PNT_CB1 Opublikowano 4 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 Witam, mam zapytanko do braci cyklistów .... koniecznie muszę odnowić układ wydechowy (a w szczególności odcinek od silnika do puszki wydechu) bo nie ma farby i potwornie wygląda w stanie lekko podkorodowanym. :oops: Najchętniej bym go pomalował proszkowo, bo wyjdzie mnie to najtaniej (tylko koszt farby) ale z tego co się orientowałem to na naszym rynku nie ma możliwości dostania farby proszkowej, która wytrzyma temperaturę >300 st C w trybie ciągłym. Druga możliwość to dać go do chromowania, ale czy ma ktoś z Was namiary na chromownię w Poznaniu i okolicach, która wykonuje dobrej jakości chrom NIEWEWNĘTRZNY :!: , który zniesie założone przeze mnie temperatury ?? A może macie jeszcze inne pomysły jak zabezpieczyć rury?? Dla ułatwienia podam, że mój układ jest oczywiście stalowy (nienierdzewny) i oczywiście nie mam możliwości kupienia nowego układu :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poonani Opublikowano 4 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 Witam' date=' mam zapytanko do braci cyklistów .... koniecznie muszę odnowić układ wydechowy (a w szczególności odcinek od silnika do puszki wydechu) bo nie ma farby i potwornie wygląda w stanie lekko podkorodowanym. :oops: Najchętniej bym go pomalował proszkowo, bo wyjdzie mnie to najtaniej (tylko koszt farby) ale z tego co się orientowałem to na naszym rynku nie ma możliwości dostania farby proszkowej, która wytrzyma temperaturę >300 st C w trybie ciągłym. Druga możliwość to dać go do chromowania, ale czy ma ktoś z Was namiary na chromownię w Poznaniu i okolicach, która wykonuje dobrej jakości chrom NIEWEWNĘTRZNY :!: , który zniesie założone przeze mnie temperatury ?? A może macie jeszcze inne pomysły jak zabezpieczyć rury?? Dla ułatwienia podam, że mój układ jest oczywiście stalowy (nienierdzewny) i oczywiście nie mam możliwości kupienia nowego układu :P[/quote'] a może zwykły czarny/srebrny spray żaroodporny? ja takim pomalowałem tłumik i wygląda całkiem sympatycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
melon19 Opublikowano 4 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 Chyba najlepszym wyjściem jest chromowanie a ze znalezieniem chromowni nie powinno być problemu - panorama firm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PNT_CB1 Opublikowano 4 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 Chyba najlepszym wyjściem jest chromowanie ...chromowanie' date=' to proces złożony z podkładami miedzi, niklu, nabłyszczaczami itp. Nie każda chromownia robi chrom zewnętrzny z gwarancją że nie będzie się łuszczył. Prawdę mówiąc, nikt sie czegoś takiego nie podjoł, a dzwoniłem już do czterech. ...a może zwykły czarny/srebrny spray żaroodporny? ja takim pomalowałem tłumik i wygląda całkiem sympatycznie... pracuję w farbach proszkowych i jakieś tam pojęcie o chemicznym przygotowaniu podłoża mam. Nigdy nie miałem i nadal nie mam zaufania do farb w spray-u. Chociaż chyba najlepszym rozwiązaniem będzie wypiaskowanie całego wydechu (wcześniej małe dopasowanie do współczesnych kanonów wzornictwa), przygotowanie chemiczne podłoża tak jak pod malowanie proszkowe i niestety pozostaje mi chyba zadowolenie się 2x puszkami spray-u, nakładanymi cienkimi warstwami.Wg instrukcji z opakowania po godzinie schnięcia powinno się go wygrzać w temp 160 st.C, tylko nie piszą przez jaki okres czasu...Pytam Was, bo poszukuję alternatywnego rozwiązania do farby w spray-u. Póki co dziękuję za opowiedzi i oczekuję, może będzie miał ktoś lepszy pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 4 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 Hmmm.... ostatnio na motobajzlu we Wrocku stoisko miał gość który pokrywał takie rzeczy powłoką ceramiczną - to mogło by być całkiem przyzwoite. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PNT_CB1 Opublikowano 4 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 na motobajzlu we Wrocku stoisko miał gość a namiarów podejżewam że nie masz :?: Ale to może być niezły trop mikropowłoki :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 To jedyna powloka, ktora wytrzyma przez dlugi czas na rurze wydechowej i nie zmieni koloru. Robia to u mnie w Ontario, ale koszt jest b.wysoki okolo $100 za rure.Zadna farba, proszkowa tez nie wytrzyma na dluzej temperatury i predzej czy pozniej zacznie znowu rdzewiec.Chrom jest rozwiazaniem ale nie na pojedynczej rurze, na podwojnej moze trzymac sie do 10 lat i dluzej. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PNT_CB1 Opublikowano 4 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 Chrom jest rozwiazaniem ale nie na pojedynczej rurze' date=' na podwojnej moze trzymac sie do 10 lat i dluzej[/quote'] ... nie chwytam ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 4 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 toowdie napisał: na motobajzlu we Wrocku stoisko miał gość a namiarów podejżewam że nie masz Question Ale to może być niezły trop mikropowłoki Exclamation Miałem gdzieś ulotke - jak tylko dorwę to ci podeślę namiary, ale nic nie obiecuję. Wyglądało do całkiem-całkiem - i nie kosztowało aż tak kosmicznie drogo. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2006 Chrom jest rozwiazaniem ale nie na pojedynczej rurze' date=' na podwojnej moze trzymac sie do 10 lat i dluzej[/quote'] ... nie chwytam ... No, po prostu rura w rurze - japonczycy robili to od poznych lat 70 tych. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gothcrust Opublikowano 5 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2006 przygotowanie chemiczne podłoża tak jak pod malowanie proszkowe i co masz na myśli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PNT_CB1 Opublikowano 6 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 przygotowanie chemiczne podłoża tak jak pod malowanie proszkowe i co masz na myśli? Piaskowanie / śrutowanie, odtłuszczanie, fosforanowanie żelazowe, spłukiwanie wodą demineralizowaną, pasywacja ostateczna. W przypadku pokrywania farbami proszkowymi, wyniki jakie otrzymujemy w próbie solnej są zadowalające. (a właściwie to bardzo dobre).Myślę, że skoro zdaje egzamin w farbach proszkowych, to chcociaż z tego skorzystam przy malowaniu spray-em. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.