Skocz do zawartości

hanbary


Rekomendowane odpowiedzi

to tylko pozory

Zobacz ilu zawodników używa listków. Najlepsze są z metalową listwą. Niektórzy jednak boją się zegnie się ona na ręce (chodzi o handbary nie listki).

Ale dobre listki nie są złe.

Dobrze chronią i mozna szybko uwolnic łapę.

Jednak dobre handbary/listki to >200zł (z metalową listwą)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kiedys tak wyglebilem w listkach ze wyłamało sie jedno mocowanie i listek przygniót klamke hamulca a ta przy okazji łamiac mój palec... :D ale mimo to bardziej pewnie i bezpiecznie jezdzi mi sie listach niz w pelnych,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba mają swoje wady i zalety.

Listki są "bezpieczniejsze" w razie upadku, i nie łamią się tak jak pełne(plastikowe).

Za to pełne gwarantują lepszą ochronę przez gałęziami itp, lecz gdy kupisz Polisporty plastikowe (takie ja ja miałem) bo przy jednej porzadnej glebie posypią się(mi własnie się połamały).

Jak już kypuwać pełne, to tylko z aluminiowym środkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Polecam plastikowe listki z metalowymi wzmocnieniami, np acerbis, ufo. One naprawdę dają radę, nie gną się tak mocno, spokojnie dają radę gałęziom. Przy tym nie łamią klamek i nie łamią obudów pomp, co zwykłe handbary robią (w ub. roku taki pełny handbar wywalił mi na glebie dziurę w mocowaniu pompy sprzęgła na kierownicy i 1500 zł w plecy (choć patent zastosowałem i pompa jak chodziła tak chodzi).

 

Osłona przed wiatrem jest podobna. Listki są lżejsze. Nie trzeba także nacinać końcówek kierownicy i bawić się w patenty z mocowaniami wewnątrz kierownicy.

 

Największe wady pełnych handbarów w trudnym terenie enduro to: możliwość przygniecienia nimi palców podczas gleby, testsowane niestety nie raz, zdarza się.... Boli, można palce połamać. Dwa - łamią się klamki masowo, a nawet gorzej - niedawno w KLX klamka zabkolowała mi się o handbar i tak jakiś czas jechałem. Wszystko się zagotowało, klocki szlag trafił, zapiekł się jeden tłoczek. Pól dnia z tym cholerstwem potem walczyłem, żeby naprawić przez jeden moment nieuwagi...

 

Pełne hadbary są świetne na dalsze trasy i bardziej lajtową sprawę.

 

Jakby ktoś się chciał zamienić listki (czarna) na pełne (czarne) handbary to zapraszam do wymiany!! (moje są oryginalne KTM z mocowaniami etc>)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz że listki uchronią klamkę przed złamaniem? Ja miałem listki acerbis, model jakis podstawowy raczej, bez listwy, przy glebie bardzo lajtowej poszedł ów listek w drobny mak a klamka wygięła się pionowo w dół :D Te orginalne klamki w CZ to jest model Gniotsia nie łamiotsia także nieraz już były prostowane jednak jeszcze pare razy i materiał się zmęczy. Wolałbym listki bo te klamki mam tak długie że w żadnego handbara nie wejdą. Ale boję się że taki listek mi klamki nie ochroni. Wymiana klamek to też raczej słaby pomysł u mnie bo sprzęgło chdzi topornie a hebel przy takiej długiej dźwigni ledwo daje rade także skrócenie klamek jeszcze pogorszy sprawę. Wolałbym jeździć CZ tylko od święta :D Czas na coś mniej uciążliwego.

 

(wybaczcie powtórzenia słowa listek, klamka itp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Róźnica jest taka, że pełne handbary łamią klamki notorycznie, a listki temu zapobiegają - no chyba, że moto walnie kierownicą centralnie w kamień, to nie ma bata. Ale przy zwykłej glebie na miekkę pełen handbar od razu złamie klamkę, a listek baaardzo rzadko.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...