Skocz do zawartości

Dyfer 9x35 ?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Stary, powiem tak - jezdzilem na 8, potem na 9, potem znow na 8 i jak kupilem 10 to dopiero zobaczylem co to znaczy miec zaj... przelozenie.. trzeba na poczatku uwazac przy ruszaniu, ale np. nigdy nie musze redukowac pod gore czy jakos.. przy wyprzedzaniu od 90 ciagnie super, a jak czasami trzaba przeciagnac na trojce to jest wrazenie jak do 120 polecisz...w trasie moge trzymac 120 km/h przez godzine non stop i nic sie nie dzieje, silnik sie nie przegrzewa nawet w gorace dni podczas gdy na 9 czasem sie zagrzal tak ze olej dymil.. spalanie-kiedys z moim "zestawem glosnomowiacym" w trasie jechalem przez 100 kilometrow z predkoscia do 80 km.h to spalil mi 4,3 litra.. przy jezdzie 120 km/h z zonka pali 5.3 na 100... co chciec wiecej?:buttrock: Naprawde polecam..pamietam ze na 9 jak jechalem 120-130 to silnik juz bylo slychac ze ma obroty, a teraz tylko mruczy.:(:):P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamietam ze na 9 jak jechalem 120-130 to silnik juz bylo slychac ze ma obroty, a teraz tylko mruczy.

dokładnie... dokręciłem go do 130km/h z malutkim hakiem (dane przybliżone, bo z motocykla jadącego obok z równą prędkościa)... do 140kmh pewnie bym go rozpędził, ale silnik wył, zajęłoby mu to jakieś 5 minut, i zapewne byłoby to jednorazowe osiągnięcie, po którym wróciłbym do domu autobusem :laughing: . natomiast pytanie kiedruję do cyborg78 o treści następującej: lepiej mieć dyfer 10, czy 9 oraz szybką 4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wedlug mnie i kilku gosci z ktorymi rozmawialem-na pewno normalne przelozenia w skrzyni i dyfer 10, poniewaz skrzynia starego typu (Uralowska) jest swietnie zestopniowana. Po wlozeniu szybkiej czworki trzeba np przy wyprzedzaniu dobrze wkrecic na obroty na trojce i dopiero wrzucac czworke - po prostu jest za duzy skok przelozenia. Na oryginalnej czworce przy wrzucaniu jej z trojki wchodzisz z obrotami mniej wiecej w maksymalny moment obrotowy wiec uzyskujesz optymalne przyspieszenie.

Ja mojego Urala na 9 rozpedzilem gdzies do ok. 145 km/h (pomiar samochodem Seicento- obydwa rozpedzaly sie z dwie minuty:):buttrock::) ale myslalem ze mi silnik wyskoczy.. Pomijam juz kwestie hamulcow polbebnowych..:(:):P chyba wszyscy rozumiecie o czym mowie..;):):P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam koła dnieprowe, ale próby przeprowadzałęm na pystym, równiutkim odcinku drogi trzypasmowej. W środku dnia. Podeszwy butów działały już jak skrzydła i nogi zdejmowało mi z podnóżków. Przeżycie ciekawe, aczkolwiek nie uskuteczniam takich wygłupów na codzień. Zazwyczaj jadę 60-70 km/h i delektuję sie pyrkaniem silnika, oraz dość przyzwoitym spalaniem. Natomiast może po dłubnięciu silnika (http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.php?t=39941) pozwolę sobie na dyfer 10. Na razie mam sprężony silnik (tłoki od malucha, wyższe od orginałów) i myślę że 10 się nie nadaje (choć nigdy nie miałem okazji wypróbować, co taka 10 daje na normalnym silniku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie

napisalem do Pawla Kedziery (russian boxers) w sprawie tej 9. Odpisal mi tymi slowami:

 

"Witam,mam te lepsze wojskowe po 185zł,

te maślane mam po 115zł,do wyboru,

wysyłam po wpłacie na konto lub za pobraniem,

"

Czy mozna Mu uwierzyc, czy to jakis tzw chłyt markietingowy? (Na wojsko)

A w ogole wojsko jezdzilo na 9 ?

No chyba ze za ta cene robia te 10 ? - no to trzeba by sie zastanowic :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyborg78 Jak bys mogl to przy okazji spytaj sie kumpla czy ten gosciu co robi te tryby to wykonuje je na "gotowo" tzn czy zajmuje sie takze obrobka cieplno-chemiczna (naweglanie, hartowanie itp) , czy tez trzeba samemu sie o to martwic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zalezy od predkosci max jaka chcesz uzyskac. Zmierz (lub oszacuj) srednice kola 19 calowego (wraz z opona oczywiscie) i to samo zrob dla 15 calowego. Pozniej znajac przelozenie skrzyni biegow na 4 biegu, oraz obroty silnika w granicach max mocy mozesz sobie wyliczyc przelozenie na przekladni glownej ktore bedzie wymagane aby osiagnac ta zalozona przez Ciebie predkosc max.

Oczywiscie predkosc max, a tym samym moc oporow ruchu zwiazana z oporami powietrza nie moze byc wieksza od mocy silnika bo moto co wiecej nie pojedzie :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu trzebaby zmierzyc srednice zewnetrzna opony po napompowaniu, odjac wspolczynnik ugiecia, i porownac z oryginalnym kolem-wedlug tego dobrac przelozenie. Nalezy pamietac ze mniejsze kolo z szeroka felga i grubsza opona daje wieksze opory podczas jazdy no i jest ciezsze

 

[ Dopisane: 11-02-2006, 08:48 ]

Sluchajcie, dotarlem do tego goscia od dyfrow-ma on zaklad w Suchatówce kolo Torunia. Ogolnie jest spoko facet - zna sie na tym co robi bo dorabia m.in. skrzynie biegow do samochodow ktore jezdza w Rally-Cross-ie. Mowi ze tych dyfrow juz nie robil pare lat wiec nie wie ile bedzie taki kosztowal na dzien dzisiejszy, ale mam dzwonic w polowie tygodnia to wyceni z kolega-bo czesc robot zleca. Uzebienia sa naweglane. Dorobi tez kazdy tryb do kazdej skrzyni biegow. Jak ktos chce to podaje telefon: 609-850-359

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...