fifka5zl Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Witam.Czy mozę mi ktoś napisać napisać jak je wyregulować w GS500 :?: Moj mechanik stwierdził że moje wymagają regulacji powód: przy wysokich obrotach ok 10-11tyś pojawia się czarny dymek z tłumika ,rozbierałem juz je 2 razy, czyściłem je ale regulować niepróbowałem ponieważ niewiem jak sie do tego zabrać moze mogłbyś dać mi jakieś skazówki :?: z góry dzieki. :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Jak odkręcasz silnik na luzie ??? Zawsze może przykopcić bez obciążenia, jest to typowie w wielu sprzętach. Dla pewności sprawdź kolor świec zapłonowych. No i oczywiście rozmiary dysz głównych. Zazwyczaj są 120, ale w późniejszych rocznikach stosowano rózne kombinacje, musiałbym sprawdzić dokładnie jak to było w 1996. Wracając jeszcze do sprawdzenia świec - tak na prawdę powinno się je oczyścić, następnie wkręcić w ciepły silnik zrobić jazdę próbną na wspomnianych obrotach (przeciągnąć go na 1 i 2 chwilkę po czym - szybko zgasić silnik, doturlać się na miejsce postoju i sprawdzić kolor ich nalotu. Na szczęście w GS jest dobry dostęp do świec. Ale Ty zacznij od sprawdzenia dysz, bo często taki chwilowy czarny obłoczek jest jak najbardziej normalny, często wrażenie potęguje wydobycie się jakiś nalotów z układu wydechowego. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Czolem! Synchronizacji bez wakuometrow nie zrobisz ;).Tak jak napisal Pawel dymek z wydechu przy kreceniu silnika na wysokie obroty moze byc rzecza naturalna. Tym bardziej w przypadku GSa, ktory to (nawet nowy) potrafi zlopac olej w ilosciach 0,5l/1000km. A tym bardziej na takich obrotach :D.Dla Twojej informacji - GS osiaga maksymalna moc przy 9200 obr/min, wiec krecenie go powyzej nie ma zbytnio sensu :P.A co do ustawiania skladu mieszanki, to jesli nikt nic w gaznikach nie ruszal, to nie powinno sie nic ze skladem stac... Ale to juz powie Ci - jak pisal Pawel - kolor elektrod swiec. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 Moj mechanik stwierdził że moje wymagają regulacji powód: przy wysokich obrotach ok 10-11tyś pojawia się czarny dymek z tłumikaA mógłbyś nam podać adres tego mechanika?Silnik GS500 ma zamiast odcięcia zapłonu opóźnienie zapłonu i przy tych obrotach podczas gwałtownego opóźnienia zapłonu musi kopcić na czarno bo nie ma innego wyjścia przy tak dużej ilości paliwa.Moja rada to zmiana mechanika chociaż trudno mi krytykować człowieka z branży.Objaw który opisujesz jest całkowicie normalny tylko bez obciążenia nie WOLNO wkręcać silnika na maxa bo od tego są hamownie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 7 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 tylko bez obciążenia nie WOLNO wkręcać silnika na maxa bo od tego są hamownie Gdzieś czytałem że na jakimś zlocie koleś wypił spokojnie piwo trzymając maszynę na odcięciu. To jest rzeźnik (potem sprzedaję maszyną jako śmiganą turystycznie :-)). Wytrzymałość japońskiego silnika przewyższyła poziom intelektualny (i pewnie % we krwi) właściciela. Sorry, za off topic :-). Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fifka5zl Opublikowano 8 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 Dzieki chlopaki!! niebede musial sie już przejmowac tym czarnym dymkiem , czasem tez mogłem go zauważyc przy starcie maszyny z miejsca kiedy wkręce go na 1 i 2gim biegu ale nigdy na czerwone pole. A z tego co pmiętam kolor moich świec jest coś pomiędzy kawa z mlekiem a prawie że biały ale jeszcze sprawdze przy okazji , a jeśli chodzi o mechaników to jak sie przekonałem każdy gada inaczej, ten który polecił mi regulacje gaźnikow zakładając mi nowe pierścienie założyl je zamkiami jeden pod drugim, nieobracając ich o 180 stopni a gdzies tu przeczytałem ze tak własnie powinno sie zakladac pierścienie , on stwierdzil ze po czasie ona same sie poprzestawiaja czy miał racje :?: A co do mechaników ktorych odwiedziłem to dodam że po oddaniu mojego suzuki gs500 do serwisu KAWASAKI w Dzierżoniowie pan Kwiecień zalożyl nowe nominalne pierścienie po czym złożył go i okazało sie ze bierze takie ilości oleju ze jazda woogule sie nieopłacała powód: moój moto miał zrobiony 1szy szflif a on tego niezuważył -gorąco niepolecam tego serwisu :-x pożniej to wszystko poprawiał nastepny mechanik ten który polecił regulacje gażników. niebede juz pisał ile mnie to kosztowało i ile nerwow zjadłem, bo aż sie nóż w kieszeni otwiera. Zapytam jeszcze przy okazji o olej jaki najlepiej wlac do tego moto dodam ze przebie wynosi ok 48tyśKm, Paweł pisal w jakims poscie ze poleca motul 15W50 ja wczesniej lałem castrol GPS 10W40 ,aha i czy ślizganie sie sprzęgła na wysokich obrotach moze byc winą oleju?? mam zmieszany olej połsyntetyczny z syntetycznym olejem do samochodów ;/ po tym zabiegu zauważyłem ślizganie no i to chyba na tyle ,przynajmiej narazie bo pytań nasuwa mi sie jeszcze wiele szczególnie do was bo jak sądze mieliście styczność tym sprzętam a nie jak mechanicy z mojej okolicy :)pozdro Adrian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 Noz sie rzeczywiscie w kieszeni otwiera, czytajac te opowiesci.Wiec po kolei: - przy skladaniu silnika warto jest uzywac narzedzi pomiarowych, zeby zorientowac sie na jaki rozmiar szlif byl robiony, a pierscienie jezeli jest ich 3 ( 2 uszczelniajace i jeden olejowy ) to ich zamki musza byc rozstawione co 120 stopni. Nic tutaj sie samo nie ustawi. - jezeli jakis mechanik cos ci zle zrobil to wracasz do niego i ma on obowiazek poprawic to w ramach ceny ktora wzial za usluge, a nie idziesz do nastepnego, ktory poprawia i kasuje cie drugi raz. - sprawa slizgajacego sie sprzeglato ze stalo sie to po zmieszaniu tych olejow moze byc z tym zwiazane ale nie musi, wiele syntetykow samochodowych ma domieszke srodkow ulatwiajacych poslizg, dlatego jesli je stosujesz to trzeba unikac olei w klasie SJ, lub opisane jako energy conserving.Ja co prawda jezdze na takim oleju w swoim Suzuki GS 1150 i nie mam zadnych problemow z poslizgiem sprzegla, ale mam je nie tylko w dobrym stanie ale mam jeszcze wzmocnione sprezyny Barnetta.Jest mozliwe ze miales to sprzeglo juz podjechane i zastosowanie oleju syntetycznego "pomoglo" w procesie slizgania sie sprzegla.W tej sytuacji najtanszym rozwiazaniem jest zmienic olej na jakikolwiek tani mineral 10W40 lub 20W50 i zobaczyc czy slizganie nie zniknie.Nastepny krok to kupienie nowych / mocniejszych sprezyn, a dopiero jak to nic nie da to dopiero wymiana tarcz. Gdyby doszlo do tego, to pamietaj ze oryginalne tarcze Suzuki sa zdecydowanie najlepsze, chociaz drogie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fifka5zl Opublikowano 9 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Dzieki wielkie.Niewruciłem do tego mechanika bo sprawa byla bardzo skomplikowana i niebede sie rozpisywał co i jak bo nóż sie w kieszeni otwiera.....A co do oleju polecasz zmineralny a Ja mam zamiar kupic półsyntetyk motul 15W50 bo podobno nadaje sie dobrze do mojej suzuki zwłaszcza ze jes chlodzona piwietrzem , wymienie go na dniach i zobacze co bedzie z tym spręgłem-napisze.Mam też kolejne pytanko co do łańcuszka rozrządu kiedy silnik przekracza 4tys obr słyuchac z okolic cylindrów takie żempolenie czy to moze byc zużyty łancuszek rozrządu :?: czy te GSy juz tak maja :?: pozdro Adrian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Wlej ten w 15W50, ale istnieje szansa, że sprzęgło i tak pójdzie do wyrzucenia jak jak łapało uślizgi wiele razy i się przyjarało. Zresztą sam zobaczysz. Jak objawy się powtórzą, to szybko zabierz się za to, bo szkoda będzie syfić nowy olej. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fifka5zl Opublikowano 14 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 :lol: :lol: :lol: Witam. Zmieniłem olej na motul 15 W50 filtr i trafiłem w sedno !! bo zmienilem filtr powietrza który miełam strasznie brudny a efekt jak najbardziej pozytywny silnik zaczoł duzoooo cieszj pracować ,o niebo lepiej ,lepiej wkreca sie na obroty bez żadnego marudzenia , biegi wchodza lżej i co najważniejesz szpszęglo juz sie nieślizga :lol: AŻ CHCE SIĘ JEZDZIĆ :!: dzięki za odpowiedzi na mój post pozdrawiam i narazie niemam pytań :!: Adrian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.