Skocz do zawartości

Co jest lepsze - elektroniczne czy nielektroniczne


asdx21
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jaki zapłon wybraliście by dla swojej jawy teeski :?: - elekroniczny (np. vape z04) , czy też tradycyjny. Który jest lepszy??? :? Jaką róznice sprawiają zapłon elektr. - jeśli ktoś taki ma. Słyszłem mało pozytywnych głosów na temat tego zapłonu ze strony jego użytkowników. Podobno z04 montowano fabryczne w nowszych wersjach teesek - chyba w 640. :!:

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wybrał jednak elektroniczny (tak też uczyniłem w moim sprzęcie). Może narażam się purystom i miłośnikom techniki klasycznej ale ja chcę jeszcze trochę pojeździć na tym sprzęcie nim odłożę na coś lepszego. Polecam Ci też prameti (od producenta w Wir k. Poznania), bo tańsze. Jest tylko jeden kwas bo musisz mieć równo o 180 stopni przestawiony wał. Bo o ile w mechanicznym można było dopasować do przestawienia wału o tyle w elektroniku - nie. Może jest taka możliwość w Vape, bo moim prameti, jest na stałe 180 stopni między prawym i lewym garem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O Prameti mało słyszłem, ale jesli chodzi o z04 to tu w instrukcji jest: założyć i jeździć. tez tak zrobiłem i jeździ. Nie ma tu ( w instrukcji i na stronie producenta) nic o ustawianiu , co tez potraktowałem jako: "ale ten zapłon jest suuuper!!!". ja tez preferuje elektroniki , ale nie mam pewności czy tez zapłon mi bardziej szkodzi czy tez pomaga. nie ma nic gorszego (dla wału i nie tylko) od źle ustawionego zapłonu!!!

 

[ Dopisane: 24-02-2006, 14:14 ]

znam nawet takich ktorzy zmienali z elektroników (vape z04) na zwyke - stykowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie o to chodzi, że jeśli zapłon jest dobrze zamontowany, to moduł będzie sam dobierał kąt wyprzedzenia i to napewno z większą dokładnością niż w przypadku platynek, więc ja o wał bym się nie obawiał.

 

Problem z elektronicznymi jest taki, że trzeba je samemu zamontować, a nie każdy jest urodzonym mechanikiem...

 

Ja sam swój montuję już miesiąc... ale raz, że brakuje mi czasu, a dwa że chcę to zrobić dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o montaz z04 to tu nie trzeba sie co duzo zastanaiwc a co dopiero ustawiac - to jest jeden plus tego zapłonu. a jesli chodzi o samoczynne ustawianie kątu wyprzedenia zapłonu , to tu nie ma co na to liczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o montaz z04 to tu nie trzeba sie co duzo zastanaiwc a co dopiero ustawiac

 

 

Jak masz w ten sposób montować cokolwiek do silnika to lepiej zleć to mechanikowi - będzie lepiej i taniej ;)

 

Układ zapłonu - obojętne czy klasyczny czy też bezstykowy - trzeba zawsze wyregulować po montażu. No chyba że wystarcza Ci przypadkowa wartość wyprzedzenia zapłonu.

 

A co do tego który lepszy - ja mam klasyczny czyli z przerywaczami i jest jak najbardziej OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z klasycznym był problem, bo po poprzednim właścicielu odziedziczyłem pogięty stojan prądnicy (był za mocno przykręcony i przygiął się przy śrubach).

 

Po tym żadną siłą nie dało się tego wyregulować, bo po każdym przykręceniu platynki podstawką przerywaczy wyginała i moje ustawianie szlak trafiał.

 

Teraz przykręcam lekko dwoma śrubkami i nic mi się nie przestawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, ustawienie kalsycznego zapłonu to naprawde sztuka kompromisu i nauka pokory ale napewno odwdzięcza sie w miare bezawaryjną i trwałą ekspoatacja pod warunkiem jednak, że oczywiście płytki nie będą pogięte i przerywacze w dobrym stanie- takie mam usiebie od 10 lat i chodzi i dobrze wyregulowany a przeglądy częste, choć korci mnie do elektronika- zawsze to równiejsza praca i mocniejsza iskra oraz jak sądze brak wypadania zapłonów (bezwładność styków, zanieczyszczenia itp) oraz bezobsługowość, jednak jest cos jeszcze co ma klasyczny uklad- zawsze można wrócic do domu na jednym garze , no nie zawsze ale jest taka możliwośc 8) , jak będe miał mozliwość to zamontuję jednak elektronika może i nie jest on taki zły? ;)

 

eh powtarzam sie, był juz chyba podobny temat na forum :P

 

Mirek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem u siebie na początku klasyczny, regulowałem dość długo, ale efekt był zajebi*ty - stabilne wolne obroty około 900obr/min - na elektronicznym uzyskałem najmniej 1200obr/min

 

zmieniłem na prametti, po pierwsze bo trafiłem dość tanio, a po drugie ponoć lepiej miał pracować. no i fakt, pracuje lepiej. tyle że trzeba ustawić niejako "na oko" wyprzedzenie, bo wartość jaką podaje producent nie zadowalała mnie. metodą prób i błędów ustawiłem tak, że dopiero powyżej 3000obr/min dostaje kopa, co nie znaczy że poniżej jechać się nie da ;) no i jeszcze jedno - na elektroniku osiągnąłem jakieś 6000obr/min na 3 biegu, a na klasycznym nie zdażyło się żeby było wiecej jak 5000obr - możliwe że to kwestia regulacji

 

generalnie polecam, ale nie ma tak że się samo wyreguluje :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś udało mi się kupić głębokościomierz zegarowy o dokładności pomiaru 0,01 mm i mogłem sobie już dość dobrze poeksperymentować z zapłonem (piszę tu o mechanicznym) w moich CZ-tach i Jawie (wszystkie - modele 350). Po dość długich poszukiwaniach kompromisu między kulturą pracy na wolniejszych obrotach oraz osiągami na granicy max. obrotów wyszło mi, że w CZ-350 powinno być ustawione wyprzedzenie w granicach 3,05 - 3,15 mm przed ZZ, a w Jawie TS350 3,15 - 3,20 mm przed ZZ. Każde ustawienie zapłonu oczywiście powinno łączyć się z nasączeniem olejem wkładki filcowej smarującej krzywkę oraz bardzo dokładnym szlifowaniem (polerowaniem) styków przerywaczy. Przy prawidłowej regulacji gaźnika i zapłonu nie miałem nigdy problemu z osiąganiem max. obrotów na 4 biegu. Regulacje takie przeprowadzałem 2 razy na sezon.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko czujnik zapewni prawidłowy pomiar położenia tłoka

aa jeszcze jedno powoli czas na budzenie motorka za snu-przegląd itp mam pytanie bo mi serwisówke amba zjadła a nie pamiętam

szczeline przerywacza-mierzyć na maksymalnym rozwarciu czy jak tłok jest w GMP, bo to sie nigdy nie pokrywa 8)

Mirek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...