Skocz do zawartości

Jakiego polskiego klasyka wolicie bardziej??


Pimpek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Prawdziwie polska konstrukcja byl Sokol 600 i prototypy 500 inz. Tadeusza Rudawskiego, rowniez Junak mimo bardzo silnych wplywow szkoly angielskiej mozna uznac za calkowicie polski wytwor.

Tysiaczka moze nie jest zupelna kopia, ale niewiele jest w niej oryginalnej mysli technicznej w porownaniu z szescsetka, czy Junakiem.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli jużmówimy o kopiach to chyab tylko ten poczciwy komar z ankiety nie jest kopią, bo wfm, shl i wsk mają pomodyfikowane silniki rodem z dkw rt 125 - więc co jest prawdziwie polskim moto a co nie ?? ja bym tam nawet nie umiescił shl gazeli ( bo jak bardzo w niej widac mocny wpływ MZ ES ) No to który pojazd PRL jest wolny od " odgapień " ?? Mimo wszystko zaliczyłbym do tego Junaka i shl 150, rysia, żaka komara i niektóre romety. Coś jeszcze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a bym tam nawet nie umiescił shl gazeli ( bo jak bardzo w niej widac mocny wpływ MZ ES )

 

no i tu się nie zgodzę.

Co z tego że widać podobieństwo? Motocykl prezentuje styl swoich lat. Było na świecie wiele motocykli o takie futurystycznej jak na tamte czasy linii.

Gazela to jak najbardziej wartościowy motocykl zabytkowy' date=' był jednym z lepiej wykonanych Polskich 2T i był bardzo nowoczesny jak na swoje lata.

 

Wiele maszyn na świecie miało silniki bazujące na DKW RT 125 i tak jak WFM, SHL, czy WSK, nie można powiedzieć o tym, że to nie Polskie bo silnik jest skopiowany.

Liczy się też linia motocykla która nie jest w żadnym stopniu kopią RT

 

Co do takich motocykli stworzonych w 100% u nas to nie zapominajmy o motocyklach wyczynowych. WSK Sarenki czy MR16 z silnikami Formaero, to były bardzo ciekawe konstrukcję o wysokim zaawansowaniu technicznym.

 

Chyba wszyscy zapomnieli o Osie ,która w 100% była konstrukcją

polską

no właśnie ale patrząc na kilka wcześniejszych wypowiedzi wychodziłoby, że jednak nie bo silnik to „zmodyfikowany”RT125

 

Jednocześnie stwierdzając że skoro silnik nie Polski to cały motocykl nie Polski trzeba by wykreślić z listy ogromną liczbę motocykli – SHL M04 z Viliersem, Wulgum, Podkowa, MOJ i wiele innych tego typu małych motocykli przedwojennych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polskie bo silnik jest skopiowany.

Liczy się też linia motocykla która nie jest w żadnym stopniu kopią RT

taaa poweidz mi jescze że pomiedzy np shl m 04 a dkw rt 125 nie ma żadnych podobieństw co do ram :mrgreen: sa niemalże identyczne - nie licząc drobnych szczegłów. Następne różnice są wynikiem rozwoju technicznego' date=' wprowadzenie widelca teleskopowego bądź innych usprawnień to z potrzeb rynku. Być może gdyby produkowano rt 125 to ewoluowalaby podobnie. Niestety, taka prawda że jak władze potrzebowały czegoś to zazwyczaj to zaporzyczały ( bo konstrukcje wcześniej produkowane i sprawdzone zadowolą społeczeństwo ) Czyli całość skopiowana. Możemy więc nazywać wytworem polskiej myśli technicznej coś, co niestety zostało od niemców zapożyczone ?? Bardziej polskim moto wydaje mi się już mocno pomodyfikowany w porównaniu do zwykłego m06 WSK M06 64, bądź model B1. To jużsą motocykle bardziej polskie niż z nurtami przedwojennych Niemiec.

 

 

Jednocześnie stwierdzając że skoro silnik nie Polski to cały motocykl nie Polski trzeba by wykreślić z listy ogromną liczbę motocykli – SHL M04 z Viliersem' date=' Wulgum, Podkowa, MOJ i wiele innych tego typu małych motocykli przedwojennych.[/quote']

 

W silniku wtedy tkwiłą "większa część " całokształtu moto, jego niezawodności i ergonomii. Dlaczego powstało wiele zakładów, ale niewiele produkowało silniki ?? bo opracowanie nowości technologicznej było zdeka trudne, woleli bazować na sprawdzonych konstrukcjach villersa, sachsa czy wanderera. Stąd mnogość takowych " setek" przed wojną. Bo ramę wypracować dało się łatwo, z silnikiem gorzej.

 

 

Co do takich motocykli stworzonych w 100% u nas to nie zapominajmy o motocyklach wyczynowych. WSK Sarenki czy MR16 z silnikami Formaero' date=' to były bardzo ciekawe konstrukcję o wysokim zaawansowaniu technicznym.

[/quote']

a ja dorzuciłbym do tego jescze cały silnik inż. Wiatraka, zarówno model 125 jak i 175, a że rama była już praktycznei tak zmodyfikowana że już chyba w calosci " naszego " pomysłu, wiec Cała seria bazujaca na modelu M21 W2 i pochodnych też do tego bym dorzucił.

 

To moje zdanko, oczywiscie mozna się z nim nie zgadzać, a pisze je żeby zagrzać trochędyskusję , nei ?? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie ale patrząc na kilka wcześniejszych wypowiedzi wychodziłoby' date=' że jednak nie bo silnik to „zmodyfikowany”RT125 [/quote']

Zgadzam się z PROC-em w 100% twierdzenie,że coś nie jest polskie,bo nie ma 100% polskich części to utopia i głupota 8O Idąc tym chorym tokiem myślenia można powiedzieć ,że Harley (jeden z symboli Ameryki)

nie jest tak do końca amerykański bo ma gażnik Keihina :D

Inną kwestią jest fakt ,że cała japońska wielka czwórka zaczynała od mniej lub bardziej wiernych kopii DKW i Villersa,nawet Harley kojarzony z potężnymi maszynami mial swego czasu model dwusuwowy wzorowany na DKW :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PROC napisał:

no właśnie ale patrząc na kilka wcześniejszych wypowiedzi wychodziłoby' date=' że jednak nie bo silnik to „zmodyfikowany”RT125

 

Zgadzam się z PROC-em w 100% twierdzenie,że coś nie jest polskie,bo nie ma 100% polskich części to utopia i głupota Shocked [/quote']

 

Więc na ile % motocykla oceniacie cały silnik , bo w większości to o nim mowa ?? Jak dla mnie to dosyć dużo. A przyjrzyj się podstawowemu pytaniu jakie zadalem ( cytowanie samego siebie - o kurde żadko to robię :lol: )

No to który pojazd PRL jest wolny od " odgapień " ??

 

Nie podważam polskich korzeni maszyn typu shl m 11 czy osa' date=' ale wskazuje na zapożyczenia, i to dosyć ( chyba ??) istotne. Sam stwierdziłem że dobrym przykłądem takiej polskiej myśli konstruktorskiej jest silnik inż. Wiatraka, CHOĆ pierwsze serie były zaopatrzone w były w pradnice - iskrowniki bodajze szwedzkiej firmy SEM o oznaczeniu K1/80 które potem z powodzeniem stosowano w sportówkach i wersjach exportowych. to tak w odpowiedzi na :

Idąc tym chorym tokiem myślenia można powiedzieć ,że Harley (jeden z symboli Ameryki)

nie jest tak do końca amerykański bo ma gażnik Keihina Banghead

i ma to wskazać że tymkże " chorym " krokiem staram sięnie podążać. Pozdrawiam :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra reasumując: NIGDY NIE BYŁO ,NIE MA I NIE BĘDZIE????? :D polskich motocykli (poza komarem 50 ,chociaż nie ,bo to z Simsona 8O ,poza Ogarem 205,chociaż nie bo silnik Jawowski :D ,poza pierwszym CWS ,ale też nie bo protoplasta - Indian :? Cholera jakby nie patrzeć to nic nie jest polskie :cry: .............oprócz kiełbasy i wódy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra reasumując: NIGDY NIE BYŁO ' date='NIE MA I NIE BĘDZIE?????[/quote']

dalej mnie nie czytasz :D pytałem jaki moto nie miał dosć wyraźnych wpływów, zaporzyczeń itp. Nie pytałem czy Polacy stworzyli własny motocykl, bo że stworzyli to wiem, i to nie jeden, wypisałem sam kilka i liczyłem na wasze opinnie a nie od razu fochy i takie zachowanie. Przepraszam jezeli Cię urażę, ale Twoje stwierdzenie nie jak tyczy się tego co wcześniej napisałem - i nie wiem jakim cudem z moich postów udało Ci się je wyciągnąć. Poświęcam dobre pół postu na przekazaniu które moto uwazam za baaaaaaaaardzo polskie a Ty drogi Adamie tego nie zauważasz ?? no to ja wymiękam ...

 

A tak P.S. to

poza Ogarem 205' date='chociaż nie bo silnik Jawowski[/quote']

Ogar 205 to w całości polska konstrukcja, bo miał silnik rometowski, 2 biegowy. 200 to model z importowanym modelem silnika czeskiej jawki. Sam go wymieniłem. Komar to tez nie z simsona, bo z Rysia i Żaka, a te raczej od nas. ( Firma braci simson zaczeła wytwarzać "50 " nieco później chyba, już po zakonczeniu produkcji AVO ?? ) Z całym szacunkiem, ale czyzbyś sam sobie przeczył ?? Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja dorzuciłbym do tego jescze cały silnik inż. Wiatraka' date=' zarówno model 125 jak i 175, a że rama była już praktycznei tak zmodyfikowana że już chyba w calosci " naszego " pomysłu, wiec Cała seria bazujaca na modelu M21 W2 i pochodnych też do tego bym dorzucił. [/quote']

 

No i tu mogę podważyć twoją wypowiedź twoimi argumentami.

 

Silnik Wiatr to również rozwinięcie konstrukcji RT125, przejmujące większość założeń pierwowzory (przeniesienie napędu silnik skrzynia łańcuchem, 2 kanałowe płukanie cylindra, sworzeń tłoka na tulejce w główce korbowodu itd.) z uwzględnieniem aktualniejszych trendów techniki (wał łożyskowany na 2 łożyskach, prądnica, 4 biegi)

 

Jeśli chodzi o ścisłość twojej wypowiedzi to WSK już w wersji M06Z (1959rok) była motocyklem:

Bardziej polskim moto wydaje mi się już mocno pomodyfikowany w porównaniu do zwykłego m06 WSK M06 64' date=' bądź model B1.[/quote']

pełnobębnowe hamulce, amortyzatory przednie oraz tylnie z tłumieniem hydraulicznym itd.

 

 

a na marginesie Wiatr nie Wiatrak i Wiatr 125 byl jedynie prototypem

 

Dobra reasumując: NIGDY NIE BYŁO ' date='NIE MA I NIE BĘDZIE????? :D polskich motocykli (poza komarem 50 ,chociaż nie ,bo to z Simsona 8O ,poza Ogarem 205,chociaż nie bo silnik Jawowski :D ,poza pierwszym CWS ,ale też nie bo protoplasta - Indian :? Cholera jakby nie patrzeć to nic nie jest polskie :cry: .............oprócz kiełbasy i wódy :D[/quote']

 

było, teraz nie ma, ale będzie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no silnik mgr inż. Wiesława Wiatraka ( bo o to mi chodziło pisząc inż. Wiatrak - przepraszam za małą jasność, postów, od teraz piszę prościej :D ) to może być kwestia sporna.

Silnik Wiatr to również rozwinięcie konstrukcji RT125' date=' przejmujące większość założeń pierwowzory (przeniesienie napędu silnik skrzynia łańcuchem, 2 kanałowe płukanie cylindra, sworzeń tłoka na tulejce w główce korbowodu itd.) [/quote']

To tak, ale te podobieństwa wynikają z sprawdzonej formy tamtej konstrukcji, po części silnik rt mógł być brany pod uwagę przy konstruowaniu Wiatra, ale zauważ inne rozmiary łożysk, zupełne inne rozwiązania przy budowie sprzęgła *( ja bym je jednak uznał za całkowicie inną konstrukcję, choć włączane jest podobnie przez wałek główny. Inna zupełnie technologia zaplanowana i wykonania silnika : np nie ma mowy o żeliwie przy odlewaniu cylindra, jest już lekki stop, a sama tulejka jest żeliwna. Całkowicie inny kształt, dodatkowe chłodzenie komory wału żebrami również biegnącymi od przodu pod spód silnika. Zastosowanie prądnicy wymusiło inną konstrukcję wału, wiec musiał zostać stworzony pod kątem silnika Wiatr, a nie zapożyczony z mniejszego s01 rodem z rt. A to że wszystko umieszcozne było podobnie to przecież standardy technologiczne bloku wschodniego tamtych lat.

 

Oczywiście, m06z zapoczątkował istotne zmiany. Poprostu o nim zapomniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...