Skocz do zawartości

Weź udział w tworzeniu nowego V-maxa ;) ( Yamaha Vmax )


Rekomendowane odpowiedzi

fota http://www.forum.motocyklistow.pl/album_pa...php?pic_id=1475

 

MCN lipiec2005:

 

It was evolve od die for the big cruiser. The V-max has beraly changed since its launch in 1985because for 20 years is has had no competition. But now other firms have picked up on the attraction of cruiser looks with sports bike power. Triumph’s 147bhp Rocket III and Harley’s 120bhp Streer Rod are bouth rivals to the V-max, and Kawasaki and Honda are rumoured to heve big capacity, high power cruiser in the pipelen

Yamaha is working on a replacement for the longest-standing model in its range, the v-max

Japanese source tell us the firm has almost finished the bike after several years of developmend. Like the 20-years-old original it will offer sensetional power. Unlike the original it will get new V4 engine derived from a project reveledfour years ago at the 2001 TokyoMotor Show. The centrepiece of Yamaha’s stand was an 1800ccm V4, described as a’ sculpture ’. Our source said: “several years ago Yamaha was debeloping a new V-max, but they stopped the project because its engine had too much horespower for ordinary riders to handle. It’s now re-started, but with fuel injection so it’s easier to ride, but still with strong power.”

The new ‘Otodama’- engine incorporated into our image of the new bike- is physically no bigger than the original V-max motor, despite the extra 600ccm capacity. Since the original 1200ccmV-max made 145bhp in derestricade form, the new motor, with 50% more capacity and modern design, coud offer in excess of 200bhp! Thr original was initally sold in restricted guise – itsfull potential was consider too much power for most riders. Thenew machinemay be given the same treatmend to bring power down to 150bhp.

The new bike shares similar styling to the current model, which has already been discontinued in UK and looks set to be killed outride by every-tightening emissions laws. It features a revised version of Yamaha’s uniqu V-Boost induction of an EXUP valve in the exhaust to reduce noise at low speed and boost power at high revs.

 

Tłumaczenie na szybko jak ktoś umie lepiej to proszę o poprawienie tekstu

 

Naturalną sprawą była śmierć dużego cruisera. Yamaha V-max nie podlegała zmianą od czasu wprowadzanie jaj na rynek w 1985 roku. Wynika to z faktu że motocykl ten nie posiadał konkurencji. Obecnie inne firmy podłapały pomysł połączenia wyglądu cruisera oraz mocy sportowego motocykla. 147KM Triumpha Rocket III i 120 KM Harleya Streed Rod to najwięksi rywale V-maxa. Istnieją pogłoski na temat przygotowań Kawasaki i Hondado wprowadzenia nowych modeli power cruiserów.

Yamaha pracuje nad zastąpieniem swojego najdłużej produkowanego motocykla V-maxa. Japońskie źródła donoszą że firma prawie ukończyła motocykl po kilku latach projektowania. Jak 20 letni oryginał nowy motocykl również będzie oferował sensacyjną moc. Podobnie jak pierwowzór nowy motocykl otrzyma silnik V4 pochodzący z projektu zaprezentowanego w 2001 roku na Tikyo Motor Schow. Główną atrakcją stoiska Yamahy był silnik V4 o pojemności 1800ccm. Źródła donoszą że Yamaha tworzyła ten silnik od kilku lat lecz projekt został zatrzymany gdyż okazało się za silnik produkował zbyt dużą moc dla przeciętnego kierowcy który miał by problem z jej opanowaniem. Projekt został restartowany, gdyż dzięki zastosowaniu wtrysku paliwa motocykl będzie łatwiejszy do opanowania, mimo ogromnej mocy.

Nowy silnik „otodama” jest gabarytowo podobny do starego silnika V-maxa, mimo zwiększonej o 600ccm pojemności. Nowy silnik dzięki zwiększonej pojemności i nowym rozwiązaniom technicznym ma uzyskać 200KM. Podobnie jednak jak stary model który był sprzedawany w wersjach zdławionych nowy V-max będzie też występował w wersji 150KM.

Nowy motocykl opiera się o stylistykę obecnego modelu który jednam nie występuje już w sprzedaży ze względu na nowe przepisy dotyczące czystości spalin.

Motocykl będzie posiadałunikalny system V Boost który dzięki zastosowaniu zaworu EXUP w układzie wydechowym będzie zmiejszał hałas przy niskich prędkościach a zwiększał moc przy wysokich obrotach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Właśnie dostałem nowy numer MCN.

Pojawiły się nowe wiadomości o nowym V max

Teks przygotuje wieczorem a teraz zdjęcia.

 

Chyba trzeba zacząć odkładać kase :]

 

foto 1 http://www.forum.motocyklistow.pl/album_pa...php?pic_id=1569

foto 2 http://www.forum.motocyklistow.pl/album_pa...php?pic_id=1570

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PROC ile bedziesz ten artykul tlumaczyc? Pisza ile to... to... ma kosztowac?

:mrgreen:

Już się zabieram do roboty

dopisane 23:58

Oto pierwsze oficjalne zdjęcia oszałamiającej, nowej generacji V Maxa. Z chwilą kiedy oryginał obchodzi swoje 21 urodziny, firma czekała z oficjalną prezentacja modelu na targi Tokijskie aby przedstawić detale motocykla wypierającego oryginał.

W centrum stoiska Yamahy stał concept motocykla który był przedstawiony jako „rzeźba przedstawiającą oblicze następnego V maxa”.

Pod pokazową „karoserią” motocykla znajdowały się jednak prawdziwe elementy takie jak rama, zawieszenie, silnik.

Ogólny kształt motocykla jest również tym samym jaki ma być wprowadzony do produkcji seryjnej.

Na prezentowanym motocyklu można było dostrzec nawet katalizator znajdujący się tuz przed tylnim kołem, między poczwórnymi tłumikami.

W chwili obecnej Yamaha nie zdradza żadnych technicznych detali motocykla, ani informacji kiedy będzie wprowadzony do produkcji. Silnik ma jednak bazować na prototypie „Otodamy” 1800ccm zaprezentowanej w Tokio w 2001 roku.

Obok prezentowanego motocykla widniał napis „Max Power: Top Secret!” ale można być pewnym że silnik nie będzie miał braków w mocy. Wszystko wskazuje na to, że moc 180KM będzie w zasięgu.

Ogólna stylistyka motocykla jasno daje do zrozumienia że mamy do czynienia z V maxem. Wpływ na to maja takie elementy jak tradycyjny układ amortyzatorów w tylnim zawieszeniu i oczywiście ogromne wloty powietrza umieszczone po bokach zbiornika paliwa. Podobnie jak w starym modelu, prędkościomierz umieszczony jest przy kierownicy a reszta wskaźników znalazła swoje miejsce na zbiorniku paliwa w cruiserowym stylu.

Geometria zawieszenia wskazuje na to że przeznaczeniem motocykla jest szybka jazda na wprost a nie pochłanianie ciasnych zakrętów. Wysokie osiągi silnika sprowokowały Yamahę do użycia 6 tłoczkowych radialnie mocowanych zacisków hamulcowych oraz popularnych ostatnio nagryzanych tarcz.

Stary Vmax używał stalowej ramy, nowy zaś ma być uzbrojony w nową aluminiową ramę wykonaną w tej samej technice co ramy motocykli R1, R6 oraz FZ1. Mimo takich rozwiązań motocykl nie będzie lekki i z pewnością jego masa grubo przekroczy 200kg.

Wahacz również będzie aluminiowy, ale raczej nie będzie jednolitym odlewem. Silnik będzie współpracował z ramą jako element nośny. Przednia część ramy będzie połączona z głowicą silnika, do tego dojdzie jeszcze coś w rodzaju aluminiowej pajęczyny obejmującej cylindry.

Przyglądając się temu motocyklowi można stwierdzić że jest on mieszanką nowego i starego. Przednie zawieszenie, rama, boki bardziej nawiązują do klasycznego „rat bika” z kolei układ wydechowy nosi w sobie ślady współczesnego Moto GP. Trzeba przyznać że jest to niesamowite połączenie czy to się komuś podoba czy nie.

Motocykl ten ma mieć również nowe opony specjalnie stworzone na jego potrzeby. Opony stworzył Bridgestone Battalax oznaczone symbolem BT-028, opony te nie pojawiły się w żadnym innym motocyklu.

Najważniejsze pytanie to, to kiedy motocykl ten przeistoczy się z conceptu w formę produkcyjną. Ze względu na to, że obecny Vmax nie jest w stanie przejść przez nowych normy emisji spalin, podejrzewa się że nowy Vmax zostanie pokazany w 2006 roku jako nowy model na 2007.

MCN 26.10.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...