego celu wiec wszelkie łożyska wahacza , które "nie kręca sie " szybko :bigrazz:

 

A do łożysk kół serwisowka zaleca stosowanie smaru do łożysk(czyli pewnie łt :P )

Edytowane przez bronx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...