Skocz do zawartości

smarowanie łańcucha....


pit_1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mit okresowego' date=' religijnego smarowania lancucha olejami i innym swinstwem pokutuje jeszcze tylko wsrod ofiar "dobrze radzacych" starej daty motocyklistow posiadajacych zakute lby [/quote']

 

 

Każdy mechanizm czy przekłaanię , a do takich niewątpliwie zalicza się przekładnia łańcuchowa, należy konserwować i smarować. Smar w łańcuchach o,x,z ringowych jest "zamknięty" wewnątrz rolek , natomiast same rolki nie powinny pracować na "sucho" po zębatkach. Czy tak trudno ci to zrozumieć ZAKUTY ŁBIE :!:

 

 

ps na forum i wśród tych którzy mnie znają uchodzę za spokojnego człowieka, więc daruje sobie inne słowa które mam na mysli cztając twoje bzdury.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nafta nie szkodzi uszczelkom' date=' w przeciwieństwie do benzyny.[/quote']

 

Sądzę iż nie do końca jest prawdą ze benzyna czy zmywacze tak bardzo szkodzą o-ringom. W całym motocyklu jest mnóstwo rozmaitych uszczelek wykonanych z gumy olejoodpornej (układy zasilania, smarowania, hamulcowy itp ) i wytrzymują ekstremalne warunki więc czemu nie maja wytrzymać w łańcuchach ?

Nie sądzę żeby akurat te uszczelniacze były wykonane ze zwykłej gumy, bo po co ? Producent świadomie założy badziewie żeby padło zmuszając tym samym klienta do wcześniejszego zakupu? Klient raczej juz nie kupi drugi raz takiego szmelcu. Rachunek ekonomiczny? Watpię zeby wyprodukowanie uszczelek z dobrej jakościowo olejoodpornej gumy było aż tak drogie by znani producenci zrezygnowali z jej stosowania.

 

Dla przykładu -

Zaworek iglicowy w wielu gaźnikach. Końcówkę ma gumową i wytrzymuje bez żadnych kłopotów.

Oringi w pompie hamulcowej tez wytrzymują agresywny płyn hamulcowy który potrafi uszkodzić lakier.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pere wolnych nowych o ringow wloze do benzyny na pare dni i porownam z nowym :mrgreen:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś regularnie myłem łańcuch benzyną i O-ringi puchły, a po jakimś czasie twardniały i zaczęły się wykruszać.

Był to łańcuch marki Regina.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś regularnie myłem łańcuch benzyną i O-ringi puchły, a po jakimś czasie twardniały i zaczęły się wykruszać.  

Był to łańcuch marki Regina.

 

Zgadza się że nie każda guma wytrzyma traktowanie rozpuszczalnikami lub benzyną. Zastanawia mie za to fakt że taka z pozoru "głupia" uszczelka korka wlewu paliwa lub oringi w kraniku dają radę, a te w łańcuchu czasami nie.

Dlaczego.....????

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki korku wlewu paliwa i kranika są zroboione z gumy oleowoodpornej ktora nie nieszczy sie pod wplywem oleju i benzyny.

 

8O niemozliwe :buttrock:

Akurat o tym fakcie to dokładnie wiem. :D Znam gume olejoodporną tylko zastanawiam sie dlaczego akurat oringi w łańcuchu nie wytrzymują mycia benzyną a wytrzymują smar.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to już pytanie do chemików i materiałoznawców. W każdym razie skoro uszczelka w baku może wytrzymywać 20 lat bez spuchnięcia mimo, iz cały czas obcuje z benzyną to dlaczego o-ringi w łańcuchu nie mogą być tak wytrzymałe :?: Może guma olejoodporna nie jest tak odporna na uszkodzenia mechaniczne a może to po prostu chłyt małketingowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że temat smarowania łańcucha znów wraca jak bumerang. Ja we wszystkich swoich motocyklach, a mój obecny jest już ósmy, zawsze ograniczałem się do czyszczenia łańcuchów naftą. Nigdy żaden nie zatarł się na rolkach, nie stwierdziłem nadmiernego zużycia zębatek.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nafta to takie 2w1. Czyści i smaruje. Poza tym przeczytaj post Janusza, bo wszystko tłumaczy. Dodam jeszcze, że idea konserwacji łańcucha samą naftą nie zrodziła się wraz z powstaniem łańcuchów coś_tam-ringowych. Funkcjonowała znacznie wcześniej z doskonałymi rezultatami.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...