Skocz do zawartości

Wszystko o Honda XLR125R


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

kilka tygodni temu kupiłem hondę xlr125r do nauki.

Jednak mam problem ze zmianą biegów/ze skrzynią.

Np. kiedy jadę na 4 biegu i nieredukując biegu zatrzymam się i chcąc ruszyć z 1 biegu nie mogę go wrzucić. Nie mogę wrzucić ani 1 biegi ani luzu. Co ciekawe kiedy tuż przed zatrzymaniem zredukuję bieg np. do 2 to bez problemu mogę włączyć zarówno 1 jak i luz.

Proszę o poradę czy jest to jakaś wada czy taki urok motoru.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!!!

 

Jestem posiadaczem hondy xlr 125r 98 r. Mam zamiar wymienić w niej sprzęgło. Napewno serwisówka ułatwiłaby mi sprawę. Niestety wcześniejsze linki nie dzialają więc prosze o nowy upload. Z góry wielkie dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

mam taki problem ,kupiłem silnik do xr(chyba ten sam co w xlr) i niewiem do czego jest otwór w górnej częsci głowicy ,wygląda jak by jeszcze coś tam miało być - FOTKI http://www.bikepics.com/pictures/1484319/

http://www.bikepics.com/pictures/1484316/

i jeszcze potrzebuję schemat instalacji elektrycznej ,jak by ktos miał byłbym wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje kupić gaźnik, niestety na rynku wtórnym nie znalazłem gaźnika do XLR. Czy orientuje się ktoś jakie gaźniki pasują do tej hondy( XLR125R)?

pasuje gaznik od chińczyka ,150,200ccm ,jest niemal identyczny jak oryginał

Edytowane przez OstekZZZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie ja do swojego silnika xl 250 nie moge skompletować elektryki( silnik z 81r) i na allegro wpadł mi w ręcę silnik od xl 125 rocznik 87. Silnik ma tuning na 180 i tu pytanie czy ktoś się orientuje ile taki tuning moze dodawać mocy? czy zrównoważy mniej więcej moc żeby chociaż pod te 20KM podjechała? Jakie zabiegi można zastosować podnoszące moc(bez względu na wzrost spalania, żywotność silnika na poziomie 20 tys. kmów też nie jest ważna)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze jedno pytanie czy można kupić satrsze enduro z lat 80-90 chodzi mi właśnie głównie o honde 125 4t.

 

 

ja ma honde 125 xl serii paris dakar i zamyka mi licznik ktory wskazuje 120km/h :crossy: a na lesnych duktach robi wrazenie!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam taki problem ,kupiłem silnik do xr(chyba ten sam co w xlr) i niewiem do czego jest otwór w górnej częsci głowicy ,wygląda jak by jeszcze coś tam miało być - FOTKI http://www.bikepics.com/pictures/1484319/

http://www.bikepics.com/pictures/1484316/

i jeszcze potrzebuję schemat instalacji elektrycznej ,jak by ktos miał byłbym wdzięczny

 

Jest to prawdopodobnie napęd obrotomierza, jeśli nie masz linki do obrotomierza to zaślep ten otwór żeby ci syfu się nie napchało

 

słuchajcie ja do swojego silnika xl 250 nie moge skompletować elektryki( silnik z 81r) i na allegro wpadł mi w ręcę silnik od xl 125 rocznik 87. Silnik ma tuning na 180 i tu pytanie czy ktoś się orientuje ile taki tuning moze dodawać mocy? czy zrównoważy mniej więcej moc żeby chociaż pod te 20KM podjechała? Jakie zabiegi można zastosować podnoszące moc(bez względu na wzrost spalania, żywotność silnika na poziomie 20 tys. kmów też nie jest ważna)?

Na to nie licz, sam rozwiert to nie wszystko, zawory pewnie zostały standardowe a bez ich powiększenia zbyt mała wymiana gazów będzie mocno ograniczała silniczek. Na moje oko możesz liczyć na dodatkowe 2-3KM. Przy tak małej pojemności w 4T wszelkie tuningi są zbyt kosztowne żeby miały sens, a zabiegi podnoszące moc bez pogarszania żywotności silnika to bujdy na resorach. Poza tym już sam rozwiert spowoduje większe obciążenia na korbowodzie, a to nie pozostanie bez wpływu na jego stan, jako że większy tłok będzie zasysał trochę więcej mieszanki przez zbyt małe zawory wzrośnie też ciśnienie gazów co spowoduje ich mniejszą żywotność. Powierzchnia odprowadzająca ciepło z silnika pozostanie bez zmian silnik będzie się też mocniej nagrzewał co także ma znaczenie. Ogólnie zabawa w rozwierty to podcieranie dupy szkłem, jeśli chcesz więcej mocy to spróbuj wpasować większy silnik do twojego sprzęta np. 250, a jeśli ten numer nie przejdzie to zostaje wymiana moto.

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest to rozwiert ale oryginalny kit tuningowy;] tłumik sportowy ma a zawory napewno są standartowe. Czy orientujecie się czy ten silnik idzie odpalić bez aku?

Tak czy inaczej, zwiększenie pojemności bez zmian w układzie zasilania mieszanką nie daje spodziewanych efektów, tłumik może trochę odblokować silnik ale cudów nie zrobi. Fakt nie zwróciłem uwagi bo byłby to rozwiert o 50% i nie był by możliwy na oryginalnym cylindrze, ale nie zmienia to wiele sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...