Skocz do zawartości

Malowanie / chromowanie układu wydechowego


PNT_CB1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam zapytanko do braci cyklistów ....

 

koniecznie muszę odnowić układ wydechowy (a w szczególności odcinek od silnika do puszki wydechu) bo nie ma farby i potwornie wygląda w stanie lekko podkorodowanym. :oops:

 

Najchętniej bym go pomalował proszkowo, bo wyjdzie mnie to najtaniej (tylko koszt farby) ale z tego co się orientowałem to na naszym rynku nie ma możliwości dostania farby proszkowej, która wytrzyma temperaturę >300 st C w trybie ciągłym.

 

Druga możliwość to dać go do chromowania, ale czy ma ktoś z Was namiary na chromownię w Poznaniu i okolicach, która wykonuje dobrej jakości chrom NIEWEWNĘTRZNY :!: , który zniesie założone przeze mnie temperatury ??

 

A może macie jeszcze inne pomysły jak zabezpieczyć rury?? Dla ułatwienia podam, że mój układ jest oczywiście stalowy (nienierdzewny) i oczywiście nie mam możliwości kupienia nowego układu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam' date='

 

mam zapytanko do braci cyklistów ....

 

koniecznie muszę odnowić układ wydechowy (a w szczególności odcinek od silnika do puszki wydechu) bo nie ma farby i potwornie wygląda w stanie lekko podkorodowanym. :oops:

 

Najchętniej bym go pomalował proszkowo, bo wyjdzie mnie to najtaniej (tylko koszt farby) ale z tego co się orientowałem to na naszym rynku nie ma możliwości dostania farby proszkowej, która wytrzyma temperaturę >300 st C w trybie ciągłym.

 

Druga możliwość to dać go do chromowania, ale czy ma ktoś z Was namiary na chromownię w Poznaniu i okolicach, która wykonuje dobrej jakości chrom NIEWEWNĘTRZNY :!: , który zniesie założone przeze mnie temperatury ??

 

A może macie jeszcze inne pomysły jak zabezpieczyć rury?? Dla ułatwienia podam, że mój układ jest oczywiście stalowy (nienierdzewny) i oczywiście nie mam możliwości kupienia nowego układu :P[/quote']

 

a może zwykły czarny/srebrny spray żaroodporny? ja takim pomalowałem tłumik i wygląda całkiem sympatycznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba najlepszym wyjściem jest chromowanie

...

chromowanie' date=' to proces złożony z podkładami miedzi, niklu, nabłyszczaczami itp. Nie każda chromownia robi chrom zewnętrzny z gwarancją że nie będzie się łuszczył. Prawdę mówiąc, nikt sie czegoś takiego nie podjoł, a dzwoniłem już do czterech.

 

...

a może zwykły czarny/srebrny spray żaroodporny? ja takim pomalowałem tłumik i wygląda całkiem sympatycznie

...

 

pracuję w farbach proszkowych i jakieś tam pojęcie o chemicznym przygotowaniu podłoża mam. Nigdy nie miałem i nadal nie mam zaufania do farb w spray-u. Chociaż chyba najlepszym rozwiązaniem będzie wypiaskowanie całego wydechu (wcześniej małe dopasowanie do współczesnych kanonów wzornictwa), przygotowanie chemiczne podłoża tak jak pod malowanie proszkowe i niestety pozostaje mi chyba zadowolenie się 2x puszkami spray-u, nakładanymi cienkimi warstwami.

Wg instrukcji z opakowania po godzinie schnięcia powinno się go wygrzać w temp 160 st.C, tylko nie piszą przez jaki okres czasu...

Pytam Was, bo poszukuję alternatywnego rozwiązania do farby w spray-u.

 

Póki co dziękuję za opowiedzi i oczekuję, może będzie miał ktoś lepszy pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jedyna powloka, ktora wytrzyma przez dlugi czas na rurze wydechowej i nie zmieni koloru. Robia to u mnie w Ontario, ale koszt jest b.wysoki okolo $100 za rure.

Zadna farba, proszkowa tez nie wytrzyma na dluzej temperatury i predzej czy pozniej zacznie znowu rdzewiec.

Chrom jest rozwiazaniem ale nie na pojedynczej rurze, na podwojnej moze trzymac sie do 10 lat i dluzej.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

toowdie napisał:

na motobajzlu we Wrocku stoisko miał gość

 

 

a namiarów podejżewam że nie masz Question

 

Ale to może być niezły trop mikropowłoki Exclamation

 

Miałem gdzieś ulotke - jak tylko dorwę to ci podeślę namiary, ale nic nie obiecuję. Wyglądało do całkiem-całkiem - i nie kosztowało aż tak kosmicznie drogo.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przygotowanie chemiczne podłoża tak jak pod malowanie proszkowe i

 

co masz na myśli?

 

Piaskowanie / śrutowanie, odtłuszczanie, fosforanowanie żelazowe, spłukiwanie wodą demineralizowaną, pasywacja ostateczna.

 

W przypadku pokrywania farbami proszkowymi, wyniki jakie otrzymujemy w próbie solnej są zadowalające. (a właściwie to bardzo dobre).

Myślę, że skoro zdaje egzamin w farbach proszkowych, to chcociaż z tego skorzystam przy malowaniu spray-em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...