Skocz do zawartości

wymiana oleju - samemu


Rekomendowane odpowiedzi

ile moze kosztowac wymiana oleju w gsf 400 ?? pytalem ostatnio i koles z salonu motocyklowego powidzial mi ze za robote 50 zł no a filtr i olej to jakies 150 zł wiec powiedzial ze tak okolo 200 zł by to wystarczylo

 

wiec mam pytanie czy to jest cena standardowa czy troche nie za duzo, a jesli za duzo to gdzie w Poznaniu mozna zrobic to taniej ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napewno sobie sam poradzisz wystarczy tylko pare kluczy i pojemnik na zużyty olej

wydaje mi się że do twojego sprzęta to chyba lepiej półsyntetyk, syntetyk moze ci wypłukac cały nagar z silnika i wtedy będzie nie przyjemnie

w razie co moge ci coś pomóc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec mam zainwestowac w polsyntetyczny ?? bo ja nie mam pojecia wiec mosialbym zdac sie na was :)

 

w necie w sprawie oleju na jednej ze stron bylo napisane:

 

"Olej silnikowy 10 W 40 (2.8 litry). "

wiec co to moze oznaczac ?? to ze wchodzi 2,8 litra to wiem a ta reszta ??

 

marco, dzieki za pomoc ale ja trzymam motocykl 150 km stad, wiec trodno byloby Ci dojechac, ale jak w sezonie przywioze go do Poznania to kto wiem moze, a nawet napewno kiedys skorzystam z twej pomocy jesli propozycja bedzie nadal aktualna :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytryna akurat wymiana oleju to chyba najbardziej prozaiczna czynnośc do wykonania w motocyklu - przeciez to jest proste jak ruch..anie :)

podstawiasz cos pod silnik zeby sie olej nie rozlał - odkrecasz srube od miski olejowej i czekasz az zleci olej to samo z filtrem - pote msrube zakrecasz przykrecasz filtr i lejesz olej -proste :P

 

Wczora jna TVN ogladalem jakis amreykanski program o motocyklistach i oproócz róznych sztuczek i trików pokazywali jak wymienic olej ,pomyslalem wtedy co za cieniasy z tych amerykanców =pokazywac motocyklistom jak wymieniac olej ,przeicez to kazdy umie - a tu prosze cytryna nie umie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytryna, poczytaj trochę dział mechanika ogólna, temat olejów był wałkowany wiele razy (nawet niedawno i to bardzo szczegółowo). A najlepiej pojedź do warsztatu, to zabaczysz jak się to robi, to w końcu nie majątek, a chłopaki na pewno odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania :-).

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczora jna TVN ogladalem jakis amreykanski program o motocyklistach i oproócz róznych sztuczek i trików pokazywali jak wymienic olej ,pomyslalem wtedy co za cieniasy z tych amerykanców =pokazywac motocyklistom jak wymieniac olej ,przeicez to kazdy umie - a tu prosze cytryna nie umie :)

 

a to może mi jesteś w stanie wyjaśnić dlaczego ten koleś mówił o smarowaniu uszczelki filtra zużytym olejem? Nigdy nie widziałam, żeby ktoś smarował zuzytym, zawsze był to świeży olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ogladałem uwaznie programu - wiec nawet nie zauwazyłem czy tak mówil - ale moge Ci powiedziec dlaczego ja samaruje zuzytym :

 

Bo do złużytego który zlałem do jakiegos pojemnika łatwo włozyc palec zeby nabrac troche oleju - a swierzy jest w butelce z nalewakiem i otwieram go dopiero jak juz zleje stary i przykrece filtr wiec nawet niebardzo jest jak nabrac swierzego oleju - a poza tym stary zuzyty olej jest tak przyjemnie cieplutki w dotyku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o ru....anie to troche wiem wiec z olejejm tez dam rade :)

poczytam poszukam w razie czego zspytam was i sproboje zrobic to sam, a cene robocizny przeznacze na jakis lepszy olej :P

 

P.S wlasnie ogladam ta wymiane oleju :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napewno sobie sam poradzisz wystarczy tylko pare kluczy i pojemnik na zużyty olej

wydaje mi się że do twojego sprzęta to chyba lepiej półsyntetyk' date=' syntetyk moze ci wypłukac cały nagar z silnika i wtedy będzie nie przyjemnie

[/quote']

 

Kurde, bez jaj. Jak długo grzebię w motocyklach (we własnych od '90, w cudzych od '97) nie słyszałem żeby wlanie syntetyka w jakikolwiek sposób zaszkodziło silnikowi (również w samochodzie - vide moja fiesta, '89, 195kkm). Co wg Ciebie Marco stanie się silnikowi, jeżeli zostanie z niego wypłukany nagar? I jeszcze - skąd ten nagar miałby zostać wypłukany?

 

Co do tematu: wymiana oleju w serwisie (u nas, i nie tylko) kosztuje zwykle koło 20-30 pln, zależnie od stopnia skomplikowania konstrukcji silnika, czy filtr wewnętrzny, czy zewnętrzny, i związanego z tym nakładu pracy. Olej, zależnie od tego co wybierzesz - może kosztować od około 100, do 200 zł za 4 litry (ceny detaliczne, sklepowe), filtr - w granicach 20-50 zł, zależnie od tego co kupisz. Generalnie wymiana oleum to niby jedna z najprostszych czynności jakie można samodzielnie przy sprzęcie wykonać, aczkolwiek, nie mając obycia z narzędziami i tego typu robotą - bardzo łatwo coś sknocić, np. poprzez za mocne dokręcanie (albo odkręcanie nie w tę stronę) zerwać gwint korka spustowego w misce olejowej. Jeżeli autor wątku jest w te klocki zupełnie zielony - sugerowałbym zapewnić sobie pomoc, albo chociaż nadzór kogoś bardziej otrzaskanego. Ja generalnie chyba wolałbym wydać te 20 pln, i mieć czyste ręce, i spokój, choćby z kwestią utylizacji zużytego oleju.

 

No i mój disclaimer: Cytryna, jeżeli tylko Cię stać - lej syntetyk, choćby najtańszy, a do B4 w szczególności. Ten silnik jest dość wyżyłowany, i im lepszym olejem będziesz go smarować, tym lepiej i dłużej posłuży Tobie, i następnym właścicielom.

 

--

pzdr

yahoo & 636 '02

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde' date=' bez jaj. Jak długo grzebię w motocyklach (we własnych od '90, w cudzych od '97) nie słyszałem żeby wlanie syntetyka w jakikolwiek sposób zaszkodziło silnikowi [/quote']

 

Oj stanie stanie, jeżeli nie ma pewności na jakim oleju pojazd jeździł

a przebieg jest dość słuszny to lanie syntetyka graniczy z ryzykiem,

doświadczyłem już tego.

Chyba że masz pewność że był cały czas syntetyk, ale jezeli przejdziesz

na minerał i kulniesz kilkadziesiąt tysięcy i spowrotem wlejesz syntetyk

to szlak trafi zimeringi jak i oringi.

Takową przygode miałem z subaru imprezą, po zmianie oleju wywaliło

zimeringi na wale i zrobiło się nie wesoło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...