Saakaszwili Opublikowano 27 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2006 WitamProblem jest następujący, powoli zaczynam dorastać do wzięcia się za zawieszenie w mojej męce i nie mam kompletnie pojęcia jak się do tego zabrać. :oops: Swojego czasu zdjąłem szklanki z przedniego zawieszenia i rozabrałem jeden suwak z tylnego ale nie wiem co robić dalej. Napiszcie proszę jakiś mini poradnik ale taki dla kretyna :oops: krok po kroku.Będe wdzięczny za wszelkie porady :) Jeszcze jedno jak sie wyjmuje oś kierownicy z dolnej półki (czy w ogóle się wyjmuje) bo półki mam ok ale ośkę chyba ruski w wolnej chwili diaxem traktował.pzdr i dzięki za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matołusz Opublikowano 27 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2006 Tylne zawieszenie suwakowe, praktycznie ma dwa elementy, które współpracują i mogą sie zużyc >przy normalnej eksploatacji< Tj. trzpień i dwie tulejki ślizgowe, chyba brążowe >takie zestawienie na suwak<. Trzpień siewyciera i tulejki takze. Ja kombinuję aby tulejek nie ruszac, tylko dać nadwymiarowy trzpień z jakiegos niebanalnego materiału. Juz mam pomysły na jego adaptacje.Co do przedniego zawieszenia, to je rozebrałem, ale jeszcze nie zdążyłem remontować, bo nawet jeszcze nie jest w lakierze. Jak sobie przypominam to w oryginale lagi są na khaki też pomalowane.A Ty w końcu zdradzisz mi z kad jesteś? Bo jesteś z mojego terenu i nie wiem z kąd! Ja jestem z Zalesia A Ty? Chyba że nie chcesz mówic, z kad dokładnie jesteś, to powiedz idam Ci spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszerski Opublikowano 27 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2006 Ja kombinuję aby tulejek nie ruszac, tylko dać nadwymiarowy trzpień z jakiegos niebanalnego materiału. bład! powinno sie wybic stare tuleje,dotoczyc nadwymiarowe i przetoczyc trzepien na tokarce. operacja jest zdecydowanie tansza 1.braz jako materiał wyjsciowy jest tanszy2.trzpien jest zrobiony z twardszego materiału - ulepszany cieplnie etc.,zazwyczaj tuleje z brazu poddaja sie i to one sa wyrobione3.jaka masz pewnosc ze obie tuleje sa tak samo wyrobione(działaja tez skladowe sił poprzecznych-jajo) lagi czy golenie??lagi moga byc ewentualnie pochromowane- technicznym...z przodem jest prosta polka...golenie od wewn przetoczyc, dorobic tuleje gora doł, lagi przetoczyc, tłumienie olejowe sklasyfikowac jako nadajace sie lub nie, posprawdzac gwinty, zabezpieczyc, piaskowac malowac znalezc dwa pierscienie zamykajace w dobrym stanie, jak wojak dac do ocynku, chrom mat zeby nie rdzewiały, jak cukierek to pochromowac na high połysk, kupic 4 nowe simmery, dosztukowac dwa pozadne slimaki na sprezyny jak i same sprezyny zeby zmeczone nie były i składac do kupy.co do toczenia znajdz dobrego tokarza najlepiej starego wyge, wystarczy ze rzuci okiem i bedzie wiedział o co chodzi...w dwie godzinki sie wyrobi.. co do dolnej polki jak sztuca siedzi mocno to nie ruszaj..nigdy sie w ten temat nie zagłebiałem ale wydaje mi sie ze jest wprasowana i to moze nawet na goraco. polke w porzadne kuznicze imadło palnik i grzac i walic jak sztyca na szrot. i znowu tokarz,allegro albo bajzel.co do dokladnego remontu przodu to moge ci opisac wszystkie czynnosci co i jak na priva. wrzuce pare zdjec i kilka dobrych rad. moge tez podesłac dane z serwisowki emki dotyczace remontu przodu ale to dopiero za tydzien...moze koledzy beda uprzejmi i mnie wyprzedza bo kazdy emkowicz ma chyba te knigi... pozdr ms. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saakaszwili Opublikowano 27 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2006 co do dokladnego remontu przodu to moge ci opisac wszystkie czynnosci co i jak na priva. wrzuce pare zdjec i kilka dobrych rad. moge tez podesłac dane z serwisowki emki dotyczace remontu przodu ale to dopiero za tydzien...moze koledzy beda uprzejmi i mnie wyprzedza bo kazdy emkowicz ma chyba te knigi... Byłbym wdzięczny i to bardzo :) Jeśli chodzi o instrukcje obsługi i katalog części zamienych to jak każdy emkowicz mam w oryginale ;) ps. Motołusz ja jestem ze wsi obok zalesia "Kamionki" (Wieś sexu i biznesu :twisted: ) Pytałeś wcześniej ?? niezauważyłem Dzięki za odpowiedzi i pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2006 z przodem jest prosta polka...golenie od wewn przetoczyc, dorobic tuleje gora doł, lagi przetoczyc, tłumienie olejowe sklasyfikowac jako nadajace sie lub nie,pozdr ms. Warto wiedziec ze toczenie goleni od wewnatrz moze latwo sie skonczyc zrobieniem tam stozka, w ktorym bedzie sie blokowala dolna tuleja osadzona na ladze. Tak ze nie tylko fachowiec musi byc dobry ale maszyna, na ktorej sie to robi tez.Chromowanie lag chromem tech jest dobrym pomyslem - to samo robia wlasciciele starszych anglikow ( BSA / Triumph i inne ), czyli miedzy innymi ja :) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszerski Opublikowano 27 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2006 Adam napisał:Warto wiedziec ze toczenie goleni od wewnatrz moze latwo sie skonczyc zrobieniem tam stozka, w ktorym bedzie sie blokowala dolna tuleja osadzona na ladze. Tak ze nie tylko fachowiec musi byc dobry ale maszyna, na ktorej sie to robi tez. Adam zgadzam sie z toba ale zazwyczaj dobry fachura idzie w parze z dobrym sprzetem a jak sprzet lipa to sie nie podejmie(jezeli ciagle jest dobry) :) ;)wiec niech Saakaszwili bierze graty i szuka zakładu i tokarza coby roboty nie sknocili..... sam wiem co znaczy dobry tokarz bo z przodem do emki przechodziłem przez dwoch..pierwszy niby pro...stary wyga na zakładach na polibudzie zrobił takie tuleje wspołpracujace z lagami ze pozal sie boze, nie dosc ze braz parchaty z dziurami to jeszcze jedna bez kołnierza - i mowi mi ...panie jak złoto bedzie chodzic..taa chodzic tylko ile i jak(?)takze na tokarzu nie oszczedzac zbytnio( najlepiej jak sie ma zaprzyjaznionego co to przeszlifuje lagi za dwa zubry papieroska i pogaduchy..) bo potem czlowiek załuje i w piety ma ochote sie gryźć. jak mowiłem wczesniej wroce do pl i przesle co trzeba z dokladnym opisem, co i jak po kroku no chyba ze ktos z forumowiczow mnie uprzedzi ;) a poki co bierz sie za suwaki bo to robota prosta i dumac nie trzeba.nie wiem tylko czy sposob Matołusza zdaje egzamin. Ja obstaje za nowymi tulejami i tzw przelizaniem sztyc-trzpieni. materiału na dzis sobie nie przypomne ale jakis braz z domieszkami - samosmarowny.pamietaj tez ze za duzo z trzpienia zdjac nie mozna bo bedzie luz na gornym slimaku sprezyny i z dołu na podcieciu-moze ci wpadac jak masz porozciagane odkowki-a powinien sie oprzec. takze jak trzpienie bananowe to paszli won..pozdr. ms. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matołusz Opublikowano 27 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2006 Ja podszedłem do tego tematu pardzo powierzchownie - z tąd wyniknął mój głupi bład :oops: Powierzchownie toz. rozłożyłem suwaki obejzałem i narazie czekają na swoja kolej. Ale Masz racje. Tzn. mój pomysł przyszedł dlatego, bo wiesz, czasami można łatwiej też zdobyc taki utwardzony materiał ;) Ale to juz kwestia dostępnosci... Pozdrawiam Dzieki za rady :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzaku Opublikowano 28 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2006 Jeżeli z oryginalnego trzpienia już nic nie da się zrobić to można go wykonac ze stali 16H,16HM,18H czyli tych do obróbki cieplno-chemicznej.Ja wytoczonego juz trzpienia dawałem do azotowania, przy nawęglaniu jest problem utzrymania wymiaru,tzn. po naweglaniu trzeba jeszcze przeszlifować powierzchnie trzpienia, w przypadku azotowania wymiar praktycznie się nie powinien zmienić. Tulejki robiłem z bršzu B101 i z takiego wystarczš, można je zrobić z bršzu manganowego,ale trudniej go dostać, a jest wytrzymalszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolsawiak Opublikowano 28 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2006 generalnie emka ma krótsze golenie od kasiek i urali i stad przy takim samym wyrobieniu tulejek w przodzie sawieksze kolebania goleni . Przy jeździe z wozem nie ma to większego wpływu na jazdę i w każdym normalnie explowatowanym sprzęcie takie luzy minimalne sie wyczuwa Sam regeneruje takowy przód i szukam fachowca któy przeszlifuje golenie od wewnątrz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2006 Zycze powodzenia.Wiele lat temu robilem swoje golenie od AJS ( aluminium ) na mechanice precyzyjnej w Politechnice Wwa i tez im wyszedl stozek, mam nadzieje ze ze stala bedzie prosciej. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IRBIT Opublikowano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 Może przy regeneracji zawieszęn przydadzą sie komuś sprężyny:http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=84428156http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=84428523 :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 gdybys zjechal z ceny mozne byloby sie potargowac.... :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IRBIT Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 gdybys zjechal z ceny mozne byloby sie potargowac.... :mrgreen: to nie moje aukcje, dodałęm linki bo pomyślełam że komuś moze sie przydadza 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 IRBIT a juz sobie zrobil nadzieje MOC :D Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszerski Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 hehe za cene jednej sztuki sprezyny to na łodzi kupiłem komplet przod, komplet tył i koles dorzucił mi do przednich slimaki i podkladki aluminiowe..-a sprezyny w super stanie..btw skad sie k*%$wa takie ceny biora tych gratow..pozdr. ms, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.