alterego Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 (edytowane) a co do paliwa to czuje sie urazony i psa na ciebie spuszcze ze mi nie wierzysz. juz wam wiecej nic nie powiem, lejcie 100 okt shell i niech wam na zdrowie wyjdzie Czemu nie sluchacie Melvina jak ma racje? Ogolnie mowiac (bardzo ogolnie): Wszelkie paliwa typu "super" "extra" "vipower" itp. wymyslono do silnikow sportowych, czyli silnikow o zwiekszonej mocy, czyli do silnikow o zwiekszonym stopniu sprezania! Tzn., ze paliwa o liczbie oktan pow. 95 maja obnizona temp. zaplonu tak by detonowac w odpowiednim momencie przy gornym polozeniu tloka. Czyli wbrew obiegowym opiniom E98 jest mniej wybuchowa od normalnej! Spalanie stukowe (detonacyjne) nastapi gdy do silnika o wysokim stopniu sprezania nalejemy "zwyklego" paliwa. Taka benzyna przystosowana do spalania w nizszym cisnieniu "wybuchnie" przedwczesnie w cylindrze - co powoduje wiadomo jakie skutki. Co bedzie gdy do "normalnego" silnika wlejemy "sportowa" benzyne? Ano paliwo E98 czy 100 przystosowane jest do zaplonu w bardzo wysokim stopniu sprezania np. 10:1. Gdy dostanie iskre przy stopniu sprezania 9:1, temeratura i cisnienie beda zbyt niskie by spalilo sie do konca i z odpowiednim efektem. Jakie skutki odczuje kierowca - silnik "straci moc", niewypalone resztki paliwa, uszlachetniaczy i innych komponentow pozostaja w silniku powodujac ogolny syf (zwlaszcza na zaworach). Zawsze z usmiechem na gebie slucham opowiesci tych co leja "v-power" bo im od razu lepiej sprzet smiga. Pamietajcie! Jesli sami nie planowaliscie glowic w swoich silnikow, ani nijak ich nie rasowaliscie, lejcie dokladnie takie paliwo - jakie zaleca producent motocykla! Co do stacji Shell - to nie wiem jak w Australii - ale w Polsce wszyscy ogolnopolscy dustrybutorzy paliw w E-95 zaopatruja sie tylko w dwoch rafineriach: Plockiej i w Gdansku. Dlatego, moim zdaniem, powinno byc bez znaczenia gdzie tankujemy E-95. Ja unikam malych prywatnych stacji po wysluchaniu obrad "orlenowskiej" sejmowej komisji sledczej. Dowiedzialem sie tam, ze prywatni dystrybutorzy kupuja paliwa w odddzielnych komponentach i w swoich "mieszalniach" paliw dopiero je mieszaja. Przykladowo jesli benzyna powinna skladac sie np. z 30 skladnikow (28 z nich to rozne uszlachetniacze) to prywatne "stacyjki" sprzedaja paliwo skladajece sie tylko z osmiu skladnikow (koszt pozostalych zostaje na papierze i w kieszeni sprzedajacego).Co do sztandarowych benzyn markowych stacji typu "v-power" "ultimate", "vigor" - to slyszlem, ze zagraniczni dystrybutorzy sprowadzaja je gotowe z zagranicy. Kazdy z nich stosuje swoje uszlachetniacze i dodatki. Mozliwe, ze Shell dodaje czegos co niezbyt sluzy silnikowi DUCATI, ale sam jestem ciekaw jako potencjlny wlasciciel tego motocykla - co to mogloby byc. Ktos tu wspominal o stacjach benzynowych przy hipermarketach. Hipermarkety podobno sprowadzaja swoje paliwa zza granicy. Moze tu nie chodzi o cene (przeciez tam nie ma tanszych paliw) tylko o sklad paliwa? Nie zdziwilbym sie, gdym wzorem naszej rodzimej mafii paliwowej sprzedawali u siebie paliwo o niepelnym skladzie - i stad te dziwne zachowania silnikow po ich paliwie. Edytowane 17 Października 2006 przez alterego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muminek Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 co do walorów użytkowych MV - nie wypowiem się :buttrock: co do estetycznych - fajne, ale zdecydowanie brakuje tu ducha V-ki (te rzędówki jakoś nie pasują mi w tej kratownicowej ramie :biggrin: ) PozdrawiamKris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
melvin Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 ....Mozliwe, ze Shell dodaje czegos co niezbyt sluzy silnikowi DUCATI, ale sam jestem ciekaw jako potencjlny wlasciciel tego motocykla - co to mogloby byc....dziekuje za slowa zdrowego rozsadku.......nareszciea co do tego shell to sie dowiem dokladnie zebym nie pokickal i wam powiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muminek Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 no to czekamy na informacje Seba :buttrock: co do paliwa - w instrukcji (przynajmniej M620ie) znalazłem zapis, że paliwo do motoru powinno byc min 95 oktanowe - i tyle. Ja leję 95 na markowych stacjach (ale to juzpisałem) i jestem zadowolony :biggrin: pozdrawiam,krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
melvin Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 ale faktem jest ze morda mi sie smiala od ucha do uchato sie kreci do 14.000rpm a dzwiek ma taki ze az ciarki przechodza. i gna jak glupie ale nie w bojnej formie jak gixer tylko cywilizowaniejesli sie zdecyduje na zmiane to nastepne bedzie S4R bo ta moja koza troche slaba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muminek Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 No właśnie, alkohol nas tu troszkę ogłupił... Wczoraj Seb znalazł w garażu obrotomierz od Hondy i oczywiście wpadł na pomysł, aby go zaadaptować do monsterka... Pierwsze próby wykazały, że pokazuje 2 razy tyle obrotów niż powinien!W związku z tym mam APEL do osób znajacych sie na elektronice, czy ktoś z czytających to forum może poradzić, co z tym fantem zrobić, czy można zastosować jakiś dzielnik częstotliwości??? Pozdro Seba Seba dlaczego chcesz zeszpecić Duca jakimiś dziwnymi dodatkami, w dodatku z za oceanu? Jak masz problem z podziałem, to weź nożyczki i podziel :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scitro Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 (edytowane) No to mamy nareszcie konstruktywną dyskusję, a nie takie tam bo nie i już :buttrock: Zgadzam się z Alterego i nie leje do mojego żadnych takich wynalazków... Paradoksalnie tankowałem we wrześniu 2 razy BP ultimate i spalanie wyszło około 4,8-4,9 l/100 km. Później tankowałem już zwykłą 95 i spalanie wynosi nieco mniej 4,7-4,8, ale to jest w granicach błedu pomiarowego. Dystans 500 km w obydwu przypadkach. Melvin to dobrze, że się rozmyśliłeś z tej MV, pisaliśmy Ci już że to rzędówka i nie ta rama... No ale ty jesteś uparty i musisz się sam przekonać... Krzysku, o co Ci chodzi z tą informacją w poście powyżej???? Pozdro Edytowane 17 Października 2006 przez scitro Cytuj www.ducati-klub.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muminek Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 ale faktem jest ze morda mi sie smiala od ucha do uchato sie kreci do 14.000rpm a dzwiek ma taki ze az ciarki przechodza. i gna jak glupie ale nie w bojnej formie jak gixer tylko cywilizowaniejesli sie zdecyduje na zmiane to nastepne bedzie S4R bo ta moja koza troche slaba Morda, mordą - fakt musi dzwięk robić wrażenie :buttrock: co do zmian - widzę Koledze Melvinowi, we "łbie" się przekręciło coś :biggrin: ? Ty Kolego "niewiernym" zostaniesz, jak pójdziesz w MV. A tak poważnie - S4R jest fajnym sprzętem, niestety cenowo, jak na polskie warunki troche odjechanym - zresztą jak i inne 1000 w tym japońce. Nie jest chyba normalnym aby płacić za sprzęt 45 - 50 tyś pln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scitro Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 Krzyśku, ty "stary" kawalarzu... :buttrock: Mam w monsterku tylko prędkościomierz, a chciałem mieć dwa i do tego nieco odmienne stylistycznie od reszty monsterków, tak więc kopię po garazu i wyszukuję potrzebne graty do tej małej zmiany wystroju zestawu przyrządów pokładowych, hehehe.... Pozdro, PSMoże znajdzie się na forum ktoś, kto lepiej się zna na elektry-ce (-nice) od Seby Cytuj www.ducati-klub.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muminek Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 Może bedę miał tą Wyborową Melvina w przyszłym tygodniu, o ile cena będzie przyzwoita... dokładnie o to mi chodziło :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scitro Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 O.K. jak jest dostępna w Austrii... Cytuj www.ducati-klub.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muminek Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 no dobrze Seba, niech Ci będzie, że robisz to z dobrym zamiarem - jesteś usprawiedliwiony :buttrock: co do podzielnika, to można by spróbować zastosować zwykły licznik "modulo 2" (tak to sie chyb jakoś nazwywało), który funkcjonalnie (teoretycznie) mógłby chyba robić za podzielnik (tak jest przynajmniej w elektronice). Co do konkretnego zastosowania jakiegoś patentu - nie wiem. Trzeba trochę pogrzebać - może na DML jest jakiś taki wątek? może innym rozwiązaniem byłoby kupno jakiegoś urządzenia tuningowego np od Luisa (chyba mają jakieś takie rozwiązania). inny pomysły - zmień skalę na obrotomierzu :biggrin: pozdrawiam,Kris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scitro Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 Zapomniałem Ci napisać, że straszny radykał z Ciebie się zrobił, chyba nawet większy od Seby :buttrock: Zajrzyj pod bak a znajdziesz tam napewno parę urządzeń elektronicznych produkcji Japońskiej. Co do wymiany skali to odpada, bo powyżej 5 tys przesterowuje układ... i pokazywałby tylko od 0 do 5 tysiecy obrotów... Ale dzięki za infoPozdro Cytuj www.ducati-klub.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muminek Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 z tym radykałem to pojechałeś po bandzie - zaraz będzie, że jeszcze jestem antysemitą, co? A tak powaznie - na razie nie przychodzi mi nic do głowy - trzebaby popytać mechaników albo bardziej doświadczonych w zagadnieniach motocyklowych, jak Dominik czy Melvin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muminek Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 jak nie to trzeba zrobić żeby była :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.