Wazzabii Opublikowano 11 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2006 otoz dzisiaj zabralem sie przy okazji odkrecenia kol w motocyklu ktore powedruja do wulkanizatora a nastepnie zostana poddane zabiegowi centrowania, do sprawdzenia stanu przedniego zawieszenia najpierw przyjzalem sie jak to mozna zrobic, no i byla tylko jedna sruba na lage, od spodu. Wiec odkrecilem jedna ladnie olej wylecial, no i chce sciagac golen i zonk, nie da rady jest jakas blokada, tylko ze nie ma zadnej innej sruby ktora mozna byloby odkrecic zebym mogl sciagnac golen i wymienic simering i wlac olej,lag po odkreceniu tej sruby spustowej wyciagnal sie o troche ale nie chce zejsc, myslalem wiec ze moze u gory cos bedzie, sciagnalem zaslepke a pod zaslepka tylko wklesnienie takie i nic, zadnej sruby nic... wiec takie pytanko jak ja mam to sciagnac? mowa o Suzuki DR125 89' model S Rider http://www.pil.vectranet.pl/~atkam/lagi.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 11 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2006 spodziewam sie ze jest tam specialna sruba w srodku lagi zobacz na stronie o DR 650 http://www.dr650rs.info-euro.com/warsztata...e=uszczelniacze ewentualnie pytaj na ich forum bo sa bardziej zorientowani nie masz fiszek zadnych lag ani manuala ?? u mnie jest podobna sruba chociaz lagi inaczej zbudowane Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 11 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2006 Podnieś te harmonijki gumowe, pod nimi jest zgarniacz, podobny do simmeringu. Pod nim jest pierścień który trzyma simmering i to właśnie on przeszkadza w rozmontowaniu teleskopów. Jak go wyjmiesz śrubokrętem to też tak łatwo nie pójdzie. Musisz mocno szarpnąć i dopiero uda ci sie rozłożyc teleskop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 11 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2006 możesz zapodać fotkę tej zaślepki ? być może jest tam rozwiązanie jak w kmx'ie czyli wciska się tą zaślepkę do środka i jest taki pierścień który trzeba podważyć i wyciągnąć, następnie puszczasz zaślepkę ostrażnie żeby w zęby sprężyną nie oberwać i po krzyku [ Dopisane: 12-02-2006, 01:19 ]powinna być blokada pod zgarniaczem która jest przytrzymywana pierścieniem( zegera chyba, zapomniałem nazwy) Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomcio Opublikowano 12 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2006 SLuchaj ja w DR 350 wymienialem to ostatnio, wiec moze jest tak samo! Jak masz lage w rekach juz to odkrec na dole ta srube(w innych motocyklach jes imbusowa, u mnie byla chyba na klucz 24<w niej jest regulacja odbicia amortyzatorow>). Nastepnie u gory odkrecasz ta srybe(z regulacja dobicia)i wyjmujesz sprezyne i wszytskie bebchy ze srodka! Teraz muszisz zdjac gorny uszczelniacz(ten zbierak...)on siedzi na takim zimeringu na okolo lagi (srubokretem i mlotkiem lekko sie go podwaza i sciaga sie) pod nim bedzie zabezpieczenie,ktore wyjmujesz i juz wsio :D Mozna golen rodzielic...(po przez szarpanie!)ale jezeli nie bedzie sie chcial rozdzielic(ja z duzym faceteme ciagnolem z 2 stron i nie chcialo!) to bedziesz musial wydlubywac stary uczelniacz! :/ i wtedy latwiej sie to rozdzieli! Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wazzabii Opublikowano 12 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2006 sruby z dolu byly imbusowe, z czego jedna byly przyklejona i mi sie ukrecila... 2 godziny walki ze sruba... nie dosc ze musialem sciagnac plastiki, bak i siedzenie zeby polozyc maszyne zeby benzyna sie nie wylewala to jeszcze zniszczylem klucz imbusowy bo przyspawalismy go do sruby i latwo poszlo dopiero... wlasnie mialem takie przeczucie ze musze wyciagnac te zgarniacze, bo przy ciagnieciu przy nich stukalo wlasnie, u gory nie mam zadnej regulacji odbicia, jedynie pod plastikowymi zaslepkami znajduje sie taki wklesle cos ktore wyglada jakby bylo zaspawane do lagi i raczej tam nic nie zrobie ;/tylko nie wiem jak ja mam olej pozniej wlac ;/ nie masz fiszek zadnych lag ani manuala ?? jedyne co mam do mojej Suzi to dane techniczne z manuala, nic wiecej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 12 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2006 zrób fotkę tego kapsla Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 12 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2006 Ja odkrecalem lagi w mojej DT125 i wymienilem uszczelniacze :-D Jesli juz odkreciles srubke od dolu i przy przekreceniu laga do gory nogami wylecial ci tloczek wraz ze sprezynka to trzeba sprawdzic tak jak koledzy mowia pierscionek mocyjacy uszczelniacze. Gdy go juz zdejmiesz wystarczy tylko pociagnac mocniej za golen i powinien bez problemu zejsc. Uwazaj jednak zeby ci sie nic nie powyginalo i nie pozostawalo w srodku (np taka metalowa nakladka uszczelniajac na lagu) bo aby ja pozniej wybic trzeba kombinowac juz tylko od dolu dlugimi pretami :-D POWODZENIA Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 12 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2006 a to wklesle cos nie wyglada jak by w srodek wchodzila duza nkretka :?: Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 12 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2006 to wklęsłe coś według mnie się wciska do środka(jak w km'ie) ale musze zobaczyć jak to wygląda Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quasimodo Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 Jest tak jak opisał Enduromaster Pozdro....Quasimodo [ Dopisane: 14 ]W linku masz wszystko dokładnie rozrysowane.http://216.37.204.206/wps/Suzuki_OEM/Suzuk...pe=13&A=22&B=29 Pozdro...Quasi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wazzabii Opublikowano 13 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 tak to wyglada, z jednej i drugiej strony http://www.pil.vectranet.pl/~atkam/lagi1.jpg a tak moja maszynka :roll: http://www.pil.vectranet.pl/~atkam/lagi2.jpg z tego linu ktory podal Quasimodo wynika ze powinna tam byc zawkleczka ale tak skorodowalo ze jej nie widac :roll: ale przynioslem lage do domu to zobacze zarazpozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 od gory ten kapsel powinno dac sie wcisnac i wtedy zobaczysz pierscien zabezpieczajacy ktory musisz wyciagnac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Jezeli dobrze widze to na pierwszym zdjeciu mamy gore i dol lagi przedniego zawieszenia.Po lewej stronie jest gora z widocznym gwintem na odkrecony obecnie korek, a plytka z wglebieniem jest zwyklym kapslem lezacym na sprezynie, ktory powinien wyleciec ze sprezyna jak sie lage odwroci do gory nogami. Wglebienie w kapslu sluzy srobie wstepnego naciagu sprezyn, jezeli taka jest zainstalowana w korku.Natomiast po prawej stronie widze dol drugiej lagi z widoczna w srodku sruba imbusowa, ktora musi zostac wykrecona aby te lagi rozebrac.Najlatwiej zaniesc to do warsztatu i odkrecic kluczem pneumatycznym, ktory ma odpowiednio duzy moment aby to zrobic skutecznie.Normalny klucz nie wystarczy, bo proba odkrecenia skonczy sie kreceniem cala tuleja amortyzatora w srodku lagi, bez mozliwosci wykrecenia sruby.Kiedy sruby sa wykrecone i segery uszczelniaczy wyjete ze swoich miejsc pod oslonami gumowymi a sprezyny ze srodka lag wyjete montujesz lagi spowrotem w polkach moto, albo w duzym imadle z miekkimi szczekami i energicznym ruchem uderzasz dolna ruchoma czescia lagi ( slajderem ) w dol. Dolna tuleja zamocowana na stale w ladze wybije w ten sposob gorna tuleje ze slajdera i bedziesz mogl cale ustrojstwo rozebrac na czesci.Po rozebraniu dokladne mycie np w nafcie i sprawdzene wymiarow tulei z serwisowka. W gruncie rzeczy Suzuki zaleca je wymienic razem z uszczelniaczami przy kazdej rozbiorce zawieszenia. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Musisz wcisnac tą zaślepke z góry i wyjąć zabezpieczenie. Jest to jedno z rozwiązań, choć wydaje mi się, że rozwiązanie z gwintem jest bardziej logiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.