Skocz do zawartości

kontrolka ciśnienia oleju


mazivfr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Co to jest jak po rozgrzaniu się silnika zapala się kontrolka ciśnienia oleju? Stan oleju jest jaki ma być, ciśnienie sprężania też ok. Czy to może być np.: przytkana chłodnica oleu? A może to jakaś sprawa z panewkami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie Wy z tym odsyłaniem do "szukaj" to trochę przesadzacie!!! Może źle rozumuje ale to jest forum, które powinno żyć własnym życiem, a nie muzełum w którym szuka się ciekawych eksponarów!!! Przecież ciągle pojawiają się nowi urzytkownicy i oni też mogą coś wnieść do dyskusji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoj motocykl to nie yamahaha i czujnik wskazuje cisnienie oleju.

Jezeli nie jest to awaria czujnika to masz problem - panewki lub pompa oleju nie wyrabia odpowiedniego cisnienia.

 

Adam M.

PS. Udaj sie do serwisu w celu pomiaru cisnienia w magistrali olejowej, ale sprawdz najpierw telefonicznie czy maja miernik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel masz rację, podałem trochę mało szczegółów.

Uzupełniając:

-pali jak trzeba

-nie kopci

-nigdy nie bierze oleju

-jeździ calkiem żwawo

-wszystko wymieniane w terminie (lub wcześniej)

-przebieg 60 000

-nic nie puka, nic nie stuka

-kontrolka zapala się tylko przy niskich obrotach (ok.1000obr/min)

Ogólnie nie ma z nią żadnych problemów tylko ta lampka zapalająca się po nagrzaniu silnika. Jedyne co przychodzi mi do głowy to to, że była naprawiana chłodnica oleju i może tam coś blokuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam sie na Hondach ale nalezalo by zobaczyc w ktorym miejscu jest czujnik cisnienia oleju (zwykle jest gdzies na poczatku np kolo filtra- jezeli filtr jest na poczatku) , a w ktorym miejscu jest chlodnica oleju (zwykle jest za czujnikiem oleju). Jezeli chlodnica bylaby zabita, przyblokowana to cisnienie ktore wywiera nacisk na czujnik powinno byc OK, dopiero za chlodnica bylby spadek. Dokonca nie jestem pewien ale niektore uklady z chlodnicami olejowymi maja jakby dwa obwody, gdy olej zimny - nie przechodzi przez chlodnice oraz gdy sie nagrzeje to termostat otwiera dodatkowy obwod przez chlodnice. Tak wiec chlodnica nie powinna tutaj szkodzic - chyba ze olej osiaga bardzo duza temperature.

Jezeli zapala Ci sie po nagrzaniu kontrolka na wolnych (i jest sprawny czujnik) to silnik nie bedzie po sobie dawal narazie zadnych oznak, dopiero po jakims czasie moze byc nieciekawie - i wtedy zacznie pukac, stukac.

Zmien czujnik na nowy i sie przekonasz czy to byla jego wina czy tez nie.

 

Tyle moich sugestii - reszte zapewne dowiesz sie od fachowcow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś już był taki temat z Hondą CBR 1100 dual i skończyło sie na tym że koleś poszedł po rozum do głowy i oddał motocykl do mechanika ( chyba Adam M. to robił ??) co uratowało ten silnik. w tym wypadku radze to samo zrobić i to szybko bo następne odpalenie może skończyć się źle.

pozdrawiam i abym się mylił!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr Dudek czyscil skaszaniony silnik a ja tylko pomagalem ustawic rozrzad piszac kilometrowe instrukcje na Forum.

Ktos robil szybki "remont" przed sprzedaza i mu nie wyszlo.

Ale tu jest inny przypadek - albo czujnik albo rzeczywiscie przyblokowany obieg oleju.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...