Skocz do zawartości

4t w terenie


Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem dolewać do benzyny olej (motul 800) do hondy 4t morze będzie się dymić ale mój motor chłodzony jest powietrzem i olej powinien poprawić wytrzymałość cylindra co o tym sądzicie. Ponieważ w jeździe po terenie nie zawsze lata się szybko a motor chodzi na wysokich obrotach i + upał na dworze daje przegrzanie się silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem dolewać do benzyny olej (motul 800) do hondy 4t morze będzie się dymić ale mój motor chłodzony jest powietrzem i olej powinien poprawić wytrzymałość cylindra co o tym sądzicie. Ponieważ w jeździe po terenie nie zawsze lata się szybko a motor chodzi na wysokich obrotach i + upał na dworze daje przegrzanie się silnika

 

Ja nie wiem co o tym myśleć szczerze mówiąc ;/ W 4t smarowanie tłoka jest bezpośrednio ze skrzyni, i poto ktoś wymyślił takie samrowanie żeby nie trzeba było robić mieszanki. Przez Olej lany do paliwa zawory obejdą nagarem i może to niekorzystnie wpłyawć na ich prace i wytrzymałość, do tego układ wydechowy zacznie obchodzić nagarem co też nie korzystkie wpływa na prace silnika. Moim zdaniem zamiast kombinować to zadbaj o regularną wymiane oleju z filtrem oraz regulacje zaworów i napevno maszyna posłuży długie lata :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zupełności zgodzę się z Enduroboj. Tłok jest smarowany przez olej z silnika i to może nawet lepiej jak w 2T wiec nie ma sensu żebyś lał olej dodatkow bo niepotrzebie tracisz czas a i nawet niszczysz silnik i go osłabiasz. Często wymieniany olej załatwi ta sprawe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w silniku jest tez pompa oleju ktora zaciaga olej do gory zeby smarowal tlok, w samochodach sportowych sie nie dolewa oleju a co dopiero w enduro, bez przesady ;/ skroci to jego zywotnosc na bank

 

rada:

nie kombinuj :roll:

 

ja mam 4T, katowalem przy 30 stopniowych temperaturach i jedyne na co uwazalem to zeby oleju bylo full w silniku (kreska poziomu FULL), raz jedynie maszyna mi odmowila posluszenstwa jak katowalem dlugo na 2 po glebokim piachu na torze, nie dosc ze ja ociekalem to zaczela sie dlawiac, oleju bylo duzo, maszyna zaczela sie ksztusic, silnik byl bardzo goracy, ale po prostu odczekalem 30minut jak mozna bylo go dotknac odpalil z kopa a na kompresji nie stracil bo 105 zapie**ala dalej :D

wiec spokojna Twoja rozczochrana, dbaj o poziom oleju w silniku i zeby byl jakis markowy syntetyk czy polsyntetyk, ja odruchowo przed jazda sprawdzam poziom

niech olej bedzie z Toba :) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapewne jakby była taka potrzeba dawkować mu dodatkowo olej do paliwa producent wspomniał by o tym fakcie, nie podejżewam, że jest jakaś grupowa amnezja wśród producentów motocykli

Pewnie w tym roczniku (jezeli jest dosc młody) takich niedociągnięc nie ma.Np. w DT 80 trzeba dodawac troszke oleju do baku mimo iz ma sie podłączony dozownik bo fabrycznie ten model ma za słabe smarowanie.Przeciez co 2 dt był zatarty.Potem sie łebki dziwią :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lobuz26 napisał:  

zapewne jakby była taka potrzeba dawkować mu dodatkowo olej do paliwa producent wspomniał by o tym fakcie, nie podejżewam, że jest jakaś grupowa amnezja wśród producentów motocykli

 

Pewnie w tym roczniku (jezeli jest dosc młody) takich niedociągnięc nie ma.

 

Ty wiesz co piszesz :?: Czy jest stary czy jest młody to do 4T oleju do mieszanki się nie leje :!: A ty podajesz przykład z DT80 i dozownikiem oleju :)

DT80 t dwusów(2T) i nie wiem czy tam jest faktycznie taki słaby dozownik czy ktoś nie umie go wyrególować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty wiesz co piszesz  Czy jest stary czy jest młody to do 4T oleju do mieszanki się nie leje  A ty podajesz przykład z DT80 i dozownikiem oleju  

DT80 t dwusów(2T) i nie wiem czy tam jest faktycznie taki słaby dozownik czy ktoś nie umie go wyrególować.

Spokojnie Marcinie :) nigdzie przeciez nie napisałem ze pochwalam jego zdanie zeby dolewac oleju do 4t,prawda? :D przykład z DT podałem bo wydawał mi sie dosc mocno spokrewniony z wątkiem Ziemniaka.W dt jest faktycznie słaby dozownik bo ja tez prawie straciłem przez niego silnik.Idzmy juz spac bo pózno i człowiek nerwowy sie robi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki ale dozowniki są fabrycznie wyregulowane i zaden mechanik ich niereguluje jak jest niepewny to lepiej go odłączyć i robic normalną mieszanke

Kto Ci to powiedział? Samolot? Bzudra jakich mało :) . Z Twojej teorii wynika ze jak pojdzie linka od dozownika to trzeba go wyrzucic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...