Skocz do zawartości

Sprzęgło XL 500R proszę o diagnoze.


Lucass
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie!

Moje sprzęgło ślizga się. Dokładniej gdy daję gazu, albo ruszam to silnik wchodzi na obrotki a koło stoi w miejscu :/ Ślizganie jest najmniejsze gdy prawie całkowicie zluzuję linkę tak, że nie moge stać motorem na sprzęgle (ciągnie), ale i tak oprucz tego zauwazalne się ślizga.

Klamka sprzęgla i mocowanie jest orginalna.

Tarcze są spalone ale wg serwisówki wymiary w normie (wymiar krytyczny 2,3,<<nowa 2,62-2,78>> moje mają ok 2,6).

Sprężyny mają wymiary też niby w normie ale nie dam głowy uciąć że się już nie spracowały. (czy nie są zbyt miękkie). Sprzęgło jest uruchamiane bolcem w kapie.

Nie posiadam uszczelki kapy, tylko daje na silikon, więc to tez może mieć wplyw, ponieważ bolec w kapie przez zmniejszenie sie odległości jest bliżej sprzęgła, po złożeniu może już na nie naciskać. Co może powodować ślizganie, proszę o wstępna diagnoze.

 

Ponizej fotka jednej mojej tarczy.

 

http://www.members.lycos.co.uk/czcross12/x...00/img_3964.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi w mz sprzeglo ciaglo wyminilem tarcze i bylo ok a stare tarcze rowniez mialy normalne wymiary

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucass zrób jeszcze jedną fotkę tym razem wszystkich tarcz metalowych bo ta jedna na zdjęciu wygląda nieciekawie. Jeżeli wszystkie tak są przegrzane to nawet wymiana tarcz na nowe nie pomoże dopuki nie wymienisz sprężyn.

A tarcze mające jeszcze swoją grubość z przypaloną powierzchnią cierną też są do wymiany.

pozdro

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Kupiłem nowe tarcze EBC + nowe sprężynki. (Off topic czy ebc to marka której jakości można być pewnym?). Niestety nowe tarczę są ciut cieńsze od starych (spalonych), mają w granicach 2,5-2,6 mm gdzie stare miały ok 2,62 (wymiar krytycznie niski to 2,3). Co mam robić? Zmieniać tarcze tylko na jakie? Czy możliwe że ebc popełniła pomyłke przy produkcji tarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej nie ma żadnej pomyłki, myże być tak,że ona ma tyle samo"mięsa" co te twoje stare, tylko ta częśc aluminiowa tarczy może być cieńsza. a propo wymiaru tarczy. jak tarczę przypalisz mocno ro może mieć wymiar w granicach normy a i ta k będzie ślizgala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Namocz tarcze w oleju na pare dni. Moze tarcze sa ciensze ale sprezyny wieksze :?:

 

Ogolnie ebc sa dobre ale czasem bywaja z nimi klopoty mozliwe ze przez zla obsluge ......

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK zmieniam tarcze na te od CB 400. Wymiary mają niby w normie czyli 2,72. Ale czy tarcze sprzęgłowe od szosówy dadzą rady w wiekowym enduto w którym sprzęgło jest używane częściej i w troche gorszych warunkach (chodzi mi o to że w terenie bardzo często szczelam ze sprzęgła)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...