Skocz do zawartości

jak dokładnie zrobić tłumik przelotowy??


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. podłołem sie zespawania przelotowego tłumika(samej końcówki), ale niewiem dokładnie jak to zrobić, a mianowicie;

-jakiej wielkosci i w jakich odległościach powiny byc te dziury w srodku, w tłumiku.

-czy aluminu będzie dobre

- czy upyachać wate szklaną na chama, czy tylko włożyć??

pozdrawiam BuBaZiom:]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie jeśli już robisz to:

w środku powinna być taka siatka specjalna - coś jak ta "tunningowa" tylko z większymii dziurami. Wata szklana powinna być ciasno ułożona - możesz też wełny stalowej użyć. Alu na zewnątrz może być dobre (nie jestem pewien), ale środku na bank się wypali. I na koniec powodzenia - wg mnie lepiej wybebeszyć oryginalny tłumik niż spawać nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bubaziom-> do tego to są potrzebne obliczenia

 

oj zaraz matematyka sie parac? podejsc do tego ynzyniersko :mrgreen:

 

ja badalem ten temat rok temu w vfr. rozwiazanie banalne: szukasz sprzeta z tlumikem sportowym dedykowanym pod Twoje moto. wymiarujesz go i problem masz z baski. zeby bylo smieszniej zalecana joszimura do vfr rozni sie znaczaco od np. bosa. ale nie wolno brac jednego wymiaru z jednej marki tlumola, a innego z drugiej. robisz kopie calosci. materialy sa ogolnie dostepne w handlu. blacha dziurkowana (perforowana), wata szklana i blacha nierdzewa na zewnatrz. otrzymasz tlumik baaaaaaaaardzo zblizony parametrami do rasowego, rozniacy sie cena i... waga. dlatego fabryczny tyle kosztuje - materialy lekkie i wytrzymale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MłodyVFR-> a skąd wiesz co jest w środku takiego wydechu? Nieiwem jak to wygląda w motocyklach sportowych ale w V2 są tam jakies przegródki, wspomniana perforowana blacha i inny szajs (niewiadomo po co bo i tak wiemy, ze najlepszy wydech musi być pusty :) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieiwem jak to wygląda w motocyklach sportowych ale w V2 są tam jakies przegródki, wspomniana perforowana blacha i inny szajs

 

1. jezeli tlumik jest przelotowy, tzn z jednej strony widac co jest za tlumikiem :D , to wszelkie przegrodki w czesci tlumiacej (o ile by wystepowaly), logicznie myslac mialyby jedynie sens wzmocnienia konstrukcji, a jest to niepotrzebne

 

2. znalazlem kiedys na necie bodajze miga rozbebeszonego na czesci pierwsze i nie widzialem zadnych przegrodkow. nie oznacza to wcale, ze inne nie maja

 

3. te, co ja ogladalem w salonach i zamocowanych (swiecilem latarka :mrgreen: ), byly przelotowkami. bos jedynie mial taki patent z wyciagana koncowka (dla tuv - z ta rurka spelnial normy halasu, ale na wlasna odpowiedzialnosc mozna ja wyciagnac :) ) i mial nieco zagiety przelot, ale wciaz przelot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. te, co ja ogladalem w salonach i zamocowanych (swiecilem latarka  )

Nie lepiej bylo do ust przylożyć i zacząć sie wydzierać? :mrgreen:

Przelot to przelot.Ptrawdziwy przelot wygląda niby jak tlumik a w środku nic niema :mrgreen:

Proste chlopaky i dziewczęta?! Proste! :mrgreen:

 

 

Ps. Ja mam końcówke przelotową, moge przez nią patrzeć.Stali bywalcy 2oo wiedzą co to znaczy przelot w 2T :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wyruzniam 3 rodzaje tłumikow:

1-orginał(miałem)-ciche i słabe :cry:

2-wybebeszony orginał(mam)- bardzo głośne i mały wzrost mocy :)

3-przelotówka(planuje zrobić)-z tego co słyszalem powinien byc cichszy ale wiekszy przyrost mocy niz w wybebeszonym :D

a przelotówka jaka chce zrobic to ;dzórkowana rurka umieszczona w drugiej rurce a pomiedzy tym wata szklana, zaspawane z dwoch stron i gitara :D moje pytanie to: czy jezeli ta rurka w srodku byla by aluminiową to czy by sie nie wypalila ani nic w tym stylu :?: oraz w jakich odstepach i jakiej wielkosci powinny byc dziury w tej rurce :?: :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz tak:

Kupujesz kwasówkę!

wymiar jak w oryginale.

Do tego minimalnie większa średnica rurki w środku ( mocno ponawiercaj)

wata szklana i gotowe

Odstępy..hmm....dziurki wiertłem 6mm rób.

A co do odstepów to im mniejsze tym lepiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój brat miał TS50! (ale taki chłodzony cieczą),

zmieniliśmy mu cylinder na 80.

było lepiej, ale jeszcze nie to.

zmienieliśmy mu gaźnik na szerszy (nie pamiętam dokładnie ile - dellorto),

znowu było lepiej, ale wyraźni było widac, ze przy wysokich obrotach nie daje rady ze spalinami. dostac tuningowy wydech do moto tej klasy graniczy praktycznie z cudem, wiec raz dla proby zdjelimy tylny tlumik.

i to bylo wlasnie to!

moto zaczelo chodzic prawie jak 125ka :).

kwestie spalin rozwiazalismy zakladajac na rure weza do chlodnic - tak ze 30-40cm - zeby na plecy tak nie wjalo.

nie byl nawet taki glosny - normalnie w ruchu ulicznym mozna bylo jezdzic, za to kopa mial solidnego (jak na 80kę :D)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO właśnie ja też zauważyłem naprawde spory przyrost mocy dopiero po zdjeciu koncowki! I też mialem wersje japonska! NIe wiem jak to wyglada w TS "powietrznej" , ale ładny przelot napewno nie zaszkodzi :)

 

SQL: Trzeba bylo jeszcze wypieprzyć wszystko z dyfuzora bo tam sporo badziewia siedzi - ja odczułem po tym taki przyrost mocy jak po zmianie gara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...