Skocz do zawartości

Ducati... ogólna dyskusja


Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za odpowiedz sprzed kilku stron. Oczywiście chodziło mi o rozłączenie czujnika, azeby motor nie gasł przy rozkładaniu nóżki.

Nie przypuszczałem, że to będzie takie proste.

Szkoda tylko, że jannikiel nie napisłał o super właściwościach motula zanim zalałem go do silnika :biggrin: po 3 m-cach jazdy od zalania doszedłem to tych wniosków sam i wporę zmieniłem na liqui molly.

Edytowane przez marcin5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisalem- bo mam zle z nim doswiadczenia mniej wiecej od 12 lat...i nie zawsze mam czas by we wlasciwym momencie odpowiedziec...

Oj dzisiaj rozebralim silnik kolejnego Ducata... a po niedzieli jak ten dzisiejszy zlozem, zabierzem sie za Cagive Elefant 650- czyli kolejny Ducat- tym razem terenowy...jak tak dalej pojdzie nie bedziem brali wcale innech marek...

Pozdr. Klekotek 748 S.

P.S.

Zapomnialem dodac ciekawostkie:

Balzac i Marcinek (DS1000), beda mogli prawdopodobnie po paru zmianach uprawiac w miare bezkarnie na swech sprzetach stunt, firma przewidziala mozliwosc dodatkowej magistrali olejowej : ponad wpustem filtra oleju mniej wiecej na wysokosci przewodow olejowych wychodzacych z silnika do chhlodnicy oleju jest dodatkowa sruba na trojnik i magistrale, a w pokrywkach gdzie lozyskowane sa walki rozrzadu sa dodatkowe sruby na przewody magistali oljowej.... trza tylko troche poglowkowac nad przepustowoscia pompy(czy wyda czy nie) i mozliwosci pare jest... pozdr. Janek.

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w pokrywkach gdzie lozyskowane sa walki rozrzadu sa dodatkowe sruby na przewody magistali oljowej....

 

A w moim Elefancie już tak jest :icon_twisted:

Przewody olejowe wyprowadzono z magistrali czujnika ciśnienia oleju.

 

pozdro: Ducati Mitteland

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motyla noga! Tyle postow przepadlo bo nie mialem o nich powiadomien :) Co sie dzieje!?!?!? Nie demonizujcie sprawy Motula podwojnie estrowanego- jezdze na nim kilka sezonow po tym jak polecili mi go zawodnicy z Ducati Team DOC Berlin. Wszyscy tam na nim jezdza na torze i trasie i chwala sobie. I ja nie zauwazylem problemow. Napiszcie w koncu co jest w nim zlego to moze i sam zmienie. A moze juz to bylo wyjasniane tylko nie doczytalem?

Pzdr,J

 

 

Juz chyba doczytalem- a co tak niszczy dzwigienki zaworowe?

 

Rozumiem Panowie, ze nic sie nie zmienilo i zakonczenie sezonu bedzie na poludniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz odopwiadam:

podobno dodatki w tymze oleju powoduja szybsze zuzycie stykajacych sie ze soba powierzchni, w silnikach z mokrym sprzeglem powoduja ze dodatki ze odpadkami ze pracujacego pod obciazeniem sprzegla tworza niezbyt ciekawa mieszanine, ktora moze odkladac sie w kanalach doprowadzajacych olej do lozyskowania walkow rozrzadu...

a z doswiadczen warsztatowych wynika ze obojetnie jakiej produkcji by silnik nie byl- zupelnie inaczej wyglada wnetrze silnika po Castrolu i Shellu, a zupelnie inaczej po Motulu- az sie nie chce pracowac ... dlatego jak ktos przyjezdza z takim silnikiem do roboty kasuje sie prawie podwojnie- kosztu oczyszczenia wnetrza silnika z g...a...

Moze to moje subiektywne odczucie, ale zawsze mielim problem z Motulem, a Castrolem i Shellem nigdy- oczywiscie dodam ze caly czas mowa o w pelni syntetycznych lejach..Pozdr. Janek Klekot 748 S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle, ze Motul to dobra i renomowana firma. Motula leje do dukatow od 2000r. i nigdy nie bylo problemow. Kiedys gadalem z Adasiem z MotoTop`u (jeden z najlepszych mechanikow w Krakowie),ktory jest znany ze swojej upierdliosci i pedantycznosci jesli chodzi o dbalosc o serwis i dobre materialy eksploatacyjne i on twierdzi,ze Motul jest bardzo dobry. W obecnym dukacie pierwszy raz zalalem full-syntetyk i narazie jest OK.

Apropos stunt`u Janek to ja swoich dukatow nigdy nawet na kolo nie stawialem (chyba, ze niechcacy) a co tu mowic o stuncie. Szkoda mi motorka.

 

UWAGA!!!! Gadalem z Kremowa i na 99% robimy Desmomeeting w Wadowicach w trzeci albo czwarty weekend wrzesnia. Miejsce sprawdzone, zarlo i noclegi OK, blisko do fajnych trasek. Niech sie kazdy zastanowi i rozesle wici bo beda przedwplaty, zeby nikt sie nie wykrecil dzien przed bo bedzie wtopa:) Dawajcie znac na maila, kto sie pisze na 100%. Moj mail: [email protected] lub tel. 604833117

Edytowane przez duke75

DESMOBSESSION DOC POLSKA

 

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też leje motula ;) ,

A tak naprawdę to Łukasz z Boldoru go leje :D

Więc chyba nie jest ten "ojejku" całkiem do kitu.

 

PS:

Janek opisywał sytuacje w silnikach z mokrym sprzęgłem.

W Multistradzie sprzęgło suche.

Tak suche, że nawet przy wyłączonym silniku można je usłyszeć :D

 

Pozdrawiam

balzac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat troche zly przyklad podales - jesli chodzi o Boldor... nie bede sie rozpisywal jaki numer odpier.... , ale jak chcesz do Ci powiem na priva... moze nie dotyczy to opisywanego Lukasza, ale ktos tam jakas kiche odwala...

Nikt mnie nie namowi na motula- swoje wiem... ale kazdy jezdzi na tym co mu pasuje...

Ja tam zawsze opieram sie na praktyce-to co wyplywa na warstacie- a nie na opiniach gdzies zaslyszanych...

A wez zapytaj wspomnianego Lukasza n/t 8- zaworowych silnikow Ducati przed 2001 rokiem - czy cos ciekawego o nich powie czy nie...no i oczywiscie czy odpowie poprawnie na zadane pytanie co ile w Ducach 8-zaworowych przed 2000 rokiem powinno sprawdzac sie luz zaworowy?

Oto prawidolwa odpowiedz:

przed 2001 rokiem firma Ducati przeprowadzala akcje servisowa dotyczaca ukladu rozrzadu w silnikach 8 zaworowych- chodzilo ze w niektorych silnikach nadmiernie zuzywaly sie powierzchnie( te stykajace sie z walkiem) dzwigienek zaworowych, z powodu zle dobranego materialu... w ramach gwarancji wymieniano nadmierne zuzyte czesci na nowe, a odpowiedz na 2 pytanie brzmi co ok 5000-6000 km- tak wykazala praktyka warsztatowa, tak samo jak zreszta sprawdzanie paskow rozrzadu...

Ja wiem ze niektorzy mechanicy moze i maja dosc spora wiedze, ale oprocz tego potrzebne jest serce i zaangazowanie , a nie tylko przytaczanie suchych danych wyciagnietych z Service manuala, czy innej bajki...

Balzac u Ciebie w pokrywkach lozyskowania walkow rozrzadu sa 2 srubki do przykrecania pokrywki do glowicy, a jak jest na srodku trzecia - to wez sie zapytaj do czego ona sluzy... no chyba ze masz jakis inny model DS 1000...

Chlopaki( i Dziewczaki) nie gniewajcie sie na nikla ze czasami cos obcesowo i przewrotnie pisze- ze mnie juz taki lobuz jest...Pozdr. Janek 748 S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janku,

o wszystko popytam ..... :biggrin: no chyba że zapomnę, niestety zdarza mi się to coraz częściej :banghead:

Ale, pamiętałem o "zębatych" częściach dla Ciebie podczas wymiany łańcucha. Jak tylko będę w pełni na chodzie to pomyślę jak Ci przesłać.

Pozdrawiam

PS:

Słyszałem, że się do"trzech 9tek" przymierzasz ?

tutaj fajnie napisany artykuł o wrażeniach z jazdy motocyklem, dodatkowo oryginalny tytuł artykułu :bigrazz: ...niestety wszystko jest po ang.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba rezygnacja z przymierzania- poniewaz brak funduszy... a co do artykulu- przecztyam zobacze czy podobne odczucia ma autor jak ja...poniewaz juz jezdzilem 999 i to nawet sporo traske zaliczylem- najbardziej podoba mi sie ze nie trza sprzeta krecic i w zlozeniu mozna na ostatnim biegu dodac gazu a on przyspieszy bez zajaknienia, no i nizszy w siodle jest i duzo wygodniejszy niz 748...

co do zebatki jak bedziesz pamietal to wyslesz- adres dam na priva..

z innej beczki- jak tam noga( to wazniejsze!)?

Pozdr. Janek 748 S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Janek, widze,że Cie jednak kusi 999. Jak bym miał fundusze to też bym chyba kupił. Namówiłem kiedyś Maćka-Swieżaka i kupił 999s. Z tego co wiem to jest zadowolony, no i ten niepowtarzalny wygląd. Zawsze mi się podobały sprzęty, które innym sie nie podobają.

P.S: piszcie przy okazji co z przyjazdem na desmomeeting we wrześniu

Edytowane przez duke75

DESMOBSESSION DOC POLSKA

 

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba rezygnacja z przymierzania- poniewaz brak funduszy... a co do artykulu- przecztyam zobacze czy podobne odczucia ma autor jak ja...poniewaz juz jezdzilem 999 i to nawet sporo traske zaliczylem- najbardziej podoba mi sie ze nie trza sprzeta krecic i w zlozeniu mozna na ostatnim biegu dodac gazu a on przyspieszy bez zajaknienia, no i nizszy w siodle jest i duzo wygodniejszy niz 748...

co do zebatki jak bedziesz pamietal to wyslesz- adres dam na priva..

z innej beczki- jak tam noga( to wazniejsze!)?

Pozdr. Janek 748 S.

 

Hej,

o zębatce na pewno będę pamiętał.

A mała "gipsowa" relacja jest tutaj:

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...2entry1281572

.....jest dobrze, a będzie jeszcze lepiej. Już nie długo.

 

Trzymajcie sie Maniacy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...