Ziemniak Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 Postanowiłem dolewać do benzyny olej (motul 800) do hondy 4t morze będzie się dymić ale mój motor chłodzony jest powietrzem i olej powinien poprawić wytrzymałość cylindra co o tym sądzicie. Ponieważ w jeździe po terenie nie zawsze lata się szybko a motor chodzi na wysokich obrotach i + upał na dworze daje przegrzanie się silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduroboj. Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 Postanowiłem dolewać do benzyny olej (motul 800) do hondy 4t morze będzie się dymić ale mój motor chłodzony jest powietrzem i olej powinien poprawić wytrzymałość cylindra co o tym sądzicie. Ponieważ w jeździe po terenie nie zawsze lata się szybko a motor chodzi na wysokich obrotach i + upał na dworze daje przegrzanie się silnika Ja nie wiem co o tym myśleć szczerze mówiąc ;/ W 4t smarowanie tłoka jest bezpośrednio ze skrzyni, i poto ktoś wymyślił takie samrowanie żeby nie trzeba było robić mieszanki. Przez Olej lany do paliwa zawory obejdą nagarem i może to niekorzystnie wpłyawć na ich prace i wytrzymałość, do tego układ wydechowy zacznie obchodzić nagarem co też nie korzystkie wpływa na prace silnika. Moim zdaniem zamiast kombinować to zadbaj o regularną wymiane oleju z filtrem oraz regulacje zaworów i napevno maszyna posłuży długie lata :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SEBOOL Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 W zupełności zgodzę się z Enduroboj. Tłok jest smarowany przez olej z silnika i to może nawet lepiej jak w 2T wiec nie ma sensu żebyś lał olej dodatkow bo niepotrzebie tracisz czas a i nawet niszczysz silnik i go osłabiasz. Często wymieniany olej załatwi ta sprawe :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wazzabii Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 w silniku jest tez pompa oleju ktora zaciaga olej do gory zeby smarowal tlok, w samochodach sportowych sie nie dolewa oleju a co dopiero w enduro, bez przesady ;/ skroci to jego zywotnosc na bank rada:nie kombinuj :roll: ja mam 4T, katowalem przy 30 stopniowych temperaturach i jedyne na co uwazalem to zeby oleju bylo full w silniku (kreska poziomu FULL), raz jedynie maszyna mi odmowila posluszenstwa jak katowalem dlugo na 2 po glebokim piachu na torze, nie dosc ze ja ociekalem to zaczela sie dlawiac, oleju bylo duzo, maszyna zaczela sie ksztusic, silnik byl bardzo goracy, ale po prostu odczekalem 30minut jak mozna bylo go dotknac odpalil z kopa a na kompresji nie stracil bo 105 zapie**ala dalej :Dwiec spokojna Twoja rozczochrana, dbaj o poziom oleju w silniku i zeby byl jakis markowy syntetyk czy polsyntetyk, ja odruchowo przed jazda sprawdzam poziomniech olej bedzie z Toba :) :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kali00 Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 Ja bym nie kombinował..Tak jak koledzy wcześniej wspomnieli w 4t smarowanie tłoka jest ze skrzyni więc nie masz się o co martwić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lobuz26 Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 zapewne jakby była taka potrzeba dawkować mu dodatkowo olej do paliwa producent wspomniał by o tym fakcie, nie podejżewam, że jest jakaś grupowa amnezja wśród producentów motocykli :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TwisterZG Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 zapewne jakby była taka potrzeba dawkować mu dodatkowo olej do paliwa producent wspomniał by o tym fakcie, nie podejżewam, że jest jakaś grupowa amnezja wśród producentów motocykli Pewnie w tym roczniku (jezeli jest dosc młody) takich niedociągnięc nie ma.Np. w DT 80 trzeba dodawac troszke oleju do baku mimo iz ma sie podłączony dozownik bo fabrycznie ten model ma za słabe smarowanie.Przeciez co 2 dt był zatarty.Potem sie łebki dziwią :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 Nie ma sesnu lac oleju 2T do 4T. Lepiej zainwestuj w dobry olej 4T i zmieniaj go często. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziemniak Opublikowano 20 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 dzienks za rady silnik i tak narazie stoji na pułce :) a sezon sie zbliza ale funduszy brak ale sprzedałem honde mbx siano niedługo bendzi i trza działać pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduroboj. Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 lobuz26 napisał: zapewne jakby była taka potrzeba dawkować mu dodatkowo olej do paliwa producent wspomniał by o tym fakcie, nie podejżewam, że jest jakaś grupowa amnezja wśród producentów motocykli Pewnie w tym roczniku (jezeli jest dosc młody) takich niedociągnięc nie ma. Ty wiesz co piszesz :?: Czy jest stary czy jest młody to do 4T oleju do mieszanki się nie leje :!: A ty podajesz przykład z DT80 i dozownikiem oleju :) DT80 t dwusów(2T) i nie wiem czy tam jest faktycznie taki słaby dozownik czy ktoś nie umie go wyrególować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TwisterZG Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 Ty wiesz co piszesz Czy jest stary czy jest młody to do 4T oleju do mieszanki się nie leje A ty podajesz przykład z DT80 i dozownikiem oleju DT80 t dwusów(2T) i nie wiem czy tam jest faktycznie taki słaby dozownik czy ktoś nie umie go wyrególować.Spokojnie Marcinie :) nigdzie przeciez nie napisałem ze pochwalam jego zdanie zeby dolewac oleju do 4t,prawda? :D przykład z DT podałem bo wydawał mi sie dosc mocno spokrewniony z wątkiem Ziemniaka.W dt jest faktycznie słaby dozownik bo ja tez prawie straciłem przez niego silnik.Idzmy juz spac bo pózno i człowiek nerwowy sie robi ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 W dt jest faktycznie słaby dozownik Jest dobry tlko trzeba go wyregulować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 Jest dobry tlko trzeba go wyregulować. Dobry ale niepewny ;p Ja w Mtx wyciąglem :D Tak zaleca producent Tloka ;p Zeby dac stale smarowanie to zrobilem :) stale i mieszam zupe normlanie:P:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziemniak Opublikowano 21 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 Jest dobry tlko trzeba go wyregulować. Sorki ale dozowniki są fabrycznie wyregulowane i zaden mechanik ich niereguluje jak jest niepewny to lepiej go odłączyć i robic normalną mieszanke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 Sorki ale dozowniki są fabrycznie wyregulowane i zaden mechanik ich niereguluje jak jest niepewny to lepiej go odłączyć i robic normalną mieszankeKto Ci to powiedział? Samolot? Bzudra jakich mało :) . Z Twojej teorii wynika ze jak pojdzie linka od dozownika to trzeba go wyrzucic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.