Tomek Kulik Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 Właśnie nafta nie szkodzi uszczelkom, w przeciwieństwie do benzyny. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 Mit okresowego' date=' religijnego smarowania lancucha olejami i innym swinstwem pokutuje jeszcze tylko wsrod ofiar "dobrze radzacych" starej daty motocyklistow posiadajacych zakute lby [/quote'] Każdy mechanizm czy przekłaanię , a do takich niewątpliwie zalicza się przekładnia łańcuchowa, należy konserwować i smarować. Smar w łańcuchach o,x,z ringowych jest "zamknięty" wewnątrz rolek , natomiast same rolki nie powinny pracować na "sucho" po zębatkach. Czy tak trudno ci to zrozumieć ZAKUTY ŁBIE :!: ps na forum i wśród tych którzy mnie znają uchodzę za spokojnego człowieka, więc daruje sobie inne słowa które mam na mysli cztając twoje bzdury. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychuu_ktm Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 Właśnie nafta nie szkodzi uszczelkom' date=' w przeciwieństwie do benzyny[/quote'] to spoko, mam dzięki temu śliczny łańcuch heh :) pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 3 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2006 Właśnie nafta nie szkodzi uszczelkom' date=' w przeciwieństwie do benzyny.[/quote'] Sądzę iż nie do końca jest prawdą ze benzyna czy zmywacze tak bardzo szkodzą o-ringom. W całym motocyklu jest mnóstwo rozmaitych uszczelek wykonanych z gumy olejoodpornej (układy zasilania, smarowania, hamulcowy itp ) i wytrzymują ekstremalne warunki więc czemu nie maja wytrzymać w łańcuchach ? Nie sądzę żeby akurat te uszczelniacze były wykonane ze zwykłej gumy, bo po co ? Producent świadomie założy badziewie żeby padło zmuszając tym samym klienta do wcześniejszego zakupu? Klient raczej juz nie kupi drugi raz takiego szmelcu. Rachunek ekonomiczny? Watpię zeby wyprodukowanie uszczelek z dobrej jakościowo olejoodpornej gumy było aż tak drogie by znani producenci zrezygnowali z jej stosowania. Dla przykładu -Zaworek iglicowy w wielu gaźnikach. Końcówkę ma gumową i wytrzymuje bez żadnych kłopotów. Oringi w pompie hamulcowej tez wytrzymują agresywny płyn hamulcowy który potrafi uszkodzić lakier. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 3 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2006 mam pere wolnych nowych o ringow wloze do benzyny na pare dni i porownam z nowym :mrgreen: Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 3 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2006 Ja kiedyś regularnie myłem łańcuch benzyną i O-ringi puchły, a po jakimś czasie twardniały i zaczęły się wykruszać. Był to łańcuch marki Regina. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 3 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2006 tak samo jest z krućcami przy gaźnikach, po 5 latach już są pierwsze ślady jakby pękały, więc czeka mnie wymiana Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 3 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2006 Ja kiedyś regularnie myłem łańcuch benzyną i O-ringi puchły, a po jakimś czasie twardniały i zaczęły się wykruszać. Był to łańcuch marki Regina. Zgadza się że nie każda guma wytrzyma traktowanie rozpuszczalnikami lub benzyną. Zastanawia mie za to fakt że taka z pozoru "głupia" uszczelka korka wlewu paliwa lub oringi w kraniku dają radę, a te w łańcuchu czasami nie.Dlaczego.....???? Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endurowiec Opublikowano 3 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2006 uszczelka korka wlewu paliwa lub oringi w kraniku dają radę, a te w łańcuchu czasami nie. Uszczelki korku wlewu paliwa i kranika są zroboione z gumy oleowoodpornej ktora nie nieszczy sie pod wplywem oleju i benzyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 3 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2006 Uszczelki korku wlewu paliwa i kranika są zroboione z gumy oleowoodpornej ktora nie nieszczy sie pod wplywem oleju i benzyny. 8O niemozliwe :buttrock: Akurat o tym fakcie to dokładnie wiem. :D Znam gume olejoodporną tylko zastanawiam sie dlaczego akurat oringi w łańcuchu nie wytrzymują mycia benzyną a wytrzymują smar. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 to już pytanie do chemików i materiałoznawców. W każdym razie skoro uszczelka w baku może wytrzymywać 20 lat bez spuchnięcia mimo, iz cały czas obcuje z benzyną to dlaczego o-ringi w łańcuchu nie mogą być tak wytrzymałe :?: Może guma olejoodporna nie jest tak odporna na uszkodzenia mechaniczne a może to po prostu chłyt małketingowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 Widzę, że temat smarowania łańcucha znów wraca jak bumerang. Ja we wszystkich swoich motocyklach, a mój obecny jest już ósmy, zawsze ograniczałem się do czyszczenia łańcuchów naftą. Nigdy żaden nie zatarł się na rolkach, nie stwierdziłem nadmiernego zużycia zębatek.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 Czyli samo czyszczenie bez smarowania tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 Nafta to takie 2w1. Czyści i smaruje. Poza tym przeczytaj post Janusza, bo wszystko tłumaczy. Dodam jeszcze, że idea konserwacji łańcucha samą naftą nie zrodziła się wraz z powstaniem łańcuchów coś_tam-ringowych. Funkcjonowała znacznie wcześniej z doskonałymi rezultatami.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 5 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2006 Zainteresowałeś mnie - spróbuje pojezdzić "na nafcie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.