Skocz do zawartości

Ducati... ogólna dyskusja


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Desmomaniaków,

Mam do Was pytanie natury technicznej - od momentu kiedy założyłem do mojego monstera 620 otwarte tłumiki termignoni mam niekiedy sytuacje, przy puszczaniu sprzęgła i natychmiastowym pełnym otwarciu gazu, że na moment motocykl traci moc i dopiero po sekudzie, dwóch wraca do normy. Wyglądo to tak jakby dziura w mocy lub ślizgało się sprzegło. Czy wiecie co może być przyczyną - sprzegło czy zestrojenie mapy zapłonów pod wydechy.

Wielkie dzięki za Wasze opinie.

Pozdrawiam Kamil

 

 

Ja wyznaje teorie, ze przy otwarciu ukladu z tylu motocykla- przod takze powinien lepiej oddychac. Warto teraz zalozyc jakies bardziej przelotowe filtry. "Dziura'- tak, przy otwarciu tlumikow moze powstac mala dziura na dole dlatego tez np w kompletach Termignioni przewaznie oprocz samych koncowek proponuja odpowiednio dostrojony komputer. Mialem cos takiego w R6- zalozylem Microna i przy starcie musialem wiecej dawac gazu, podobnie wyzsze obroty musialem trzymac aby dynamicznie wyprzedzac na trasie, stracil 'dol'. Fakt- dynamika jazdy poprawila sie na b.wysokich obrotach- motocykl 'oddychal pelna piersia'.Teraz mam wiekszy i otwarty uklad z kompem i nie zauwazylem zadnego spadku 'kopa' z dolu, natomiast kolega w 748, po wymianie samych kominow uskarzal sie na podobne dolegliwosci jak Ty . Cos pomogly regulacje i manipulacje komputerem ale zadnych szczegolow nie znam, koles wyjechal do Niemiec i sluch po Nim zaginal. Inaczej tez napewno na takie zmiany reaguja uklady wtryskowe i gaznikowe...ale to juz temat dla fachowcow ;-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Kamila:

Witaj,

Ducati mam od niedawna, tak więc znawca ze mnie żaden. Ale na forach internetowych można się dowiedzieć, że wymiana wydechu wiąże się z przestawieniem komputera w motorze :D Wpisz w wyszukiwarkę "remapping the computer Ducati", na pewno coś znajdziesz :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Kamila:

Witaj,

Ducati mam od niedawna, tak więc znawca ze mnie żaden. Ale na forach internetowych można się dowiedzieć, że wymiana wydechu wiąże się z przestawieniem komputera w motorze :buttrock: Wpisz w wyszukiwarkę "remapping the computer Ducati", na pewno coś znajdziesz :buttrock:

Pozdrawiam

 

 

Hallo, ladny sprzet...gdzies go widzialem w ogloszeniach- to kupiles- ladny, ladny ten Multi! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hallo, ladny sprzet...gdzies go widzialem w ogloszeniach- to kupiles- ladny, ladny ten Multi! ;)

 

dziękuję, miło usłyszeć. Ostatnio znajomy zakomunikował, że Multi wygrała konkurs na najbrzydszy motocykl świata :buttrock: Cóż mnie i tak się podoba. Na razie zrobiłem 1K, gdyż sezon sie skończył. Na koniec sezonu udało mi się coś zepsuć. Wypadł kapturek świecy podczas pracy silnika i przestawiła rozrząd. Ale chyba już naprawiłam, wczoraj w końcu silnik odpalił. Przez chwilę się nieźle zmartwiłem :buttrock: $$$$$$$$$

Pozdrawiam

Edytowane przez balzac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Balzaca, to mamy 2-go multistradowca na forum????

 

Desmo, coś kręcisz, komputer powinien sam skorygować zamianę wydechów na przelotówki tj wzbogacić nieco mieszankę. Muminek nie uskarżał się na dziurę w obrotach a też miał 620+termi's. Mapy zapłonów nie mają nic wspólnego ze wzbogacaniem mieszanki...

Pozdr

 

PS Balzac co ty piszesz świeca ci wpadła do cylindra??? Może wypadła?

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj scitro,

Sorki, już edytowałem posta. Przejęzyczyłem się ;) Chodziło o gumową nasadkę, która zsunęła się ze świecy i wpadała pod pas rozrządu, przestawiając ustawienia. Teraz muszę już wyjść z domu ale wieczorem sie odezwę.

 

Pozdrawiam

balzac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj scitro,

Sorki, już edytowałem posta. Przejęzyczyłem się ;) Chodziło o gumową nasadkę, która zsunęła się ze świecy i wpadała pod pas rozrządu, przestawiając ustawienia. Teraz muszę już wyjść z domu ale wieczorem sie odezwę.

 

Pozdrawiam

balzac

 

witam Kolegę - widzę, że motorek jednak został w W-wie :buttrock: (to dobrze) to jest chyba sprzęcik, do którego i ja się przymierzałem. Mam nadzieję, że będzie służył długo i przyjemnie :buttrock:

 

Co do wydechów - ja nie narzekałem na brak mocy. Jedynie przy szybkich kilku "przygazówkach" (jedna za drugą) czasami potrafił zgasnąć po puszczeniu. Mi tez radzono otwarcie dolotu - to zdecydowanie powinno pomóc. Można się pokosić o zmianę map zapłonu, ale i ta wtedy należy zmienić co najmniej filtr i dać więcej powierza.

Pozdr

kris

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki wszystkim za feedback :notworthy: . W takim razie może to być jednak sprzęgło . Na wszelki wypadek podjadę do Boldoru do Łukasza (nie ma jak fachowiec).

 

Pozdrawiam

Kamil

 

Z tego co wiem od stycznia w Boldorze będzie jakaś akcja serwisowa, że będą mogli podjechać po sprzęt do domu, zabrać go do serwisu, zrobić serwis (wiosenny) z wymianą oleju itp, a potem odwożą do domu. Przewóz ma być w cenie normalnego serwisu. Może w taki razie nie męczyć sie teraz w jazdy po błocie - tylko wykorzystać taką możliwość. Desmo jak będziesz rozmawiał z Łukaszem to dopytaj proszę o tą akcję

pozdr

Kris

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem od stycznia w Boldorze będzie jakaś akcja serwisowa, że będą mogli podjechać po sprzęt do domu, zabrać go do serwisu, zrobić serwis (wiosenny) z wymianą oleju itp, a potem odwożą do domu. Przewóz ma być w cenie normalnego serwisu. Może w taki razie nie męczyć sie teraz w jazdy po błocie - tylko wykorzystać taką możliwość. Desmo jak będziesz rozmawiał z Łukaszem to dopytaj proszę o tą akcję

pozdr

Kris

 

Dobrze wiedzieć - jutro zadzwonię do Boldoru i dopytam o "akcję styczniową". Jeżeli faktycznie ma to tak wyglądać to warto skorzystać.

Dam znać na czym stanęło po rozmowie z Łukaszem.

Pozdr Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Kamila:

Witaj,

Ducati mam od niedawna, tak więc znawca ze mnie żaden. Ale na forach internetowych można się dowiedzieć, że wymiana wydechu wiąże się z przestawieniem komputera w motorze :cool: Wpisz w wyszukiwarkę "remapping the computer Ducati", na pewno coś znajdziesz :smile:

Pozdrawiam

 

 

 

Witam desmomaniaka i junakowca :biggrin:

 

Ja w mojej Duce zmieniłem wydechy na przelotowe ale żadnych zmian w charakterystyce silnika nie zauwarzyłem,

poza dzwiękiem oczywiscie :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O Łomatko i Córko z Poznania Jaśnista!!

 

Przeczytajcie ten art:

 

Rossi "podnosi ciśnienie" rozmowami z Ducati?! 12.11.2007

 

 

Valentino Rossi powiększył ciśnienie spoczywające na Yamasze, twierdząc, że jeśli w przyszłym roku Japoński koncern nie wyprodukuje konkurencyjnej YZR-M1 2008, będzie szukał innego pracodawcy (głównie myśli o Ducati).

 

Kontrakt Włocha z teamem Fiat Yamaha wygasa z końcem przyszłego roku. Ich współpraca w roku 2004 zaczęła się doskonale (Mistrzostwo Świata zdobyte przez #46), w kolejnym sezonie również była wręcz idealna (znowu tytuł, jednak aż na 4 rundy GP do końca sezonu).

 

Pomimo nie osiągnięcia 1-wszego miejsca w „generalce” w roku 2006 (przegrana z Nickym Haydenem) o tyle kolejna niewykorzystana szansa na walkę o „koronę” MotoGP i stracenie v-ce mistrzostwa poprzez awarię Yamahy w ostatniej rundzie sezonu 2007, doprowadziła do tego, że Valentino mówi wprost o ewentualnej zmianie pracodawcy.

 

Częścią determinacji Rossiego by odzyskać Mistrzostwo, było zakończenie jego współpracy z Michelin. Od przyszłego roku #46 w opony będzie zaopatrywać Bridgestone (jako jedynego zawodnika Yamahy!).

 

"The Doctor" powiedział w wywiadzie dla La Gazzetta dello Sport, że chcąc wrócić na szczyt, będzie nawet rozpatrywać możliwość przejścia do innego zespołu.

 

„Wszystkie japońskie fabryki, z pewnością nie sądziły, że w tym roku Ducati będzie aż tak mocne,” powiedział 7’krotny mistrz świata. „Mechanicy Ducati byli inteligentniejsi, agresywniejsi i pracowali lepiej. My z Hondą byliśmy konkurencyjni a oni – bezkonkurencyjni. Pracowali lepiej i szybciej wszędzie tam, gdzie czegoś brakowało Yamasze.”

 

„W tym roku, Yamaha nigdy nie była najszybsza. Zdarzały się tory, gdzie byliśmy średnio 15-20km/h wolniejsi od innych!” kontynuował Rossi, który, jak już wspominałam, stracił v-ce mistrzostwo podczas ostatniej rundy sezonu w Walencji (problemy z Yamahą). „Musimy dokonać wiele zmian. Aby wygrać tytuł, potrzebujemy więcej zdolnych ludzi i więcej pieniędzy!”

 

„Nadal mam wiele motywacji. Jednak potrzebuję konkurencyjnych opon i super motocykla.”

 

Ale co się stanie, jeśli w przyszłym roku Yamaha nie będzie „wyczynowa”: Rossi przejdzie do Ducati lub Hondy? Rozważmy dwie opcje:

 

Właściwie żadna z nich nie jest możliwa. Przesiadka na Włoską maszynę – w fabrycznym teamie Stoner i Melandri mają kontrakty do 2009 roku. Wątpię więc, czy aby Valentino chciał jeździć w zespole satelickim. Istnieje też opcja (bardzo mała), że Ducati wyprodukuje dla niego trzecią maszynę fabryczną.

Opcja numer dwa: Honda. Ta też wydaje się mało prawdopodobna. Pamiętamy zapewne, jak Włoch mówił, że nie chce już więcej jeździć dla tegoż Japońskiego producenta.

 

„Będziemy czekać i obserwować jak będzie się rozwijać Yamaha w przyszłym roku. Głównie mówię tu o silniku. Jeśli nie będzie ona konkurencyjna… będę myśleć o innym pracodawcy. Mam stały kontakt zarówno z Ducati jak i Hondą [byłym pracodawcą – przyp. autora]. Ale chyba wolałbym jednak Ducati… w końcu to Włosi!”

 

Pamiętamy, że #46 otrzymał propozycję współpracy od Włochów w 2003 roku, kiedy to rozstał się z Hondą. Odrzucił ją. Teraz Ducati ma swojego zawodnika numer jeden – Casey'a Stoner. Jednak jak sam Rossi przyznaje, mógłby on dzielić garaż z 22’latkiem z Kurri-Kurri.

 

„Nie wierzę, że Stoner powiedział by "nie"," twierdzi. „Być może Casey chciałby się zmierzyć ze mną na tym samym motocyklu. Być może jestem w błędzie...” - zakończył Włoch.

Edytowane przez jacek998
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że kontrakty które maja podpisane zawodnicy Stoner i Melandri, wykluczą możliwość przejscia Rossiego.

 

Nalezy pamiętac jeszcze że Ducati wywalczyło wszystkie możliwe tytuły w tym roku, więc wydaje się bez celowe angażowanie Rossiego.

 

Oczywiście to tylko moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że kontrakty które maja podpisane zawodnicy Stoner i Melandri, wykluczą możliwość przejscia Rossiego.

 

Nalezy pamiętac jeszcze że Ducati wywalczyło wszystkie możliwe tytuły w tym roku, więc wydaje się bez celowe angażowanie Rossiego.

 

Oczywiście to tylko moje zdanie.

 

 

 

Koralik- swiete slowa prawisz, swiete ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...