Skocz do zawartości

czy mam krzywe tarcze ?? :/ CBR F4


lolek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie pewnie retoryczne ale może...

 

Przy heblowaniu z dużych prędkości zdaża sie że lekko czuje mrowienie na klamce hamulca , nie jest to jakieś wielkie telepotanie i tylko w określonej prędkości , niemniej jednak jest :? :|

 

najpierw się łudziłem że koło mam niezadobrze wyważone bo wygląda na to że odkleił sie odważnik , ale ostatnio sprawdzałem zużycie tarcz i na jednej jest minimalny rant na całym obwodzie tak że można paznokciem zaczepić o niego , druga tarcza gdzies na 1/3 obwodu takiego ranta nie ma prawie w ogóle...

łudzić się że po wyważeniu koła , zapodaniu klocków wszystko wróci do normy , czy szukać nowych tarcz :? czym to może być spowodowane , nie widać śladu udeżeń ani nic specjalnego co by mogło wskazywać na dzwon ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kierownica wali jak opentana podczas hamowania z okolo 160 km/h, a przy przedkosciach rzedu 50-70 km/h daje sie wyczuc wyrazne pulsowanie klamki hamulca a krzywa jest (podobno) tylko jedna tarcza i to (podobno) nieznacznie. Ty mowisz ze ledwo czujesz "mrowienie" i to tylko w duzych predkosciach... mysle, ze na Twoim miejscu wywazyl bym najpierw kolo, bo jak nawet masz mikro wjachnieta tarcze to przy dobrym wywazeniu (tak mi siewydaje) bedzie mozna zniwelowac ten efekt.

 

Pozdrawiam

Internetowy sklep komputerowy http://mirwit.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wyważenie koła raczej nie pomoże. Jeżeli miałbyś żle wyważone koło czułbyś drgania kierownicy bez hamowania. Wskazywało by to raczej na tarczę. Ustaw moto prosto z podniesionym przednim kołem i przyłóz coś do tarczy w minimalnej odległości. Zakręć kołem, jeżeli w jakimś miejscu tarcza będzie zacierała tzn, że jest krzywa. Tak samo z drugiej strony. To czyba najprostrzy sposób. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdzilem z biciem tarczy przez miesiac do momentu kiedy jadac 100 wyjechał mi rolnik z koniem i wozem na sam srodek jezdni. Dałem ostro po hamulach i mielam niesamowite przezycia. Moto cholernie pulsacyjnie zaczeło hamować a nastepnie z winy mojego pustego tylnego amora koło tylne zaczęło odbijać sie od jezdni jak piłka takze praktycznie od tamtego momentu przestał hamować i byłem zmuszony położyć moto na lewym boku i puścić pod wozem. Ja zatrzymalem sie przed nim a moto jakies 20 m za nim. Troche sie poobcierałem a moto po wymianie dekla, plastku lewego i czachy śmiga do dziś. Dzisiaj juz jestem ostrozniejszy z zawieszeniem i stanem ukladu hamulcowego

 

[ Dopisane: 17-03-2006, 14:32 ]

najciekawsze w tym zdarzeniu było to ze ten gość nawet sie nie zatrzymal tylko pojechal dalej.Widocznie taka sytuacja to dla niego codziennosc. Ja sie nie wychylalem bo jechalem bez tablic i bez prawka. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

odświerzam temat bo wiem już na bank że jedna tarcza jest wajchnięta :D

 

chce coś tym zrobić bo po założeniu złotych nissinów i oplotu stalowego efekt znacznie sie nasilił :icon_biggrin:

 

wyjścia są 2 : kupić używke... i wpaść z deszczu pod rynnę :P a jeśli tak to gdzie i za ile żeby było jakieś prawdopodobieństwo powodzenia :P

 

albo nowy komplet np firmy Keito : http://www.allegro.pl/show_item.php?item=95420372 i tu pytanie , któryś z mechaników spotkał się z produktami tej firmy :P bo w necie nie moge za wiele znaleźć , ceny maja więcej niż przystępne , TUV niemiecki też mają więc sam nie wiem co myślec o tych tarczach.... :)

 

inna opcja to Lucas ale tu już cena 100% wyższa czyli 750zeta za szt :D

oryginały nawet nie chce wiedzieć :banghead:

 

jak to widzicie ?? wymieniać kpl czy można np jedną szt wymienić :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie zapodajesz :P

 

... pytanie do mechaników nadal aktualne :icon_biggrin:

Szczerze mówiąc to nie wiem :P Panowie w Hondzie zamówili ale nie powiedzieli jakiej firmy, hmmmm................może jutro jak odbiore Moto to sie dowiem i dam znać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno* mozna wymienic jedna pod warunkiem zastosowania oryginalnej, przy wymianie na nieoryginalne trzeba stosowac dwie.

 

W razie co to ja mam lewa oryginalna i prosta tarcze z przebiegiem 18099 km na zbyciu (jak bys byl zainteresowany).

 

 

Pozdrawiam

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*informacje te otrzymalem od Pana A. Budzynskiego, a kto to taki? patrz moja sygnatura :icon_biggrin:

Internetowy sklep komputerowy http://mirwit.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

albo nowy komplet np firmy Keito : http://www.allegro.pl/show_item.php?item=95420372 i tu pytanie , któryś z mechaników spotkał się z produktami tej firmy :icon_biggrin: bo w necie nie moge za wiele znaleźć , ceny maja więcej niż przystępne , TUV niemiecki też mają więc sam nie wiem co myślec o tych tarczach.... :P

 

 

tarcze Keito testował chyba kiedyś Maniek_7 albo Marlew :P poszukaj w archiwum....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz tarcz zwichrowanych podczas hamowania intensywnego można wyczuć wibracje także jeśli łożysko główki ramy jest luźne lub zjechane. Sprawdzić też nie zaszkodzi.

 

MREW

********************

Triumph Speed Triple :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...