Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Zdziwiłem się, że takie duże forum, a nikt jeszcze nie wspomniał o nowych WFMkach... 8O

 

Ostatnimi czasy klub Wawer reaktywował WFM i produkuje kilka motocykli 80, 125 i 150ccm oraz motorowery. Nie są one szczytem techniki i nowoczesności, ale są naprawdę tanie, proste i wydają się być solidne i niezawdone, chociaż jak będzie z tym ostatnim to czas pokaże...

Dobrze, że ktoś zaczął w końcu produkować jakiś przynajmniej częściowo polski motocykl (na pewno silnik jest na licencji, o reszcie nic nie wiem) :buttrock:

 

Więcej szczegółów:

http://www.wfm.pl

http://www.motoforum.pl/19/nowawfm.html

 

Cóż sądzicie o tych sprzętach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety , myślę , że się nnie przyjmą . Choćby ze względu , że to mińsk , tylko składany w polsce , a to będzie się kojażyć niemało ,że z nienajlepszym pochodzeniem to jeszcze jakością jak w wsk . myślę , że lepszym rozwiązaniem byłoby skonstruowanie od podstaw porządnego motocykla nie koniecznie dużej pojemności, ale przyzwoicie wykonanego,ale to niestety raczej niemożliwe :roll:

Nowa WFM-ka jest już mocno przestarzała-bębny zamiast tarczy , silnik wywodzący się z DKW RT 125- to ten sam , co był montowany w WSK i WFM :? Cena ,owszem , niewielka , ale chyba wolałbym poczekać trochę, dołożyć i kupić używaną japonię, chciaż za 5000 można kupić niezłego GIESA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie sprzęty kupią zapewne sentymentalnie dziadkowie, przwiązani do marki, chcący troszkę powspominac. Cos nowoczesniejszego napewno by się lepiej sprzedawało, nawet jakby kosztowało 2 razy więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogli by zrobić starego-nowego Junaka , żeby wygladał jak stary Junak ale żeby nie był zrobiony z gównofilu . Pojemność tak z 600 na jednym garze jak np w Savażce wygląd taki jak stary oryginał i żeby miał ok 40KM przy troszke lepszym zawieszeniu . I jeśli do tego by mial dobrą cenę to sam bym takiego kupił :buttrock: i mysle , żeby szedł jak świerze bułeczki :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Guti

Wszystko fajnie ale niestety nie znasz warunków w jakich ta wfm jest składana. Robi to tak naprawdę 2 starszych panów a młodzież pomaga. Sam jestem w klubie Pana Gąsiorka i bardzo o cenię za to co robi jednak obawiam się że ta WFM którą w prostej lini pochodzi od mińska- ma zmieniony jedynie wygląd nie ma wielkich szans na powodzenie. Problemem są oczywiście pieniądze a raczej ich brak!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie ale niestety nie znasz warunków w jakich ta wfm jest składana. Robi to tak naprawdę 2 starszych panów a młodzież pomaga. Sam jestem w klubie Pana Gąsiorka i bardzo o cenię za to co robi jednak obawiam się że ta WFM którą w prostej lini pochodzi od mińska- ma zmieniony jedynie wygląd nie ma wielkich szans na powodzenie. Problemem są oczywiście pieniądze a raczej ich brak!

 

To w takim razie ta wfm zbudowana jest chociaż z nowych elementów? No bo jak robi ją 2 ludzi to trudno mi sobie wyobrazić, żeby na potrzebe 2 ludzi była cała masa odlewni do różnych stopów karterów silnika, piast, trybów itd. Dość nurtujące pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dario.G, jest już wersja z hamulcem tarczowym, więc chyba starają się rozwijać

Lucass, nie mają własnej odlewni, bo to rzeczywiście by się nie opłacało, po prostu biorą podzespoły (w większości) z białorusi, tam są robione i montuje się z nich miński, oni zaś kupują te same części i wychodzi im nowa wfm :buttrock:

temat rzeczywiście już był, i to wiele razy, chyba że podczas czystek poszedł do oczyszczalni.

osobiście życzę panom z wfm powodzenia, może za kilka, kilkanaście lat zrobią coś fajnego i godnego uwagi nawet wybrednych motocyklistów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Guti

Wszystko fajnie ale niestety nie znasz warunków w jakich ta wfm jest składana. Robi to tak naprawdę 2 starszych panów a młodzież pomaga. Sam jestem w klubie Pana Gąsiorka i bardzo o cenię za to co robi jednak obawiam się że ta WFM którą w prostej lini pochodzi od mińska- ma zmieniony jedynie wygląd nie ma wielkich szans na powodzenie. Problemem są oczywiście pieniądze a raczej ich brak!

 

Ja tylko abstrachuje , że fajnie by było gdyby w Polsce był klepany nowy Junaczek taki jak napisałem (nie jakiś Hyosung pod nazwą Junak tylko Polski od podstaw). Nie chodziło mi o to ,że zamiast tej nowej WFM do której absolutnie nic nie mam . Sam mam w pokoju odrestaurowaną SHL M06U od podstaw i zrobiona jest na błysk (a to bardzo podobny Motocykl do starej WFM-ki). Wdł mnie to bardzo dobrze , że dzieje się cokolwiek żeby wskrzesać jakby stare Polskie motocykle . Ale tak jak mówisz (to spore koszta) bez pomocy finansowej to powodzenie nie bedzie zbyt duże :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...