Skocz do zawartości

Ducati... ogólna dyskusja


Rekomendowane odpowiedzi

a co do paliwa to czuje sie urazony i psa na ciebie spuszcze ze mi nie wierzysz. juz wam wiecej nic nie powiem, lejcie 100 okt shell i niech wam na zdrowie wyjdzie

 

Czemu nie sluchacie Melvina jak ma racje?

 

Ogolnie mowiac (bardzo ogolnie): Wszelkie paliwa typu "super" "extra" "vipower" itp. wymyslono do silnikow sportowych, czyli silnikow o zwiekszonej mocy, czyli do silnikow o zwiekszonym stopniu sprezania!

Tzn., ze paliwa o liczbie oktan pow. 95 maja obnizona temp. zaplonu tak by detonowac w odpowiednim momencie przy gornym polozeniu tloka. Czyli wbrew obiegowym opiniom E98 jest mniej wybuchowa od normalnej! Spalanie stukowe (detonacyjne) nastapi gdy do silnika o wysokim stopniu sprezania nalejemy "zwyklego" paliwa. Taka benzyna przystosowana do spalania w nizszym cisnieniu "wybuchnie" przedwczesnie w cylindrze - co powoduje wiadomo jakie skutki. Co bedzie gdy do "normalnego" silnika wlejemy "sportowa" benzyne? Ano paliwo E98 czy 100 przystosowane jest do zaplonu w bardzo wysokim stopniu sprezania np. 10:1. Gdy dostanie iskre przy stopniu sprezania 9:1, temeratura i cisnienie beda zbyt niskie by spalilo sie do konca i z odpowiednim efektem. Jakie skutki odczuje kierowca - silnik "straci moc", niewypalone resztki paliwa, uszlachetniaczy i innych komponentow pozostaja w silniku powodujac ogolny syf (zwlaszcza na zaworach). Zawsze z usmiechem na gebie slucham opowiesci tych co leja "v-power" bo im od razu lepiej sprzet smiga.

 

Pamietajcie! Jesli sami nie planowaliscie glowic w swoich silnikow, ani nijak ich nie rasowaliscie, lejcie dokladnie takie paliwo - jakie zaleca producent motocykla!

 

Co do stacji Shell - to nie wiem jak w Australii - ale w Polsce wszyscy ogolnopolscy dustrybutorzy paliw w E-95 zaopatruja sie tylko w dwoch rafineriach: Plockiej i w Gdansku. Dlatego, moim zdaniem, powinno byc bez znaczenia gdzie tankujemy E-95. Ja unikam malych prywatnych stacji po wysluchaniu obrad "orlenowskiej" sejmowej komisji sledczej. Dowiedzialem sie tam, ze prywatni dystrybutorzy kupuja paliwa w odddzielnych komponentach i w swoich "mieszalniach" paliw dopiero je mieszaja. Przykladowo jesli benzyna powinna skladac sie np. z 30 skladnikow (28 z nich to rozne uszlachetniacze) to prywatne "stacyjki" sprzedaja paliwo skladajece sie tylko z osmiu skladnikow (koszt pozostalych zostaje na papierze i w kieszeni sprzedajacego).

Co do sztandarowych benzyn markowych stacji typu "v-power" "ultimate", "vigor" - to slyszlem, ze zagraniczni dystrybutorzy sprowadzaja je gotowe z zagranicy. Kazdy z nich stosuje swoje uszlachetniacze i dodatki. Mozliwe, ze Shell dodaje czegos co niezbyt sluzy silnikowi DUCATI, ale sam jestem ciekaw jako potencjlny wlasciciel tego motocykla - co to mogloby byc.

 

Ktos tu wspominal o stacjach benzynowych przy hipermarketach. Hipermarkety podobno sprowadzaja swoje paliwa zza granicy. Moze tu nie chodzi o cene (przeciez tam nie ma tanszych paliw) tylko o sklad paliwa? Nie zdziwilbym sie, gdym wzorem naszej rodzimej mafii paliwowej sprzedawali u siebie paliwo o niepelnym skladzie - i stad te dziwne zachowania silnikow po ich paliwie.

Edytowane przez alterego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....Mozliwe, ze Shell dodaje czegos co niezbyt sluzy silnikowi DUCATI, ale sam jestem ciekaw jako potencjlny wlasciciel tego motocykla - co to mogloby byc....

dziekuje za slowa zdrowego rozsadku.......nareszcie

a co do tego shell to sie dowiem dokladnie zebym nie pokickal i wam powiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to czekamy na informacje Seba :buttrock:

 

co do paliwa - w instrukcji (przynajmniej M620ie) znalazłem zapis, że paliwo do motoru powinno byc min 95 oktanowe - i tyle. Ja leję 95 na markowych stacjach (ale to juzpisałem) i jestem zadowolony :biggrin:

 

pozdrawiam,

krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale faktem jest ze morda mi sie smiala od ucha do ucha

to sie kreci do 14.000rpm a dzwiek ma taki ze az ciarki przechodza. i gna jak glupie ale nie w bojnej formie jak gixer tylko cywilizowanie

jesli sie zdecyduje na zmiane to nastepne bedzie S4R bo ta moja koza troche slaba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, alkohol nas tu troszkę ogłupił...

 

Wczoraj Seb znalazł w garażu obrotomierz od Hondy i oczywiście wpadł na pomysł, aby go zaadaptować do monsterka... Pierwsze próby wykazały, że pokazuje 2 razy tyle obrotów niż powinien!

W związku z tym mam APEL do osób znajacych sie na elektronice, czy ktoś z czytających to forum może poradzić, co z tym fantem zrobić, czy można zastosować jakiś dzielnik częstotliwości???

 

Pozdro Seba

 

Seba

dlaczego chcesz zeszpecić Duca jakimiś dziwnymi dodatkami, w dodatku z za oceanu?

Jak masz problem z podziałem, to weź nożyczki i podziel :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy nareszcie konstruktywną dyskusję, a nie takie tam bo nie i już :buttrock:

Zgadzam się z Alterego i nie leje do mojego żadnych takich wynalazków...

Paradoksalnie tankowałem we wrześniu 2 razy BP ultimate i spalanie wyszło około 4,8-4,9 l/100 km. Później tankowałem już zwykłą 95 i spalanie wynosi nieco mniej 4,7-4,8, ale to jest w granicach błedu pomiarowego. Dystans 500 km w obydwu przypadkach.

 

Melvin to dobrze, że się rozmyśliłeś z tej MV, pisaliśmy Ci już że to rzędówka i nie ta rama... No ale ty jesteś uparty i musisz się sam przekonać...

 

Krzysku, o co Ci chodzi z tą informacją w poście powyżej????

 

Pozdro

Edytowane przez scitro

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale faktem jest ze morda mi sie smiala od ucha do ucha

to sie kreci do 14.000rpm a dzwiek ma taki ze az ciarki przechodza. i gna jak glupie ale nie w bojnej formie jak gixer tylko cywilizowanie

jesli sie zdecyduje na zmiane to nastepne bedzie S4R bo ta moja koza troche slaba

 

 

Morda, mordą - fakt musi dzwięk robić wrażenie :buttrock:

 

co do zmian - widzę Koledze Melvinowi, we "łbie" się przekręciło coś :biggrin: ? Ty Kolego "niewiernym" zostaniesz, jak pójdziesz w MV.

 

A tak poważnie - S4R jest fajnym sprzętem, niestety cenowo, jak na polskie warunki troche odjechanym - zresztą jak i inne 1000 w tym japońce. Nie jest chyba normalnym aby płacić za sprzęt 45 - 50 tyś pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzyśku, ty "stary" kawalarzu... :buttrock:

Mam w monsterku tylko prędkościomierz, a chciałem mieć dwa i do tego nieco odmienne stylistycznie od reszty monsterków, tak więc kopię po garazu i wyszukuję potrzebne graty do tej małej zmiany wystroju zestawu przyrządów pokładowych, hehehe....

 

Pozdro,

PS

Może znajdzie się na forum ktoś, kto lepiej się zna na elektry-ce (-nice) od Seby

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobrze Seba, niech Ci będzie, że robisz to z dobrym zamiarem - jesteś usprawiedliwiony :buttrock:

 

co do podzielnika, to można by spróbować zastosować zwykły licznik "modulo 2" (tak to sie chyb jakoś nazwywało), który funkcjonalnie (teoretycznie) mógłby chyba robić za podzielnik (tak jest przynajmniej w elektronice). Co do konkretnego zastosowania jakiegoś patentu - nie wiem. Trzeba trochę pogrzebać - może na DML jest jakiś taki wątek?

 

może innym rozwiązaniem byłoby kupno jakiegoś urządzenia tuningowego np od Luisa (chyba mają jakieś takie rozwiązania).

 

inny pomysły - zmień skalę na obrotomierzu :biggrin:

 

pozdrawiam,

Kris

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem Ci napisać, że straszny radykał z Ciebie się zrobił, chyba nawet większy od Seby :buttrock:

Zajrzyj pod bak a znajdziesz tam napewno parę urządzeń elektronicznych produkcji Japońskiej.

 

Co do wymiany skali to odpada, bo powyżej 5 tys przesterowuje układ... i pokazywałby tylko od 0 do 5 tysiecy obrotów... Ale dzięki za info

Pozdro

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym radykałem to pojechałeś po bandzie - zaraz będzie, że jeszcze jestem antysemitą, co?

 

A tak powaznie - na razie nie przychodzi mi nic do głowy - trzebaby popytać mechaników albo bardziej doświadczonych w zagadnieniach motocyklowych, jak Dominik czy Melvin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...